04 January 2010

Dr Lun Swe - Dr Lun Swe & His Friends in entagled web of blog


 ဘေလာ့ေက်ာ့ကြင္းအတြင္း သက္ဆင္းခဲ့မိေလေသာ ေဒါက္တာလြဏ္းေဆြႏွင့္ သူ၏ မိတ္ေဆြမ်ား
ေဒါက္တာလြဏ္းေဆြ
ဇန္န၀ါရီ ၅၊ ၂၀၁၀
          ေရႊ၀ါေရာင္ေတာ္လွန္ေရးအၿပီးမွစ၍ ဘေလာ့ေန၊ ဘေလာ့စား၊ ဘေလာ့သြား၊ ဘေလာ့လာ၊ ဘေလာ့အိပ္၊ ဘ ေလာ့စိတ္ႏွင့္ ေနထိုင္ေတာ္မူခဲ့မိေသာ က်ေနာ္၏ ေနမႈထိုင္မႈပံုစံႏွင့္ ပတ္သက္၍ က်ေနာ္ေနထုိင္ရာ တိုက္ခန္း သို႔ အလည္အပတ္ေရာက္ေတာ္မူေလ့ရွိၾကေသာ အရင္းအခ်ာ မိတ္ေဆြတခ်ဳိ႕ထံမွ ေ၀ဖန္ေျပာဆိုသံမ်ားကို ယခုတေလာ ပို၍ ပို၍ ခပ္စိပ္စိပ္ ၾကားလာရေလ၏။
          ထိုမိတ္ေဆြမ်ားထဲတြင္ က်ေနာ္၏ အိမ္သို႔ မၾကာမၾကာ ဗိုက္နာေပ်ာက္ေဆး လာယူေလ့ရွိသည့္ ေခတ္ၿပိဳင္သတင္းေထာက္ မန္းမ်ဳိးျမင့္၏ အသံသည္ အဆူညံဆံုးႏွင့္ အက်ယ္ေလာင္ဆံုးျဖစ္ေလ၏။ အႏွီ မန္းမ်ဳိးျမင့္သည္ အိမ္ထဲသို႔ မ၀င္မီ တံခါး၀၌ ေခါင္းျပဴစဥ္ကပင္ က်ေနာ္ေနသည့္ အခန္းအတြင္းသို႔ မ်က္စိစၾကာလွည့္ကာ ျမင္ ျမင္သမွ်ကို စက္ေသနတ္ပစ္သည့္အလား တရစပ္ ေ၀ဖန္ေလေတာ့၏။
          “ဟာ ... ဆရာ့အခန္းကလည္း တယ္ၿပီး ႐ႈပ္ပြေနပါလား၊ သပ္သပ္ရပ္ရပ္ သန္႔သန္႔ရွင္းရွင္းေနဦးမွေပါ့ ဆရာ ရယ္၊ ဆရာ ေရာက္စက ဒီလိုမဟုတ္ပါဘူး။ သန္႔လို႔ျပန္႔လို႔ ကိုရီးယားမင္းသားက်ေနတာပဲဲ အဟဲ။ မျဖစ္ေသးပါ ဘူး၊ ေရာက္တုန္း ဆရာ့အခန္းကို ရွင္းေပးသြားဦးမွ ျဖစ္မယ္” ဟုဆိုကာ သူ၏ တရက္လွ်င္ ဆယ္ႀကိမ္မွ် တိုက္ ခြၽတ္ေဆးေၾကာထားေတာ္မူေသာ ေ၀ါကနဲ႐ွဴး အျဖဴဆြတ္ဆြတ္ကို ခြၽတ္ၿပီးသကာလ အိမ္ထဲသို႔ ၀င္လာေလ ၏။ ထို႔ေနာက္ အက်ႌလက္ကို ဆြဲတင္ဟန္ျပဳကာ အိမ္ေရွ႕ခန္းအတြင္း ျဗဳတ္စဗ်င္းေတာင္းျဖစ္ေနသည့္ ပစၥည္း ပစၥယမ်ားကို ရွင္းလင္းမည့္ဟန္ ျပဳေလေတာ့၏။
          က်ေနာ္က အားနာသမႈႏွင့္ “ဟာ ... ဆရာမန္းကလည္း မလုပ္ပါနဲ႔၊ က်ေနာ့္ဘာသာ ရွင္းပါ့မယ္။ ထားလုိက္ပါ၊ ဆရာမန္းလုပ္ကာမွ ပို႐ႈပ္သြားဦးမယ္၊ ေန ေန ေန ဆရာမန္း၊ ေနာက္မွ က်ေနာ္ ရွင္းလိုက္မယ္” ဟု ေျပာကာ အတင္းဆြဲရေလ၏။
          ထိုသို႔ အတင္းကာေရာ လိုက္လံဆြဲလြဲေလမွ “အဲဒါဆိုလည္း ဆရာ အားတဲ့အခါ ျမန္ျမန္ ရွင္းလိုက္ဦး၊ ဘယ္ ဒီလုိေနလို႔ျဖစ္မလဲ” ဟု ႐ႈပ္ပြမႈဒဏ္ကို သည္းမခံႏိုင္သည့္ အမူအရာႏွင့္ ႐ႈတည္တည္ ေျပာ ဆိုေလ၏။ ထို႔ေနာက္ သူ၏ မ်က္လံုးအစံုက အၿငိမ္မေနဘဲ အိမ္ေရွ႕မ်က္ႏွာစာရွိ တ႐ုတ္ကတ္မွန္ေတြဆီသို႔ ေရာက္သြားျပန္၏။ သူက မွန္ေတြေပၚတြင္ ေမးတင္အိပ္ေမာက်ေနေသာ ဖုန္ေတြကို လက္ႏွင့္ သြားတို႔ၾကည့္ ကာ တပ်စ္ေတာက္ေတာက္ ေျပာဆိုျပန္ေလ၏။
