
အဘမမီလိုက္တဲ့ ေနာင္ႏွစ္ခါ တန္ေဆာင္မုန္း
အရွင္ဇဝန
ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေဟာင္း
စက္တင္ဘာ ၁၄၊ ၂၀၁၀
ဆယ့္ေျခာက္ႏွစ္တာကာလ နံရံေလးဘက္ၾကား ေသာ့အထပ္ထပ္ရဲ႕ ေနာက္ကြယ္သို႔ ပို႔ေဆာင္လို႔ ေလာကႀကီးနဲ႔ အဆက္အသြယ္ ျဖတ္ထားခံရသူတေယာက္အတြက္ အသိအျမင္အသစ္မ်ား အေတြ႔အၾကံဳအသစ္မ်ား ရရွိႏိုင္တာကေတာ့ သမိုင္းျဖတ္သန္းမႈ ႀကီးမားတဲ့ ကိုယ္တိုင္လည္း ပါဝင္ခဲ့တဲ့ ပုဂိၢဳလ္ႀကီးမ်ားႏွင့္ ေနထိုင္ခြင့္ရျခင္းပါပဲ။ ဒီပုဂၢိဳလ္ႀကီးေတြကို သက္ရွိသမိုင္းစာအုပ္ႀကီးလို႔ ညႊန္းဆိုခ်င္တယ္။ သူတို႔ေတြ ကိုယ္တိုင္ ပါဝင္ခဲ့တဲ့ အခန္းက႑ေတြ ျဖစ္ရပ္ေတြက တခ်ဳိ႕ လည္း မွတ္တမ္းေတြ ရွိခ်င္ရွိမယ္။ တခ်ဳိ႕လည္း မွတ္တမ္းေတြ မရွိႏိုင္ဘူး။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔ကေတာ႔ သူတို႔ ၾကံဳေတြ႔ခဲ့သမွ် အားရပါးရ ေျပာျပေနၾကတုန္းပဲ။
အဘကို စတင္သိရွိတဲ့ေန႔ကေတာ့ မွတ္မွတ္ရရ ၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္ ဇန္နဝါရီ ၂၂ ရက္ လင္းအားႀကီးအခ်ိန္၊ အင္းစိန္တေထာင္လံုး ဇန္နဝါရီ ၂၂ ရက္ ည ၁၂ နာရီေလာက္ကတည္းက ႐ုတ္႐ုတ္သဲသဲနဲ႔ အလုပ္႐ႈပ္ေနၾကတဲ့အခ်ိန္ေပါ့။ အင္းစိန္ေထာင္ထဲမွာ ျပည့္ညပ္ေနတဲ့လူေတြကို နယ္ေထာင္ေတြဆီခြဲၿပီး ပို႔တတ္တဲ့ ထံုးစံအတိုင္း အခု နယ္ေထာင္ေတြပို႔ဖို႔ တေထာင္လံုး အလုပ္ေတြ ႐ႈပ္ေနၾကတယ္။ အင္းစိန္ေထာင္ မိန္းေဂ်းလ္မွာ လူေတြစုျပံဳလို႔၊ ေလးဘက္ေလးတန္ကလည္း မီးေမာင္းႀကီးေတြ ထိုးထားတာ လင္းထိန္လို႔၊ ကိုယ့္အခန္းေလးထဲက ေထာင္ဝင္စာခ်ိန္ကလြဲလို႔ အျပင္ထြက္ခြင့္ မရၾကသူေတြဟာ ခုေတာ့ တေယာက္နဲ႔တေယာက္ အားပါးတရ စကားေတြေျပာလို႔ ဆူညံေနၾကတယ္။ အမႈတြဲခ်င္းေပမယ့္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ စကားေျပာခြင့္ဆိုတာ ရတာမဟုတ္ဘူး။ အခန္းနီးခ်င္းေပမယ့္ တေယာက္နဲ႔တေယာက္ အသံသာၾကားၿပီး ႐ုပ္မျမင္ဖူးၾကသူေတြေတာင္ ရွိတယ္။ အခု ေထာင္ေျပာင္းေတာ့မယ့္အခ်ိန္မွာေတာ့ တေထာင္လံုးရွိတဲ့ ေျပာင္းဖို႔စာရင္းပါ သူေတြကို အင္းစိန္ မိန္းေဂ်းလ္မွာ စု႐ံုးထားလိုက္တယ္။ အဲဒီေန႔က ေထာင္ ၃ ေထာင္ကို ေျပာင္းဖို႔အတြက္ အုပ္စုခြဲ ထားၾကတယ္။ ကိုယ္ပါတဲ့အုပ္စုဟာ ဘယ္ေထာင္ကိုေျပာင္းမယ္ဆိုတာ ဘယ္သူမွ မသိၾကဘူး။ သတ္မွတ္ထားတဲ့အုပ္စုထဲ စာရင္းေခၚၿပီး တစုတေဝးတည္း ထိုင္ခိုင္းထားလို႔သာ ကိုယ့္အုပ္စုနဲ႔ကိုယ္ ျဖစ္ေနတာ။ ေနာက္ေတာ့ တအုပ္စုခ်င္းကို ဘူးတံခါးဘက္ကို ေခၚထုတ္တယ္။ ဘူးတံခါးဝမွာ ကုိယ္႔အုပ္စုအလိုက္ ခြဲထိုင္ၾကရတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ခါးကုန္းကုန္းနဲ႔ အဘိုးအိုတေယာက္ဟာ ဦးဇင္းတို႔အုပ္စုထဲမွာ ပါလာတယ္။ အိုမင္းမစြမ္းျဖစ္ေနတဲ႔ ဒီအဘိုးအိုရဲ႕ ပစၥည္းဝန္စည္စလွယ္ေတြ ကို နီးစပ္ရာအားလံုးက ဝိုင္းသယ္ေပးၾကတယ္။ ဇရာရဲ႕ႏွိပ္စက္မႈကို အျပင္္းအထန္ခံစားေနရတဲ့ ဒီ အဘဟာ ဦးဇင္းတို႔လိုပဲ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသား တဲ့။ တေအာင့္ေလာက္အၾကာမွာ လမ္းေၾကာင္းမွာ လံုျခံဳေရးတာဝန္ယူဖို႔ ရဲေတြေရာက္လာတယ္။ အဲဒီရဲေတြကို “ခင္ဗ်ားတို႔ ဘယ္အဖြဲ႔လဲလို႔ ” ေထာင္အာဏာပိုင္တေယာက္ရဲ႕ ေမးလိုက္သံ ၾကားရတယ္။ ရဲေတြက “ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေတာင္ငူ” ဆိုတဲ့ စကားအေျဖကိုေျပာေတာ့ ေတာင္ငူဆို ဒီအဖြဲ႔ ဆိုၿပီး ဦးဇင္းတို႔အဖြဲ႔ကို လက္ညွိဳးထိုးျပ တယ္။ အဲဒီေတာ့မွ အားလံုး ေတာင္ငူကို သြားရေတာ့မယ္မွန္း သိလိုက္ရေတာ့တယ္။ က်န္တဲ့ႏွစ္ဖြဲ႔ကေတာ႔ ဘယ္ေနရာ ေတြမွန္း မသိၾကေသးဘူး။ ခန္႔မွန္းေျခနဲ႔ သရက္၊ သာယာဝတီလို႔ မွန္းဆၿပီး ေျပာေနသံကို ၾကားရတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကိုယ္ေတြကေတာ့ ေတာင္ငူဆိုတာ က်ိန္းေသသြားၿပီ။ ေတာင္ငူသြားမယ့္ အခ်ဳပ္ကားေပၚတက္ေတာ့ အခက္အခဲဆံုး သူကေတာ့ အထူးေျပာေနစရာလိုမယ္ မထင္ဘူး။ အိုမင္းမစြမ္းျဖစ္ေနတဲ့ ခါးကုန္းကုန္း အဘိုးအိုပဲ။ အဘအတြက္ အားလံုး က ကူညီေဖးမၾကရင္း ကားေပၚမွာ အဘ သက္ေတာင့္သက္သာရွိမယ့္ အေနအထားကို အားလံုး ဝိုင္းဝန္းဖန္တီး ေပးၾကတယ္။ အဘကေတာ့ ဇရာကေပးတဲ့ ဒုကၡေရာ၊ အာဏာရွင္ကေပးတဲ့ အခက္အခဲ အၾကမ္းအတမ္းကိုေရာ မလြဲမေသြ ရင္ဆိုင္ရမယ့္ျဖစ္စဥ္တခုလို သေဘာထားတဲ့ပံုေပၚေနတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကားေပၚမွာ လူအားလံုး အေယာက္ ၂၀ ဟာ က်ပ္ညပ္ၿပီး ရန္ကုန္ေတာင္ငူ ခရီးကို လာခဲ့ၾကတယ္။ ပဲခူးသားေတြပါတဲ့ ၉ ေလးလံုးအတြဲက သူမ်ား ပဲခူးကို ျဖတ္ေတာ့ “ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေတာင္ငူ ေျပာင္းသြားၿပီ။ အိမ္ကို ေျပာေပးၾကပါ” လို႔ ကိုယ့္နာမည္ေတြ တပ္ၿပီးေတာ့ လမ္းေပၚက လူေတြကိုေအာ္ၿပီး အကူအညီေတာင္းၾကတယ္။ လမ္းမေပၚကတခ်ဳိ႕က အံ့ၾသတႀကီးနဲ႔ ၾကည့္ေနၾကတယ္။ ဒိုက္ဦး ေရာက္ေတာ့ သူမ်ားေတြေအာ္သလို ေအာ္ခ်င္လာတာနဲ႔ ဦးဇင္းလည္း ျမင္ေတြ႔သမွ် ဆိုက္ကားသမားေတြကို “ဦးဇဝန ေတာင္ငူေျပာင္းသြားၿပီ၊ စိန္ပန္းေက်ာင္းကို ေျပာေပးပါ” ဒီအသံကို တကားလံုး ဝိုင္းေအာ္ၾကတယ္။ ဆိုက္ကားသမားေတြ ကလည္း သေဘာေပါက္ေၾကာင္း ေခါင္းညိတ္ျပတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ျဖဴးေရာက္ေတာ့ တခါ ေအာ္ျဖစ္ေသးတယ္။ ေတာင္ငူေထာင္ ေရာက္ေတာ့ အခန္းေတြခြဲၿပီး လူေတြ ထည့္ၾကတယ္။ ဦးဇင္းရယ္၊ ကိုစိုးလြင္ရယ္၊ အဘရယ္ သံုးေယာက္ တခန္းတည္းေနဖို႔ လူခြဲတယ္။ ဒီမွာတင္ အဘနဲ႔ ဦးဇင္း ေျမးအဖိုးပမာ ရင္းႏွီးခဲ့ရတာျဖစ္တယ္။
အဘကို ႏိုင္ငံေရးေလာကသားေတြက ၿမိဳ႕မ ဦးတင္ေအး လို႔ ေခၚၾကတယ္။ ဦးဇင္းတို႔နဲ႔ အတူေျပာင္းတဲ့အထဲမွာ ေနာက္ ဦးတင္ေအး တေယာက္လည္း ပါေသးတယ္။ နာမည္တူေတြမ်ားေနလို႔ ၿမိဳ႕မဆိုတဲ့ ဝိေသသကိုတပ္ၿပီး ေခၚၾကဟန္ ရွိတယ္။ အဘဟာ သူ႔ေခတ္ သူ႔အခါက ေက်ာင္းသားသမဂၢရဲ႕ ဥကၠ႒ ျဖစ္ခဲ့သူ။ အဘေထာင္က်ခဲ့ပံုကလည္း ေတာ္ေတာ္ ထူးထူးဆန္းဆန္း ေက်ာင္းသားသမဂၢ ဥကၠ႒ျဖစ္ခဲ့စဥ္က အျဖစ္အပ်က္ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို ျပန္လည္ေျပာျပမႈ၊ မိမိ ျဖတ္သန္းခဲ့ရတာကို အမွန္ကို အမွန္အတိုင္းေျပာလို႔ ေထာင္က်ခဲ့ရသူေတြထဲမွာ အဘလည္း တေယာက္ အပါအဝင္ ျဖစ္ပါတယ္။
