06 October 2009

Ashin Nanika - Pa Htan Pwe in LA

ပဌာန္းတရား ျမတ္စကားမုိ ့ အျမတ္နားသုိ ့ ၾကားေစခ်င္

အရွင္ဉာဏိက

ေအာက္တုိဘာလ ၆ ရက္ ၊ ၂ဝဝ၉

အေမရိကန္ႏုိင္ငံ၊ အေနာက္ဖက္ျခမ္း၊ ကာလီဖုိးနီးယားျပည္နယ္၊ ေလာ့စ္အင္ဂ်လိစ္ၿမိဳ႔ေတာ္ရဲ့အစိတ္ အပုိင္း၊ အဇူဇာၿမိဳ႔မွာတည္ရွိတဲ့ သုႏၵရာရာမ ျဗဟၼာ့ဝိဟာရ (အဇူဇာ) ေက်ာင္းကုိ ေရာက္ရွိေနခဲ့တာ ၂ ရက္ရွိၿပီ။ မေန႔ကပဲ သီတင္းကြၽတ္လျပည့္ေန႔ျဖစ္လုိ႔ အဇူဇာေက်ာင္းမွာပဲ သံဃာေတာ္ ၅၃ ပါး စုေပါင္း ကာ သံဃပဝါရဏာပြဲေတာ္ႀကီးကုိ က်င္းပခဲ့ၾကတယ္။ ပဝါရဏာပြဲေတာ္အၿပီး ႂကြေရာက္ေတာ္မူလာတဲ့ သံဃာေတာ္မ်ားကုိ သံဃဒါန အသုံးအေဆာင္ပစၥည္းမ်ားနဲ႔ နဝကမၼမ်ား ေလာင္းလွဴပူေဇာ္ပြဲကုိလည္း မေန႔ကပဲ ၿမိဳင္ဆုိင္စည္ကားစြာ က်င္းပခဲ့ၾကတယ္။

ေစာေစာအိပ္ရာဝင္ခဲ့လုိ႔ ေစာေစာပဲအိပ္ရာကေန ႏုိးေနခဲ့တာ ဒီညပါဆုိ ႏွစ္ညရွိၿပီ။ ျပန္အိပ္မယ္ဆုိလ်င္ ႏွစ္နာရီေက်ာ္ေက်ာ္ သုံးနာရီနီးပါး အခ်ိန္ရေသးေပမယ့္ အိပ္ေရးဝကာ လန္းဆန္းေနလုိ႔ ျပန္အိပ္လုိ စိတ္ မရွိေတာ့။ ဒါေၾကာင့္ ဓမၼာရုံေက်ာင္းေဆာင္ထဲကထြက္ၿပီး ေက်ာင္းဝင္းထဲမွာ ထလမ္းေလ်ာက္ျဖစ္ တယ္။ ေအးခ်မ္းလုိက္တာ။ သင္ခဲ့ရတဲ့ စာေတြထဲက သူေတာ္ေကာင္းေတြ စဥ္းစားမိသလုိမ်ိဳး စဥ္းစားမိတယ္။

‘ခုလုိ ၾကယ္တာရာေတြ စုံလင္စြာနဲ႔ လွခ်င္တုိင္းလွေနတဲ့ ညမ်ိဳးမွာ အိပ္ေပ်ာ္ျခင္းျဖင့္ အလြန္တ ရာလွပလြန္းတဲ့ ညမ်ိဳးကုိ အခ်ည္းႏွီးဘယ္လုိေက်ာ္လြန္လုိ႔ ျဖစ္မွာလဲ’ တဲ့။ ညအလွကုိ ခြန္အားတစ္ရပ္ ျပဳလုိ႔ ဘဝလြတ္ေျမာက္ေရးရွာခဲ့ၾကသူေတြက အေျမာက္အမ်ားပါပဲ။ ကုိယ္တုိင္လည္းပဲ ညေတြလွပ လြန္းလ်င္ အိပ္ခ်င္ျခင္းက ညအလွကုိ ယူေဆာင္ဆြဲငင္သိမ္းသြင္းဖုိ႔ ခြန္အားမရွိျဖစ္တတ္တာေတြကုိ ေတြ႔ခဲ့ေပါင္း မ်ားခဲ့ၿပီပဲေလ။ ဒါေပမယ့္ ေရွးသူေတာ္ေကာင္းေတြလုိ အဆုံးစြန္ဘဝ လြတ္ေျမာက္ေရး တရားကုိ ရွာေဖြႏုိင္တဲ့အထိေတာ့ စြမ္းအားမရွိေသး။