          “ဟာ ... ဒီမွာလည္း ၾကည့္ပါဦး ဖုန္ေတြခ်ည္းပါပဲလား၊ ဘယ္လိုေန ဘယ္လိုထိုင္ေနတာလဲ ဆရာရယ္၊ က်ေနာ့္ အိမ္မွာသာ အဲလိုဖုန္တင္ေနရင္ အိမ္က မိန္းမနဲ႔ေတာ့ အကြဲပဲ၊ ဒါမ်ဳိးဘယ္ရမလဲ” ဟု ႀကိမ္း၀ါးၿပီးသကာလ “ဒုကၡပါပဲ၊ မျဖစ္ေသးပါဘူး ဖုန္သုတ္ေပးဦးမွျဖစ္မယ္၊ ေပး ေပး အ၀တ္စုတ္ေပး ဆရာ” ဟုဆိုကာ အက်ႌလက္ ေမာင္းကို ဒုတိယမၸိ ဆြဲတင္ျပန္ေလ၏။
          က်ေနာ္က “ဆရာမန္းကလည္း က်ေနာ္က ကြဲစရာ မိန္းမမွမရွိတာပဲ။ ျပႆနာမရွိပါဘူး။ ဖုန္က သူ႔ဟာသူ တင္ ေနတာပဲဥစၥာ သြားမထိနဲ႔ေပါ့။ ကိုယ္က သြားမကိုင္ရင္ ဖုန္က ကိုယ့္ကို ေပစရာအေၾကာင္းမွမရွိတာ၊ ဆရာမန္း က မေနႏိုင္ မထိုင္ႏုိင္ သြားကိုင္ေတာ့ ေပမွာေပါ့။ ေန ေန ေန က်ေနာ့္ဘာသာ ေနာက္မွ သုတ္လုိက္မယ္” ဟု ဆိုကာ ဒုတိယမၸိ ဆြဲလားလြဲလား လုပ္ရျပန္ေလ၏။
          ထို႔ေနာက္ မ်က္ႏွာေတာ္ မရႊင္မပ်ျဖစ္ေနသည့္ မန္းမ်ဳိးျမင့္က က်ေနာ္ ကမ္းလင့္လိုက္ေသာ ဗိုက္နာေပ်ာက္ ေဆးကို မယူခ်င့္ယူခ်င္ဟန္ႏွင့္ လွမ္းယူၿပီးေနာက္ အိတ္ကပ္ထဲသို႔ အလ်င္အျမန္ ထိုးထည့္ကာ “ကဲ ... ဒါဆို လည္း က်ေနာ္ျပန္မယ္၊ အိမ္ကို ေသခ်ာရွင္းလိုက္ဦးေနာ္၊ သန္႔သန္႔ရွင္းရွင္းေနပါ ဆရာရယ္” ဟု စိတ္ပ်က္ လက္ပ်က္ေလသံႏွင့္ ေျပာဆိုၿပီးသကာလ သူ၏ ေ၀ါကနဲ႐ွဴးကို ျပန္ေကာက္စြပ္ေတာ္မူေလ၏။ သို႔ေသာ္ အႏွီ မန္းမ်ဳိးျမင့္ကား ခ်က္ခ်င္းျပန္ေတာ္မမူေသးဘဲ အိမ္ေရွ႕တြင္ရပ္ထားသည့္ က်ေနာ္၏ ဆုိင္ကယ္အစုတ္ေပၚသို႔ တက္ခြကာ ပူညံပူညံ ေျပာေနျပန္ေလ၏။
          “ဟာ ... ဆရာ့ဆုိင္ကယ္ကလည္း ညစ္ပတ္ေပက်ံေနတာပဲ။ ေရေလးဘာေလး ေဆးဦးမွေပါ့ ဆရာရယ္။ တခါ ေဆး ဘတ္ (၃၀) ပဲဥစၥာ၊ ဘာလို႔ ဒီေလာက္ေခြၽတာေနရလဲ၊ မိန္းမယူမလို႔ ၾကံေနလို႔လား၊ မျဖစ္ေသးပါဘူး အခု ပဲ သြားေဆးမွျဖစ္မယ္၊ ေပး ေပး က်ေနာ့္ကို ေသာ့ေပး၊ အခုသြားေဆးလိုက္မယ္” ဟု ေျပာကာ ေရေဆးဆီထိုး သည့္ဆိုင္သို႔ သြားမည့္ဟန္ လုပ္ေနျပန္ေလ၏။
          က်ေနာ္က “ဆရာမန္းကလည္းဗ်ာ၊ ဆိုင္ကယ္ဆိုတာ ေရြ႕ေနဖို႔က အေရးႀကီးတာပဲ။ ဘာျဖစ္လဲ ေပေတာ့၊ ဆိုင္ ကယ္ေပတာ ကိုယ္ေပတာမွ မဟုတ္တာ။ အေရးမႀကီးတဲ့ဟာကိုဗ်ာ။ ျပန္မွာသာ ျပန္စမ္းပါ၊ ေနာက္မွ က်ေနာ့္ ဘာသာ သြားေဆးလိုက္ပါ့မယ္” ဟု ျမန္ျမန္ျပန္ ေအးေရာဟူသည့္ ေလသံႏွင့္ ေျပာဆိုလိုက္မွ “ဒါဆိုလည္း ေရ ေဆးျဖစ္ေအာင္ ေဆးလိုက္ဦး ဆရာ၊ က်ေနာ္ သြားေတာ့မယ္၊ တို႔ဆရာတေယာက္နဲ႔လည္း ခက္ပါတယ္” ဟု ပြစိပြစိေျပာဆိုလ်က္ သူ၏ တေန႔ ေရဆယ္ႀကိမ္ ေဆးထားေတာ္မူသည့္ ေျပာင္လက္ေတာက္ပေနေသာ အနက္ေရာင္ ဆိုင္ကယ္အသစ္ဆီသို႔ လွမ္းေလွ်ာက္သြားေလေတာ့၏။