ဝန္းက်င္တခြင္ အိပ္ေမာက်ေနတဲ့ ဒီအခ်ိန္ေလး။ ႏုႏုမြမြေလး တုိက္ခတ္လာတဲ့ ေလေျပေလးကလည္း စိမ့္စိမ့္ေလး ေအးတယ္ဆုိရုံမွ်။ ေန႔လယ္ပုိင္းေတြ၊ ညဦးပုိင္းေတြမွာ လူေတြနဲ႔ စည္ကားေနခဲ့တဲ့ ေနရာ က ခုေတာ့လည္း ၿငိမ္သက္တိတ္ဆိတ္လုိ႔။ ေတာင္တန္းႀကီးကပင္လ်င္ ပုိမုိၿပီး တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္ေန သေယာင္ထင္မိတယ္။ ညဦးပုိင္းဆီကေတာ့ လျပည့္ညရဲ့ ထိန္ထိန္သာေနတဲ့ လမင္းႀကီးက ေတာင္ ထိပ္ကုိ ေမးတင္လုိ႔။ ခုေတာ့လည္း လနဲ႔ေတာင္က ဆန္႔က်င္ဖက္ အရပ္စီမွာ။ လမင္းႀကီးက သူျဖတ္ ေက်ာ္ခဲ့တဲ့ ေတာင္တန္းႀကီးကုိ ျပန္လည္ငဲ့ေစာင္း ငုံ႔ၾကည့္ေနသေယာင္။ ေတာင္နဲ႔လၾကားမွာ မၾကာ ခဏ ျဖတ္သန္းသြားတဲ့ တိမ္တုိက္ေတြက ေတာင္နဲ႔လကုိ စည္းျခားလုိက္သေယာင္လည္း ထင္မိတယ္။ ဒီအခ်ိန္မ်ိဳးမွာ ေတာင္ေပ်ာက္လုိ႔ လ ရွာေနမလား၊ လ ေပ်ာက္လုိ႔ ေတာင္ကပဲရွာေနမလားလုိ႔ အေတြး ပြားမိခဲ့တယ္။ ကုိယ့္ရင္ထဲမွာလည္း ေပ်ာက္ေနတဲ့တစ္စုံတစ္ရာကုိ ျပန္လည္ရွာေဖြေနလုိမိတယ္။ ေတြ႔ ႏုိင္တန္ေကာင္းပါရဲ့။

နံနက္ ၉ နာရီတိတိမွာေတာ့ ေတာင္ေျခကုန္းျမင့္ျမင့္ေပၚမွာ တည္ရွိတဲ့ သတၱဌာနဘုရားမ်ားနဲ႔ သံေဝ ဇနိယ ဗုဒၶရုပ္ပြားမ်ားကုိ အေနကဇာတင္ေတာ္မူၾကတယ္။ ဒီနံနက္ခင္းရဲ့ အဇူဇာရာသီက မပူမေအး သင့္တင့္မွ်တရုံ။ ဆန္ဂါဘရီရယ္ ေတာင္တန္းႀကီးကုိ ျဖတ္ေက်ာ္လာတဲ့ ေနမင္းႀကီးက သတၱဌာနဗုဒၶ ရုပ္ပြားေတာ္မ်ားကုိ ေရာင္ျခည္တစ္ေထာင္ အလင္းေဆာင္တဲ့ သူ႔ရဲ့ကုိယ္ပုိင္အလင္းမ်ားနဲ႔ ထြန္းလင္းလုိ႔ ပူေဇာ္ေနသေယာင္ပါပဲ။ ေဗာဓိပင္ပ်ိဳေတြ၊ မေဟာ္ဂနီပင္ပ်ိဳေတြ၊ စိန္ပန္းျပာပင္ပ်ိဳေတြနဲ႔ စိမ္းလန္းစုိေျပ ေနတဲ့ ေတာင္ေျခတခြင္လုံး ခုမနက္ေတာ့ ဝါေရႊေရာင္သကၤန္းတုိ႔နဲ႔ ဖုံးလႊမ္းေနေလရဲ့။