          ထို႔ေနာက္ ဆိုင္ကယ္စက္ႏႈိးၿပီး ထြက္ေတာ့မည္ဆဲဆဲတြင္ “ဟဲ ဟဲ ဟဲ ေက်းဇူးပဲဆရာ ဗိုက္နာေပ်ာက္ေဆးေပး တာ၊ က်ေနာ္ သြားေတာ့မယ္ ဟဲ ဟဲ ဟဲ” ဟု လာရင္းကိစၥ အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႔သည့္အေပၚ ေက်နပ္သည့္ မ်က္ႏွာေပးႏွင့္ ျပံဳးၿဖီးၿဖီး ႏႈတ္ဆက္ကာ ေမာင္းထြက္သြားေလေတာ့၏။ ဤသည္ကား က်ေနာ္၏ အိမ္ခန္းသို႔ အႏွီ မန္းမ်ဳိးျမင့္တေယာက္ ေပါက္ခ်လာေလတိုင္း ဟန္ေရးျပေနက် အမူအရာမ်ားပင္တည္း။
          မန္းမ်ဳိးျမင့္နည္းတူ အားမနာလွ်ာမက်ဳိး ေ၀ဖန္ျပစ္တင္ေလ့ရွိသူ မိတ္ေဆြေနာက္တဦး ရွိေသး၏။ သူသည္ လည္း သတင္းေထာက္တေယာက္ပင္ ျဖစ္ေလ၏။ အႏွီတေယာက္မူကား မဲေဆာက္တြင္ေနစဥ္က ဒီဗီြဘီသ တင္းေထာက္အျဖစ္ အင္မတန္ မ်က္စိေနာက္ရေသာ္လည္း ယခုမူ အေမရိကားတြင္ ဆူခ်ီမ်ားကို ဖိဖိစီးစီးလိပ္ ကာ ေျခၿငိမ္ေတာ္မူေနသည္ဟု ၀မ္းေျမာက္ဖြယ္ ၾကားသိရသည့္ သတင္းေထာက္ေဟာင္း ထက္ရာဇာပင္ျဖစ္ ေလ၏။
          ထက္ရာဇာသည္လည္း မန္းမ်ဳိးျမင့္နည္းတူပင္ျဖစ္၏။ အိမ္ထဲ၀င္လာသည္ႏွင့္ ဂဏွာမၿငိမ္ဘဲ အိမ္ေနာက္ေဖး ႏွင့္ အိမ္ေရွ႕ခန္းကို ေခါက္တုံ႔ေခါက္ျပန္ လမ္းေလွ်ာက္ကာ “ဟာ ဆရာ့အခန္းကလည္း ေလွာင္လိုက္တာ၊ တံ ခါးေတြ ဘာေတြ ဖြင့္ပါဦး၊ ေအာက္သိုးသိုးအနံ႔ ရေနတယ္၊ ေဟ့ ... မိုးေက်ာ္၊ ဆရာ့ကို ၾကည့္ေျပာဦး” ဟု အိမ္ လည္လာခိုက္ အမနာပ ေ၀ဖန္ေျပာဆိုကာ ႏွာေခါင္းကို ႐ႈံ႕တြ႐ံႈ႕တြ လုပ္ေနေလ၏။ ထို႔ေနာက္ အိမ္ေရွ႕မ်က္ႏွာ စာတြင္ ခ်ထားသည့္ လုိက္ကာကို သူကိုယ္တိုင္ မတင္ကာ တ႐ုတ္ကတ္မွန္ေတြကို ဆြဲဖြင့္ေနေလ၏။
          က်ေနာ္က “ဟုတ္လို႔လား ထက္ရာဇာ၊ ငါျဖင့္ ဘာအနံ႔မွ မရပါလားကြာ၊ မင္းႏွာေခါင္းကပဲ အနံ႔ခံေကာင္းလြန္း ေနတာလား၊ ငါ့ႏွာေခါင္းကပဲ အနံ႔ၿပီးေနတာလား တခုခုျဖစ္မယ္၊ ငါေတာ့ ေနလာတာၾကာၿပီ၊ ဘာအနံ႔မွ မရမိ ပါဘူးကြာ” ဟု ဒဲ့ဒိုးေ၀ဖန္သည့္ ေလသံကို ဂ႐ုမစိုက္ေလဟန္ျဖင့္ (စိတ္ထဲကေတာ့ ကြၽဲၿမီးလည္းတိုလ်က္္) ျပန္ ေျပာလိုက္၏။
          အသန္႔အျပန္႔ႀကိဳက္ၿပီး ထက္ရာဇာ၏ ဆိုးဒဏ္မွန္သမွ်ကို ခံရရွာေသာ အာရ္အက္ဖ္ေအသတင္းေထာက္ ကိုမိုးေက်ာ္ကမူ က်ေနာ့္အား တိုက္႐ိုက္ေ၀ဖန္ေျပာဆိုသည့္အမႈကို ျပဳေလ့ျပဳထနည္းေလ၏။ ကိုမိုးေက်ာ္သည္ အိမ္ေထာင္မက်မီ လူပ်ဳိဘ၀က က်ေနာ္ႏွင့္ အတြဲမ်ားၿပီး တပတ္လွ်င္ (၂) ရက္ခန္႔ က်ေနာ္၏ အခန္း၌ လိုက္ အိပ္ေတာ္မူတတ္၏။ အိပ္သည့္အခါတိုင္း က်ေနာ္၏ ပစ္စလက္ခတ္ ေနထိုင္မႈအေပၚ ေ၀ဖန္ေျပာၾကားသမႈ အနည္းငယ္ေလာက္သာျပဳတတ္ၿပီး အျမင္မေတာ္သည္မ်ားကို အေျပာႏွင့္မဟုတ္ အလုပ္ႏွင့္သက္ေသျပကာ သူကိုယ္တိုင္ ရွင္းလင္းေပးသြားတတ္ေလ၏ (မန္းမ်ဳိးျမင့္ႏွင့္ေတာ့ ကြာပါ့)။
          တညသားတြင္မူ ေ၀ဖန္သမႈ ျပဳေလ့ျပဳထနည္းသည့္ ကိုမိုးေက်ာ္ထံမွ အျပင္းထန္ဆံုး ေ၀ဖန္သံကို က်ေနာ္ ၾကားလိုက္ရသျဖင့္ လန္႔ဖ်ပ္သြားမိ၏။ သို႔ေသာ္္ သူေျပာဆိုသည့္ ေ၀ဖန္သံက သူ၏ မူပိုင္စကားလံုးမ်ားမဟုတ္ဘဲ သူ၏ေဘာ္ဒါ ထက္ရာဇာ က်ေနာ္၏ ကြယ္ရာတြင္ မညႇာမတာ ေျပာၾကားထားရစ္ခဲ့ေသာ စကားလံုးမ်ားကို တဆင့္ေဖာက္သည္ခ်ျခင္းသာျဖစ္၍ ေတာ္ေပေသး၏။
          ထိုေန႔က အိမ္ေထာင္က်ၿပီးေနာက္ အေတြ႔ရနည္းသြားသည့္ ကိုမိုးေက်ာ္တေယာက္ က်ေနာ့္အခန္းသို႔ေပါက္ခ်လာ၏။ က်ေနာ္က ဘေလာ့လုပ္ေနရင္းတန္းလန္း အတြင္းခန္းမွထြက္ကာ ကိုမိုးေက်ာ္ႏွင့္ ဟိုဟိုဒီဒီ ေရာက္တတ္ရာရာ ထိုင္ေျပာေနမိ၏။
          ႏွစ္ဦးသားေျပာဆိုေနစဥ္ ကိုမိုးေက်ာ္၏ အၾကည့္မ်ားက ေခ်းအထပ္ထပ္ ကပ္ၿငိေနေသာ က်ေနာ္၏ ေမြ႔ရာေပၚ သို႔ ေရာက္သြားေလ၏။ က်ေနာ္က ေမြ႔ရာကို စိုက္ၾကည့္ၿပီး စိတ္ပ်က္ေနပံုေပၚသည့္ ကိုမိုးေက်ာ္၏ ႏႈတ္မွ တစံုတရာ မေျပာဆိုမီ
          “က်ေနာ္လည္း ဘေလာ့ပဲလုပ္ေနၿပီး ျဖစ္သလိုအိပ္ ျဖစ္သလိုစားေနတာ အိပ္ရာလည္း ကို မိုးေက်ာ္ ျမင္တဲ့အတိုင္း မဲညစ္ေနၿပီ ဟဲ ဟဲ။ ေမြ႔ရာဆိုေတာ့ ေလွ်ာ္လို႔ကလည္းမျဖစ္ေတာ့ ဘယ္လိုလုပ္ရမလဲ မသိ။ အေပၚကပဲ အခင္းတထပ္ခင္းၿပီး အိပ္ရမလိုျဖစ္ေနတယ္။ ဒါမွ လူျမင္ေကာင္းမယ္ထင္တယ္။ ခုေနက ေတာ့ ညဆို အရမ္းအိပ္ခ်င္တဲ့အခ်ိန္မွ လွဲခ်လိုက္ေတာ့ အိပ္ရာခင္္း ခင္းရေကာင္းမွန္းလည္း မသိေတာ့ဘူးျဖစ္ ေနတယ္ ဟဲ ဟဲ”
          ဟု အရွက္ေျပ ႀကိဳ ကာလိုက္မိ၏။
          ထိုအခါက်မွ ကိုမိုးေက်ာ္၏ မ်က္ႏွာက ျပန္လည္၀င္းပလာကာ “ဟာ ဆရာကလည္း ဒါ လြယ္တယ္ေလ။ ေနပူ လွန္းၿပီး ေမြ႔ယာဆိုင္က အခင္းတထည္ ၀ယ္စြပ္လိုက္ေပါ့။ ကြက္တိပဲ” ဟု အၾကံျပဳေလ၏။
          က်ေနာ္လည္း “အို ေက ကိုမိုးေက်ာ္၊ ဒါဆိုသြား၀ယ္ၿပီး လုပ္ရဦးမယ္” ဟု ေခါင္းညိတ္လိုက္မိ၏။
          ထိုအခိုက္ ကိုမိုးေက်ာ္က
          “ဆရာ့ေမြ႔ရာျမင္မွ ထက္ရာဇာ ေျပာတာကို သြားသတိရတယ္။ ဆရာ၀န္ထဲမွာေတာ့ ေတာ္ေတာ္ညစ္ပတ္တဲ့ ဆရာ၀န္ပဲလို႔ ဆရာ့ကို ထက္ရာဇာက မွတ္ခ်က္ျပဳတယ္ ဟဲ ဟဲ”          
          ဟု ေျပာရာ က်ေနာ့္ မွာ (ထက္ရာဇာကို စိတ္ထဲမွ က်ိန္ဆဲရင္း) ေခ်ာ္လဲေရာထိုင္သည့္အေနႏွင့္ ျပည္တြင္းမွာရွိစဥ္က က်ေနာ္ မၾကာ မၾကာ အလည္အပတ္ေရာက္ဖူးေသာ တကိုယ္တည္း ေနထိုင္သည့္ စာေရးဆရာႀကီး ပါရဂူအိမ္က စာအုပ္ပံု ေတြ ဖုန္တက္ေနပံုအေၾကာင္း၊ စာေရးသည့္ အလုပ္ကိုသာ အဓိက အာ႐ံုျပဳေနသည့္အတြက္ အိမ္သန္႔ရွင္းေရး ကို မလုပ္ႏိုင္ပံုေတြအေၾကာင္း (ဆရာႀကီး ပါရဂူကို အေဖာ္ညိႇသည့္အလား) မဆီမဆိုင္ ေလွ်ာက္ေျပာေနမိ၏။