အနယ္နယ္အရပ္ရပ္က ႂကြေရာက္ေတာ္မူလာၾကတဲ့ သံဃာေတာ္ေပါင္း ၄ဝ ေက်ာ္။ သတၱဌာနဘုရား အသီးသီးရဲ့ ဒကာမ်ား၊ လာေရာက္ၾကည္ညိဳၾကတဲ့ ဧည့္သည္မ်ားနဲ႔ ေတာင္ေျခတစ္ခုလုံးလည္း ေဖြးေဖြး လွဳပ္လုိ႔။ ၉ ႀကိမ္ေျမာက္ ပဌာန္းပြဲကုိ ႂကြေရာက္လာတဲ့ သံဃာေတာ္ေတြစုံညီခုိက္ သတၱဌာနနဲ႔ သံေဝ ဇနိယရုပ္ပြားေတာ္မ်ားကုိ အေနကဇာတင္ပြဲ ျပဳလုပ္တယ္ေလ။ ျမန္မာျပည္ကသယ္ေဆာင္လာတဲ့ ေက်ာက္ဆင္းတု ရုပ္ပြားေတာ္မ်ားက ေတာင္ေျခတေလ်ာ ပလႅင္မ်ားေပၚမွာ စံပယ္လ်က္။ ရုပ္ပြားအ သီးသီးေရွ့မွာေတာ့ ဘုရားဖူးသူေတြ ဆုေတာင္းဝတ္ျပဳလုပ္ဖုိ႔ ေနရာေလးေတြကုိ သပ္သပ္ရပ္ရပ္ စီမံ ထားတယ္။ အခ်ိဳ႔ရုပ္ပြားေတာ္မ်ား စံရာေနရာမ်ားကေတာ့ ဆက္လက္ေဆာက္လုပ္ေနဆဲ။

မဟာေဗာဓိပင္ေျခရင္း ဗုဒၶျဖစ္ေတာ္မူရာ ရုပ္ပြားေတာ္ကုိေတာ့ သံဃာေတာ္အားလုံး စုေပါင္းကာ အေန ကဇာတင္မႈ ျပဳလုပ္ၾကတယ္။ က်န္တဲ့ရုပ္ပြားေတာ္မ်ားကုိေတာ့ ၁ဝ ပါးတစ္စုစီ အသီးသီး အေနကဇာ တင္ေတာ္မူူၾကတယ္။ တပုႆနဲ႔ ဘလႅိကညီေနာင္တုိ႔ကုုိ ဆံေတာ္ခ်ိီးျမွင့္ေတာ္မူဟန္ရုပ္တု၊ မုစလိႏၵာအုိင္မွာ ျမတ္ဗုဒၶသီတင္းသုံးေနဟန္နဲ႔ ဗုဒၶပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူပုံရပ္တုေတာ္မ်ားကုိ အေနကဇာတင္ၾကတယ္။