          တခါသားတြင္လည္း က်ေနာ္၏ အခန္းသို႔ ေဂ်ေအစီဘီေအ အလုပ္သမားအဖြဲ႔ဥကၠဌ ရဲေဘာ္မိုးႀကိဳးႏွင့္ သူ၏ ခ်စ္ဇနီး မယုဇနတို႔ စံုတြဲလိုက္ တႀကိမ္တခါမွ် လာေရာက္ခဲ့ေလ၏။ အိမ္ေရွ႕ခန္းတြင္ စကားေျပာေနၾကစဥ္ မ ယုဇနထံမွ
          “ဆရာ့အခန္းလည္း နည္းနည္းေလွာင္တယ္ေနာ္”
          ဟူသည့္ ခ်ဳိခ်ဳိသာသာ ေ၀ဖန္မႈ (ထက္ရာဇာႏွင့္ ေတာ့ ကြာပါ့) ကို ၾကားလိုက္ရသကဲ့သို႔ ခင္ပြန္းသည္ ကိုမိုးႀကိဳးကလည္း စကားေျပာရင္း ႏွာေခါင္း၀ကို လက္မ၊ လက္ညိႇဳးႏွစ္ေခ်ာင္းႏွင့္ ပိတ္လိုက္ဖြင့္လိုက္ လုပ္ေနေလသျဖင့္ အေျခအေနကို က်ေနာ္ရိပ္စားမိေသာ က်ေနာ္က
          “ဟုတ္တယ္ မယုဇနေရ၊ က်ေနာ္လည္း တေယာက္တည္းေနတာဆိုေတာ့ အိမ္မွာေနခ်ိန္နည္းၿပီး တံခါး အျမဲပိတ္ထားသလို ျဖစ္ေနတယ္။ လူရွိရင္လည္း အတြင္းခန္းမွာ ဘေလာ့လုပ္ေနၿပီး အျပင္တံခါးမကို အျမဲ လိုလို ပိတ္ထားေတာ့ ေလ၀င္ေလထြက္ နည္းၿပီး ေလွာင္ေနတာျဖစ္မယ္”
          ဟု မလံုမလဲစိတ္ျဖင့္ ရွည္ရွည္ေ၀း ေ၀း ေလွ်ာက္လွဲလိုက္မိေလ၏။

          က်ေနာ့္အခန္းကို အခ်ိန္အခိုက္အတန္႔ ပုန္းခိုက်င္းလုပ္ေနထိုင္သြားေသာ၊ က်ေနာ္အျပင္ထြက္ခိုက္ အလံုပိတ္ အခန္းထဲတြင္ တေယာက္တည္း ရက္အခ်ဳိ႕ေနထိုင္ခဲ့ရေသာ ကဗ်ာဆရာကိုေအာင္ေ၀းကေတာ့ က်ေနာ္ကဲ့သို႔ အန႔ံၿပီး၍ပဲလား သို႔တည္းမဟုတ္ အေမရိကန္ျမန္ျမန္ေရာက္ေရး ဒို႔အေရးဟု အဓိဌာန္ျပဳကာ တရား႐ႈမွတ္ၿပီး ေနထိုင္သြားခဲ့၍ပဲလား မေျပာတတ္၊ က်ေနာ့္အခန္းတြင္း အေျခအေနႏွင့္ ပတ္သက္၍ မန္မ်ဳိးျမင့္၊ ထက္ရာဇာ တို႔ကဲ့သို႔ တစံုတရာ ေ၀ဖန္ေျပာဆိုသမႈမျပဳဘဲ စာေရးစာဖတ္ျခင္းအမႈကိုသာ ပံုမွန္ျပဳလုပ္ကာ ပုန္းခိုသြားခဲ့ ေလ၏။
          က်ေနာ္ႏွင့္ အႏွစ္ (၂၀) ၾကာ ေ၀းကြာေနခဲ့ၿပီး ဘေလာ့၊ အင္တာနက္တို႔၏ ေကာင္းမႈေၾကာင့္ ေရႊ၀ါေရာင္အၿပီး ျပန္လည္ဆံုေတြ႔ခြင့္ရခဲ့သည့္ က်ေနာ္၏ ဗီအိုင္ပီမိတ္ေဆြကလည္း တရက္တြင္ က်ေနာ္ ဘယ္လိုေန ဘယ္လို ထိုင္ေနသလဲ သိခ်င္စမ္းပါဘိဟု ခ်က္တင္မွတဆင့္ အမိန္႔ေတာ္ရွိလာသျဖင့္ သန္႔ရွင္းေရးမလုပ္ျဖစ္သည္မွာ ၾကာၿပီျဖစ္ေသာ က်ေနာ္၏ အခန္းကို အလ်င္အျမန္ မွတ္တမ္းတင္ကာ ေပးပို႔ျပသေတာ္မူခဲ့ရ၏။ သို႔ေသာ္ ၾကည့္႐ႈသူကို အားနာသည့္အေနႏွင့္ ႏွာေခါင္းပိတ္၍ ၾကည့္႐ႈပါရန္ဟု တပါတည္း မွတ္ခ်က္ေရးေပးလိုက္မိ၏။ သူမကား က်ေနာ့္အေပၚ ေအာ္တိုမစ္တစ္ စာနာနားလည္သူျဖစ္သည့္အတြက္ ႏွာေခါင္းမပိတ္ဘဲႏွင့္ သည္းခံ ၾကည့္႐ႈလိုက္ပါသည္ဟု ခ်က္တင္တြင္ ျပန္႐ိုက္ကာ တဟဲဟဲ ျဖစ္ေနေလေတာ့၏။
          ကိုမိုးေက်ာ္နည္းတူ က်ေနာ္၏အခန္းသို႔ မၾကာမၾကာ လာေရာက္အိပ္စက္ေလ့ရွိသည့္ ေအဘီအက္စ္ဒီအက္ဖ္ တပ္ရင္း (၈) မွ ရဲေဘာ္ ကိုေပါက္၊ ကြယ္လြန္သူ ရဲေဘာ္ ျမင့္ေအာင္ (ဂု႐ု)၊ အလုပ္ကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး လာ ေရာက္ေတာ္မူခဲ့ဖူးသည့္ SAW အဖြဲ႔မွ မေအးေအးမာ၊ မရီရီ၀င္းႏွင့္ မလင္းဒါ၊ ႏိုက္တင္ေဂးလ္ဂ်ာနယ္မွ စာမူခ ခ်ီးျမႇင့္ေငြ လာယူေလ့ရွိသည့္ စာေရးဆရာ ဂါမဏိ၊ အင္တာလာဗ်ဴးေလ့ရွိေသာ ဒီဗီြဘီ ႐ုပ္သံသတင္းေထာက္ ကိုဖိုးစီတို႔ကေတာ့ အားနာတတ္သူမ်ား ျဖစ္ၾက၍လား သို႔တည္းမဟုတ္ အသက္ေအာင့္တာ ေတာ္လြန္းသည့္ ေရငုပ္ခ်န္ပီယံမ်ား ျဖစ္ၾက၍လား မေျပာတတ္္၊ က်ေနာ္၏ အခန္းထဲမွ အနံ႔အသက္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ မည္သို႔မွ် ေ၀ဖန္ေျပာဆိုသြားၾကျခင္းမရွိဘဲ ေအးေအးလူလူ ျပန္သြားၾကသည္ကိုေတြ႔ရသျဖင့္ ၀မ္းသာပီတိျဖစ္မိေလ၏။
          သို႔ေသာ္ ကဗ်ာဆရာ ေမာင္လြမ္းဏီတေယာက္ကား ထိုသို႔မဟုတ္ပါေလ။ သူ က်ေနာ္၏အခန္းသို႔ လာေရာက္ လည္ပတ္စဥ္ က်ေနာ္၏ ေနမႈထိုင္မႈပံုစံမ်ားကို တိတ္တဆိတ္ ခိုးယူမွတ္သားသြားၿပီး အိမ္အေရာက္တြင္ သူ၏ ခ်စ္လွစြာေသာ သားေတာ္ေမာင္ ေအာင္ေက်ာ္ဇာဏီအား ျပန္လည္ေဖာက္သည္ခ်ပံုရေလ၏။
          က်ေနာ့္အိမ္သို႔ သူ လာလည္ၿပီးေနာက္ပိုင္း သူ႔အိမ္သို႔ က်ေနာ္ေရာက္သြားသည့္အခါမ်ားတြင္ ေအာင္ေက်ာ္ဇာဏီက က်ေနာ့္ ကို ၾကည့္ကာ “ဦးဦးေဒါက္တာလြဏ္း ေရမခ်ဳိးဘူး၊ ညစ္ပတ္တယ္” ဟု ဖေအတူသားပီပီ လမ္းမယူဘဲ ေအာ္ဟစ္ေနေတာ့၏။
          က်ေနာ္လည္း “ေဟ့ေကာင္ ေအာင္ေက်ာ္၊ ေရမခ်ဳိးလို႔ ေသတဲ့မသာ မရွိဘူးကြ၊ ေရခ်ဳိးမွားၿပီး ေသတဲ့ မသာပဲရွိတယ္၊ မင္းမွတ္ထားကြ” ဟု ရွက္ရွက္ႏွင့္ ျပန္ေျပာရေလ၏။
          အမွန္တကယ္တြင္မူကား ေအာင္ေက်ာ္ဇာဏီ၏ ေအာ္ဟစ္မႈသည္ ေသြး႐ိုးသား႐ိုးမဟုတ္ဘဲ က်ေနာ္၏ ဥပဓိ ႐ုပ္ ေမြးရာပါ ခံ့ညားေနမႈႏွင့္ ေရေမႊးဘူး ေမွာက္က်သကဲ့သို႔ ေမြးႀကိဳင္ေနတတ္သည့္ က်ေနာ္၏ ကိုယ္သင္းနံ႔ မ်ားကို မယွဥ္ႏိုင္သည့္အဆံုး မနာလိုတိုရွည္ျဖစ္ကာ ပေရာက္စီခံ ပစ္ခတ္လိုက္သည့္ (ေအာင္ေက်ာ္ဇာဏီ၏ ဖခမည္းေတာ္) ကဗ်ာဆရာ ေမာင္လြမ္းဏီ၏ လက္ခ်က္ျဖစ္ႏိုင္သည္ဟု ယူဆမိေလ၏။
          ဆရာေမာင္လြမ္းဏီ သည္ ကေလာင္ေရးရာႏွင့္ ပတ္သက္လွ်င္လည္း ထိုသို႔ ပေရာက္စီခံကာ ပစ္ခတ္တတ္သည့္ အေလ့အထရွိ သည္ဟု အေက်ာ္ေဇာဆံုးပုဂၢိဳလ္ျဖစ္သည့္အေလ်ာက္ ထိုသို႔ေသာ ဂုဏ္ပုဒ္ျဖင့္ ေက်ာ္ေဇာသည့္ သူ႔အေပၚ က် ေနာ္၏ စြပ္စြဲေရးသားမႈသည္ “နည္းေတာင္နည္းေသးေဟ့ xxx နည္းေတာင္နည္းေသးတယ္ xxx” ဟု သီခ်င္း လုပ္ဆိုရမလို ျဖစ္ေနေတာ့၏။