ဗုဒၶပရိနိဗၺာန္စံဝင္ေတာ္မူတဲ့ ရုပ္ပြားေတာ္ေရွ႔ေရာက္ေတာ့ အိႏၵိယကုိ ဘုရားဖူးေရာက္တဲ့သူမ်ား ကုသိနာရုံေရာက္တဲ့အခါမ်ားမွာ ဗုဒၶပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူပုံရုပ္ပြားၾကည့္ၿပီး ငုိေႂကြးၾကရ၊ မ်က္ေရမဆည္ ႏုိင္ေအာင္ ျဖစ္ၾကရတယ္ဆုိတဲ့ စကားက စိတ္ထဲဝင္ေရာက္လာတယ္။ ေနေရာင္အလင္းေအာက္မွာ လဲေလ်ာင္းေနတဲ့ ျဖဴလြလြ စက်င္ေက်ာက္သား ရုပ္တုေတာ္ကုိၾကည့္ၿပီး စိတ္ထဲဝမ္းနည္းသလုိုလုိ ခံစားမိရတယ္။ အိႏိၵယဘုရားဖူးေရာက္သူေတြ ပူေဆြးဝမ္းနည္းမႈျဖစ္ၾကရတယ္ဆုိတဲ့စကားကုိ သတိရ မိလုိ႔ေလလား၊ သံသရာဝဋ္ဆင္းရဲ ႏြံအတြင္းက မလြတ္ကင္းႏုိင္ၾကရွာပဲ တဝဲလည္လည္ က်င္လည္ကာ ေျပးလႊားၿပီး လွဳပ္ရွားကာ ရုန္းကန္ေနရစ္ခဲ့ၾကရွာမဲ့ တပည့္အမုိက္သားေတြကုိ ခ်န္ထားခဲ့ရလုိ႔ ဗုဒၶခမ်ာ မခ်င့္မရဲႏုိင္ အားမရႏုိင္ပဲ ပရိနိဗၺာန္ဝင္စံေတာ္မူခဲ့ရွာေလမလားရယ္လုိ႔ ႀကံႀကံဖန္ဖန္အေတြး ေရာက္မိ ခဲ့တဲ့ စိတ္ေၾကာင့္ေလလား မသိဘူးေပါ့။

တကယ္ေတာ့လည္း အာသေဝါကင္းကြာ ျမတ္ဗုဒၶရဲ့ သႏၲာန္ ေတာ္မွာ ကုိယ္ေတြးမိသလုိ ဘယ္မွာလာလုိ႔ မခ်င့္မရဲနုိင္၊ အားမရႏုိင္ျဖစ္ရတဲ့ စိတ္မ်ိဳးရွိႏုိင္ပါ့မလဲ။ လူနတ္ျဗဟၼာ ကုေဋကုဋာမကကုိ ဝဋ္ဆင္းရဲအခ်ဳပ္အေႏွာင္က ထုတ္ေႏွာင္ကယ္တင္ေတာ္မူခဲ့တဲ့ ျမတ္ ဗုဒၶရဲ့ စြမ္းေဆာင္ေတာ္မူခဲ့မွဳက မခ်င့္မရဲ အားမရႏုိင္ျဖစ္စရာမ်ိဳးဆုိလုိ႔ ျမဴတစ္မႈန္စာမွ်ပင္ ထင္က်န္ မေနခဲ့ဘူးေလ။

ေလးသေခ်ၤနဲ႔ကမၻာတစ္သိန္း တုႏႈိင္းမရႏိုင္တဲ့ ပါရမီေတာ္ေတြကုိ ျဖည့္ဆည္းေတာ္မူခဲ့တဲ့ ျမတ္ဗုဒၶအ တြက္ ျပန္လည္ရခဲ့တဲ့ ဘုရားျဖစ္ခြင့္ရက္က ၄၅ ဝါ ၄၅ ႏွစ္တာမွ်သာ။ ပါရမီျဖည့္က်င့္ေတာ္မူခဲ့တဲ့ ႏွစ္ အသေခ်ၤေတြနဲ႔ ႏႈိင္းစာလ်င္ျဖင့္ ျပန္လည္ရရွိေတာ္မူခဲ့တဲ့ အက်ိဳးႏွစ္ပမာဏက အလြန္မွပဲ နည္းလြန္းလွတယ္။ေလာကသာမာန္လူသားေတြ ျမင္တတ္ၾကတဲ့ အက်ိဳးအျမတ္ရလဒ္ ရွဳေထာင့္သက္သက္ဖက္က ၾကည့္လ်င္ မမွ်တ သလုိလုိ။ သုိ႔ေပမယ့္ ဗုဒၶပါရမီေတာ္ေတြကုိ ဆင္းရဲအမ်ိဳးမ်ိဳးခံကာ ျဖည့္က်င့္ေတာ္မူခဲ့ တာကပင္လ်င္ သူ႔အတြက္ အက်ိဳးရလဒ္ဆုိတာကုိ ေမွ်ာ္ကုိးခဲ့လုိ႔မွ မဟုတ္တာ။ ဒီေတာ့လည္း ဘယ္မွာ လာလုိ႔ မွ်တျခင္း မမွ်တျခင္းဆုိတဲ့ အေတြးမ်ိဳးလည္း ရွိႏုိင္ပါ့မလဲ။ ဘယ္ေလာက္မ်ား ၾကည္ညိဳအားက် ဖြယ္၊ အတုယူဖြယ္ေကာင္းလုိက္ပါသလဲ။ ဒါမွ ဒုိ႔ဗုဒၶရယ္လုိ႔ စံျပဳကာဂုဏ္ယူဖြယ္ ေကာင္းလုိက္ပါသလဲ။

ေနာက္ၿပီး ၄၅ ဝါကာလအတြင္း ျမတ္ဗုဒၶျပဳလုပ္ေတာ္မူခဲ့တဲ့ လုပ္ရပ္ေတြဆုိတာကလဲ တန္ဖုိးသတ္မွတ္ ေရ တြက္လုိ႔ ကုန္ႏုိင္တာမ်ိဳးမွ မဟုတ္တာေတြပဲဟာ။ အခ်ိန္ကိုတန္ဖုိးရွိရွိ အက်ိဳးျပည့္ျပည့္ အသုံးျပဳ သြားေတာ္မူခဲ့တဲ့ ျမတ္ဗုဒၶအဖုိ႔ ၄၅ ဝါဆုိတဲ့ဗုဒၶျဖစ္ႏွစ္က လုံေလာက္တဲ့ အခ်ိန္ပဲေလ။

အခ်ိန္ကုိ အက်ိဳး ရွိရွိ အသုံးမျပဳတတ္သူတုိ႔ အတြက္သာ ေလးငါးရက္မွ် အခ်ိန္ကပင္လ်င္ အခ်ည္းႏွီး ျဖစ္ေနတတ္တာ မ်ိဳးပါ။အက်ိဳးရလဒ္မဲ့စြာ အခ်ိန္ေတြျဖဳန္းတီးျခင္းမ်ိဳး မျဖစ္ေစဖုိ႔ အေရးႀကီးလွတယ္ဆုိတဲ့ အေတြးစိတ္လဲ အေနကဇာတိ သံသာရံ ဂါထာကုိ ရြတ္ပြားရင္း ဆင္ျခင္ေနမိခဲ့ေသးတယ္။ အတုယူဖြယ္ နည္းယူလုိက္ နာက်င့္ႀကံဖြယ္ေတြ အနႏၲနဲ႔ စံျပေခါင္းေဆာင္ျဖစ္ေတာ္မူတဲ့ ဗုဒၶရဲ့ေက်းဇူးဂုဏ္ေတြ အတုိင္းအတာ (ပမာဏ)ကေတာ့ ေရတြက္လုိ႔မရႏုိင္ (အသေခ်ၤ၊အနႏၲ) ပါပဲေလ။