          တခါကလည္း က်ေနာ့္အခန္းႏွင့္ ကပ္ရက္အခန္းတြင္ ေနထိုင္သည့္ အာဆီယံမိသားစုမွ အစ္မႀကီးတဦး အခန္းတံခါးကို လာေခါက္၏ (သူတို႔မိသားစုသည္ လူဦးေရမ်ားၿပီး က်ေနာ္ဘေလာ့ကိုက္၍ အိပ္ေမာက်ေနခ်ိန္ မနက္ခင္းတြင္ အိပ္ေနရာမွ လန္႔ႏိုးေလာက္ေအာင္ အာေပါင္အာရင္းသန္သန္ေျပာဆိုကာ စီညံေနတတ္သည့္ အတြက္ အာဆီယံမိသားစုဟု က်ေနာ္၏ စိတ္ထဲမွ တိတ္တခိုး အမည္ေပးထားျခင္းျဖစ္ပါ၏)။
          ထိုအစ္မက “ဆရာ ေရေျမာင္းပိတ္ေနလို႔ ဆရာ့ေနာက္ေဖးေရေျမာင္းကို ခဏ၀င္ၾကည့္ပါရေစ” ဟု ေျပာရာ က်ေနာ္က ၀င္ခြင့္ ျပဳလိုက္ေလ၏။
          သူ ေနာက္ေဖးေရေျမာင္း ၀င္ၾကည့္ေနခ်ိန္တြင္ က်ေနာ္လည္း လုပ္ျမဲဘေလာ့ကို ဆက္လုပ္ေနေလ၏။ တေအာင့္ေလာက္အၾကာတြင္ က်ေနာ္၏ ေနာက္ေဖးခန္းမွ ပန္းကန္ေဆးသံမ်ားကို ၾကားရသျဖင့္ အေျပးအလႊား သြားၾကည့္မိရာ သံုးေလးလခန္႔ မေဆးေၾကာဘဲပစ္ထားသည့္၊ ေရဇလံုထဲတြင္ အညိႇအထပ္ထပ္တက္ေနသည့္ (ကိုယ္တုိင္ပင္ ေဆးေၾကာခ်င္စိတ္မရွိသည့္) ပန္းကန္ခြက္ေယာက္မ်ားကို ထိုအစ္မႀကီးက မရြံမရွာ ေဆးေၾကာ ေပးေနသည္ကို ေတြ႔ရေလ၏။
          က်ေနာ္ အလြန္အမင္း အားနာစိတ္ျဖစ္ေပၚမိၿပီး “ဟာ မလုပ္ပါနဲ႔ အစ္မရယ္၊ အားနာစရာႀကီး၊ ထားခဲ့ပါ ထားခဲ့ပါ မလုပ္ပါနဲ႔” ဟု အတင္းအက်ပ္ ေျပာဆိုေသာ္လည္း ထိုအစ္မက လက္မခံ ဘဲ “ရပါတယ္ဆရာ၊ ေတြ႔လို႔ တခါတည္း ေဆးေပးလုိက္တာ။ ဆရာက တေယာက္တည္းေနေတာ့ ဒီလိုပဲေပါ့။ ေနာက္လည္း အိမ္သန္႔ရွင္းေရးေတြ ဘာေတြအတြက္ အကူအညီလိုရင္ က်မတို႔ကို ေျပာပါဆရာ။ အားမနာပါ နဲ႔” ဟု ေျပာဆိုၿပီးသကာလ ဆက္လက္ေဆးေၾကာေနေလ၏။
          က်ေနာ္လည္း ေျပာမရသည့္အဆံုး အားနာနာႏွင့္ပင္ လက္ပိုက္ၾကည့္ေနလုိက္ရေတာ့၏။ ထိုအစ္မႀကီး ျပန္သြားခ်ိန္တြင္ ယခင္က အာဆီယံမိသားစုႏွင့္ သံတမန္ဆက္ဆံေရးမရွိခဲ့ဘဲ တံခါးပိတ္၀ါဒကို က်င့္သံုးေနထိုင္ခဲ့ ေသာ က်ေနာ္၏ တသီးတျခား ေနထိုင္မႈပံုစံကို ျပဳျပင္ရန္ ဆံုးျဖတ္လိုက္ေလ၏။
          ထိုေန႔မွစ၍ အျပင္က ျပန္လာ သည့္ တခ်ဳိ႕တခ်ဳိ႕ေသာ ေန႔မ်ားတြင္ ထိုအစ္မႀကီးအိမ္မွ ကေလးပုစိေကြးမ်ားအတြက္ စားစရာမုန္႔ေလးမ်ား ၀ယ္လာၿပီး က်ေနာ္ ေပးမိေတာ့၏။ ယခုတြင္မူ ကေလးငယ္မ်ားႏွင့္ဆံုတိုင္း “ခ်ရာ မုန္႔ပါရား၊ ခ်ရာ မုန္႔ပါရား” ဟူသည့္ ေအာ္ဟစ္ႏႈတ္ဆက္သံမ်ားကို ၾကားရသျဖင့္ က်ေနာ္ႏွင့္ အာဆီယံမိသားစုဆက္ဆံေရးသည္ ယခင္ ကထက္ အနည္းငယ္ ပိုလာသည္ဟု ေျပာရမည္ျဖစ္၏။