ေန႔လယ္တစ္နာရီခြဲမွာေတာ့ အဇူဇာေက်ာင္း ျဗဟၼာ့ဝိဟာ ရဓမၼာရုံႀကီးထဲမွာ ၉ ႀကိမ္ေျမာက္ အသံမစဲ မဟာပဌာန္း ရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ပြဲ က်င္းပက်တယ္။ ပန္းေပါင္းစုံ၊ မီးေရာင္စုံ၊ တန္ခြန္ ကုကၠား၊ မေလးပန္းပြားေတြ ၿမိဳင္ၿမိဳင္ဆုိင္ဆုိင္နဲ႔ ခမ္းနားထည္ဝါစြာ ျပင္ဆင္ထားတဲ့ ဓမၼာရုံႀကီးအတြင္း သံ ဃာေတာ္ေတြ၊ ဧည့္သည္ေတြက အျပည့္အလ်ံ။ ရာခ်ီေသာ ပရိတ္သတ္ေတြရဲ့ ပဌာန္းပစၥယနိေဒၵသကုိ သံၿပိဳင္ညီညာ ရြတ္ဆုိမႈက ၾကက္သီးထမွ် ပီတိလိႈင္းထေစခဲ့တယ္။

ဗုဒၶ ဘုရားရွင္ဟာ အဘိဓမၼာျမတ္တရားနဲ႔ မယ္ေတာ္မိနတ္ကုိ ေက်းဇူးဆပ္ဆပ္ေတာ္မူခဲ့တယ္။ ပဌာန္းတရားေတာ္ ဆုိ တာက အဘိဓမၼာ ခုနစ္က်မ္းထဲမွာ ပါဝင္တဲ့ က်မ္းတစ္ က်မ္း။ အခက္ခဲဆုံး အနက္အနဲဆုံးက်မ္း။ တုႏႈိင္းဖြယ္ မရွိ တဲ့ ျမတ္မိခင္ရဲ့ေက်းဇူးတရားကုိ အနႏၲနယ အဆုံးအပုိင္း အျခားမရွိ နည္းစုံျပြမ္းတဲ့ ျမတ္ပဌာန္းက်မ္းကုိ ေဟာေျပာလုိ႔ေက်းဇူးဆပ္ခဲ့ေလသလားလုိ႔ အေတြးပြား မိခဲ့တယ္။

အင္းဝေခတ္မွာ ဘႀကီးေတာ္နဲ႔ မိဘုရား ေခါင္ႀကီး နန္းမေတာ္မယ္ႏုတုိ႔က ျမန္မာ့ သာသနာမွာ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားတဲ့ က်မ္းတတ္အေက်ာ္ ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္ကုိ မဟာေအာင္ေျမဘုံစံ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီး ေဆာက္လုပ္လွဴဒါန္းခဲ့တယ္။ ရွင္ဘုရင္ နဲ႔ မိဘုရားေခါင္ႀကီးတုိ႔ရဲ့ ႀကီးက်ယ္ခမ္း နားတဲ့ ေက်ာင္းအလွဴေတာ္ပြဲႀကီးမွာ က်မ္းတတ္အေက်ာ္ ဆရာေတာ္ႀကီးက ဘယ္လုိတရားေတာ္မ်ား ခ်ီးျမွင့္ေတာ္မူ ေလမလဲလုိ႔ အခမ္းအနားႂကြေရာက္လာ တဲ့ ရဟန္းရွင္လူ ပရိတ္သတ္ေပါင္းစုံက ေစာင့္စားေမွ်ာ္လင့္ခဲ့ၾကတယ္။ ေက်ာင္းေရစက္ခ်အလွဴေတာ္ မွာ ဆရာေတာ္ ဦးဗုဓ္က 'ေဟတုပစၥေယာ၊ အာရမၼဏပစၥေယာ' အစခ်ီတဲ့ ပဌာန္းပစၥယုေဒၵသပါဠိေတာ္ ကုိ ရြတ္ဆုိၿပီး ျပန္ႂကြသြားခဲ့တယ္တဲ့။ ဒီအခါမွာ ေမွ်ာ္လင့္ႀကီးစြာ ေစာင့္စားေနခဲ့တဲ့ ရဟန္းရွင္လူ ပရိတ္သတ္မွာ မခ်င့္မရဲ အားမရႏုိင္ျဖစ္ၾကတယ္ေပါ့။ ႂကြေရာက္လာတဲ့အထဲက ဆရာေတာ္ႀကီးတစ္ ပါးက ေမာင္ဗုဓ္တုိ႔ကေတာ့ လုပ္ခ်လုိက္ျပန္ၿပီ။ ခုလုိရွင္ဘုရင္နဲ႔မိဘုရားေခါင္ႀကီးတုိ႔ရဲ့ မဟာေအာင္ေျမ ဘုံစံ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီး ေရစက္ခ်ပြဲမွာ ေဟာသြားတဲ့တရားက ‘ေဟတုပစၥေယာတဲ႔ဗ်ား’လုိ႔ ကဲ့ရဲ့စကား ဆုိေတာ့ ဆရာေတာ္ ဦးဗုဓ္က ‘ဟုတ္တယ္ေလ ရွင္ဘုရင္နဲ႔မိဘုရားေခါင္ႀကီးတုိ႔ရဲ့ အလြန္ခမ္းနားႀကီး က်ယ္တဲ့အလွဴေတာ္ႀကီးမွာ အလြန္ခမ္းနားႀကီးက်ယ္တဲ့ ျမတ္ဗုဒၶေေဒသနာေတာ္ ပဌာန္းတရားေတာ္ ႀကီးကို ေဟာခဲ့တာ ဘယ္ေလာက္လုိက္ဖက္ညီပါသလဲ’လုိ႔ မိန္႔ေတာ္မူခဲ့တယ္ဆုိတဲ့အေၾကာင္းကုိ ဖတ္ ခဲ့ဖူးတာကုိလည္း ျပန္လည္သတိရမိတယ္။

ခုလည္း သံဃာေတာ္ေတြ အပါးေလးဆယ္ေက်ာ္၊ အဇူဇာေက်ာင္းက ျဗဟၼာ့ဝိဟာရဓမၼာရုံေက်ာင္းေတာ္ ႀကီးထဲမွာ ျမတ္ဗုဒၶရဲ့ အနႏၲနယ နည္းစုံျပြမ္းတဲ့ မဟာပဌာန္း က်မ္းေတာ္ႀကီးကုိ ခုနစ္ရက္တုိင္တုိင္ အသံမစဲ ရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ ေနၾကၿပီ။ ခမ္းနားထည္ဝါတဲ့ ဓမၼာရုံေက်ာင္းေတာ္ႀကီးအတြင္း ခမ္းနားႀကီးက်ယ္တဲ့ ပဌာန္းတရားေတာ္ႀကီးကုိ ရြတ္ပြားေနၾက ၿပီေလ။ ဒီေက်ာင္းေတာ္ႀကီးအတြက္ ေစတနာထက္သန္စြာ လွဴဒါန္းေတာ္မူခဲ့ၾကသူေတြလည္း တူမွ်ေသာ ကုသုိလ္အက်ိဳးတရားေတြ ရေစႏုိင္မွာ မလြဲပါဘူး။ ပဌာန္းပြဲေတာ္အတြက္ အားတက္သေရာ လုပ္အားဒါနျပဳၾကသူေတြ၊ ေထာက္ပံ့လွဴဒါန္းၾက သူေတြလည္း ျမတ္ေသာအလွဴဒါနကုိ ဆည္းပူးျပဳလုပ္ၾကပဲ သူေတြပဲေပါ့။ ကုသိုလ္ဆုိတာ တူမွွ်ေသာအက်ိဳးကုိ ျဖစ္ေပၚေစ တတ္တာမ်ိဳးေလ။