          ၿပီးခဲ့သည့္ ဇန္န၀ါရီ (၁) ရက္ေန႔ကလည္း က်ေနာ္၏ အခန္းသို႔ ႏိုက္တင္ေဂးလ္ ဒီဇိုင္းဆရာ ေစာလင္းေက်ာ္ ျဗဳန္းစားႀကီး ေပါက္ခ်လာေလ၏။ ကိုလင္းေက်ာ္က အခန္းအတြင္းသို႔ ၀င္၀င္လာခ်င္း ေရအိမ္ဆီသို႔ အသြား တြင္ အာေမဋိတ္သံတခုကို က်ယ္က်ယ္ေလာင္ေလာင္ ျပဳလိုက္ေလ၏။
          သူက ေရအိမ္ထဲမ၀င္မီ ထမင္းစားခန္း ေထာင့္တြင္ ေတြ႔လိုက္ရသည့္ ပုလင္းခံြ၊ ဘူးခံြမ်ားႏွင့္ အမိႈက္မ်ား၊ စားႂကြင္းစားက်န္မ်ား ထည့္ထားသည့္ ႂကြပ္ ႂကြပ္အိတ္အပံုႀကီးကိုၾကည့္ကာ “အား ... ပါး ... ဆရာ့အမိႈက္ပံုက အေျခအေနတယ္ဆိုးေနပါလား” ဟု ေအာ္ ဟစ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ေလ၏။
          က်ေနာ္လည္း “ဟုတ္တယ္ ကိုလင္းေက်ာ္ေရ႕၊ က်ေနာ္လည္း ဒီေန႔ပဲ အခန္းသန္႔ ရွင္းေရးလုပ္မလို႔ ဆံုးျဖတ္ထားတာ၊ ကိုလင္းေက်ာ္ သတိေပးတာနဲ႔ တကယ့္ကို တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ပဲ ဟဲ ဟဲ” ဟု ေအာ္ေျပာကာ အလ်င္အျမန္ ေခ်ာ္လဲေရာထိုင္လုိက္ရေလ၏။
          ေရအိမ္မွ ျပန္အထြက္လာတြင္လည္း သူက အမိႈက္ပံုကို ထပ္မံၾကည့္႐ႈၿပီး “ဟီ ဟိ ဟုတ္တယ္၊ ရွင္းမွျဖစ္ေတာ့မယ္” ဟု ရယ္ရယ္ေမာေမာ မွတ္ခ်က္ျပဳကာ က်ေနာ္ႏွင့္ စကားစျမည္ အနည္းငယ္ေျပာဆိုၿပီး ျပန္လစ္သြားေလ၏။
          ကိုလင္းေက်ာ္ ျပန္သြားၿပီးခ်ိန္မွစ၍ တေန႔တျခား လူေျပာမ်ားေနသည့္ က်ေနာ္၏ အခန္းကို သန္႔ရွင္းေရးလုပ္ ရန္ စိတ္ဒံုးဒံုးခ်လိုက္ေပေတာ့၏။ က်ေနာ္၏အသက္ (၄၀) တင္းတင္းျပည့္ေျမာက္မည္ျဖစ္သည့္ ဇန္န၀ါရီလ (၄) ရက္ လြတ္လပ္ေရးေန႔မတိုင္မီ ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္ ပစ္စလက္ခတ္ေနခဲ့ေသာ က်ေနာ္၏အခန္းကို အၿပီးအျပတ္ ရွင္းလင္းေရးလုပ္ေတာ့မည္ဟု သႏၷိဌာန္ျပဳလိုက္မိေတာ့၏။
          ထိုထိုေသာ မလုပ္စဖူး အလုပ္ထူးေနသည့္ သန္႔ ရွင္းေရးကိစၥရပ္မ်ားေၾကာင့္ ယခုရက္ပိုင္းအတြင္း ဘေလာ့ပို႔စ္မ်ား အတက္ေႏွးေနျခင္းကို ဖတ္႐ႈအားေပးသူ ပရိသတ္အေပါင္း ခြင့္လႊတ္ၾကေစလိုေၾကာင္းႏွင့္ က်ေနာ္၏ ေနမႈထိုင္မႈပံုစံကို အားမလိုအားမရျဖစ္ကာ စိတ္ ဆင္းရဲေနၾကကုန္ေသာ မန္းမ်ဳိးျမင့္၊ ထက္ရာဇာ အပါအ၀င္ က်ေနာ္၏ မိတ္ေဆြအေပါင္းအသင္း ေရာင္းရင္း မ်ားအားလည္း က်ေနာ္၏ မူလဘူတ ေနထိုင္မႈဘ၀ျဖစ္သည့္ ေမာင္သန္႔ရွင္းအျဖစ္သို႔ ျပန္လည္ေရာက္ရွိကာ ဘ၀ကို သန္႔သန္႔ျပန္႔ျပန္႔ စတင္ျဖတ္သန္းေနၿပီျဖစ္ပါေၾကာင္း ေၾကညာေမာင္းခတ္လိုက္ရပါသတည္း။
(၄၀-ျပည့္ေမြးေန႔သို႔ အမွတ္တရ ေရးဖြဲ႔ပါသည္)


No comments:

Post a Comment