အထူးသျဖင့္ေတာ့ ကုိယ့္စိတ္ထဲမွာ ဗုဒၶဘုရားရွင္ မယ္ေတာ္မိနတ္ေက်းဇူးဆပ္ဖုိ႔ အဘိဓမၼာတရား၊ ျမတ္ပဌာန္းေဒသနာ တရားေတာ္ႀကီး ေဟာေတာ္မူခဲ့တာကုိ သတိရမိတယ္။ ခု ၉ ႀကိမ္ေျမာက္ မဟာပဌာန္းတရားရြတ္ပြား ေတာ္မူၾကမည့္ သံဃာေတာ္ အရွင္ျမတ္မ်ားထဲမွာလည္း အခ်ိဳ့က မယ္ေတာ္ေတြ အသက္ထင္ရွား ရွိ ခ်င္မွ ရွိၾကေတာ့မွာ။ ခႏၶာေႂကြကာ ဘဝတစ္ပါးေျပာင္းသြားၿပီး နတ္ဘုံအသီးသီးမွာ ခံစားစံတည္ေန မယ့္ သူတုိ႔အသီးသီးရဲ့မယ္ေတာ္မ်ား ေက်းဇူးတရားကုိ ျမတ္ပဌာန္းက်မ္းႀကီးနဲ႔ ဗုဒၶနည္းတူ ေက်းဇူး ဆပ္ခြင့္ရေနၿပီလုိ႔ ရည္ရယ္ကာ ရြတ္ပြားၾကမည့္ ဆရာေတာ္ေတြလည္း ပါဝင္မွာပဲရယ္လုိ႔ ယုံၾကည္ေနမိတယ္။

ဝတိ ံံဘုံ ဟုိထိပ္ဖ်ားဆီက ခမည္းေတာ္ မယ္ေတာ္ေဟာင္း နတ္သားနတ္သမီးေတြ သူတုိ႔ သားရဟန္းေတာ္မ်ား ရြတ္ပြားမည့္ ပဌာန္းတရားေတာ္ႀကီးကုိ အားပါးတရ နာၾကားႏုိင္ပါေစေၾကာင္း သူတုိ႔ကုိယ္စား ဆုေတာင္းေပးမိပါတယ္။

သက္ေတာ္ထင္ထင္ ရွိေနေသးတဲ့ ကုိယ့္ ေက်းဇူးရွင္ မယ္ေတာ္ႀကီးအတြက္ေတာ့ သူ႔ခ်စ္သားေတာ္ ရဟန္းတစ္ပါးရြတ္ပြား ေနမည့္ ပဌာန္းတရားေတာ္ႀကီးကုိ ေဝး ေနလုိ႔ နာၾကားခြင့္ မရလ်င္ေတာင္ ပဌာန္းတရား ရြတ္ပြားပူေဇာ္ျခင္းေၾကာင့္ ရရွိႏုိင္တဲ့ ကုသုိလ္အက်ိဳးတရားကုိ ၾကည္ႏူးဝမ္းေျမာက္စြာ သာဓုႏုေမာ္ ေခၚ ဆုိႏုိင္ေအာင္ အသိေပး အမွ်ေဝစကား တစ္ခြန္းေတာ့ လွန္းလုိ႔ေျပာျဖစ္ဦးမွာ အေသအခ်ာပါပဲ။ ဒါဟာျဖင့္ အႏွဳိင္းမဲ့ေက်းဇူးႀကီးမားတဲ့ အမိေမတၱာကုိ အလြန္ႀကီးမားတဲ့ ျမတ္ပဌာန္း တရားနဲ႔ တစ္စိတ္တစ္ပုိင္းမွ်ေလာက္ေတာ့ျဖင့္ ေက်းဇူးတုံ႔ျပန္ျခင္း ျဖစ္ႏုိင္မွာပါပဲလုိ႔ ယုံၾကည္မိပါရဲ့ေလ။

No comments:

Post a Comment