အဘတို႔ေခတ္က ဗကသ ဥကၠ႒ေနရာကို မဲနဲ႔ယွဥ္ၿပိဳင္ေရြးၾကရတာ။ အဘက ေျပာတယ္။ အဘတို႔ေခတ္က ေက်ာင္းသားေတြထဲမွာပဲ ညီညြတ္တယ္။ ေက်ာင္းကထြက္သြားၿပီး သက္ဆိုင္ရာ ပါတီေတြထဲေရာက္ေတာ့ ကြဲကုန္ၾကေရာ တဲ့။ အဘေျပာစကားအရ အဲဒီေခတ္က BCP အလံေတြ ပမညတ ဘယ္လိုကြဲေပမမယ့္ ေက်ာင္းသားေတြတြဲၿပီး လုပ္ႏိုင္တာကို သိခဲ့ရတယ္။ အဘတို႔တပ္ဦးမွာ ဥကၠ႒ေနရာကို အလွည့္နဲ႔ ယူၾကတာလို႔ ေျပာတယ္။ အဘတို႔ ပမညတ က ဥကၠ႒ ယူရမယ့္အလွည့္မွာ အဘက အျပင္ေရာက္ေနၿပီ။ အိမ္ေထာင္ေတာင္က်ေနၿပီ။ တဖန္ေက်ာင္းကို တာဝန္နဲ႔ ျပန္ေရာက္လာတယ္လို႔ ဆိုရမယ္။ အဘက ဦးဇင္းတို႔ၿမိဳ႕က သူတို႔ပါတီရဲ႕ ရဲေဘာ္ႀကီး ဦးထြန္းေအာင္အေၾကာင္းကို မၾကာခဏ ေမးတယ္။ သူ႔ေက်ာင္းသားဘဝက တ႐ုတ္ျပည္နဲ႔ အေရွ႕ဥေရာပႏိုင္ငံေတြကို သြားေရာက္ခဲ့ရတဲ့ အေတြ႔အၾကံဳေတြကိုလည္း မၾကာခဏ ေျပာျပတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ကတည္းက အ႐ိုးက်ီးေပါင္းတက္တဲ့ေရာဂါ သူ႔ထံကို ဝင္ေရာက္ေနၿပီ။ အခုေတာ့ ဒီေရာဂါရဲ႕ အျမင့္ဆံုး အေနအထားကို အဘ ခံစားေနရတယ္။ အဘနဲ႔ အတူေနရတုန္း မွတ္သားစရာေတြရခဲ့သလို သူေနရစဥ္ မေမ့ေပ်ာက္ႏိုင္စရာ ျဖစ္ရပ္ေတြကလည္း အမ်ားႀကီးပဲ။ မနက္ခင္းတိုင္း တ႐ုတ္ ကစားနည္းတခုျဖစ္တဲ့ ဝူခုန္း ေခၚမလား၊ ထိုက္က်ိ ေခၚမလားမသိတဲ့ ကစားနည္းကို အဘက ဝတၱရားမပ်က္ ကစားတယ္။ အဘသမီး ဆရာဝန္မကလည္း အဘအတြက္ လိုအပ္တဲ့ ေဆးဝါးေတြကို မျပတ္ပို႔ေပးတယ္။ အဓိကကေတာ့ ကိုစိုးလြင္၊ အဘကို ေျခဆုပ္လက္နက္ ျပဳေပးရတယ္။ ပံုမွန္ေဆးေသာက္ဖို႔ ပံုမွန္အစာစားဖို႔ တိတိက်က်ကို လုပ္ေပးတယ္။ တတုိက္လံုကလည္း အဘကို ခ်စ္ၾကတယ္။ အသက္အငယ္ဆံုးျဖစ္တဲ့ ေစာျမင့္ႏိုင္ကို (အဘက သူ႔ေျမးေတြကို သတိရတယ္ထင္ရဲ႕) လက္ကေလးကို ဆုပ္ကိုင္လို႔ “အေစာေလး စိတ္ဓာတ္မက်နဲ႔ေနာ္” ဒီလိုအားေပးစကားကို အသက္အႀကီးဆံုး အဘိုးအိုက ရွစ္တန္း ေက်ာင္းသားေလး (အသက္မျပည့္ဘဲ အဖမ္းခံရသူ) ကို အားေပးစကားေျပာေနတဲ့ျမင္ကြင္းက စစ္အာဏာရွင္ေခတ္ရဲ႕သ႐ုပ္ကို ေပၚလြင္ေစတယ္။ အာဏာရွင္ဆိုတာကေတာ့ သူ႔ကို ဆန္႔က်င္လာရင္ ေမြးကင္းစပဲျဖစ္ျဖစ္ ရွစ္ဆယ္ေက်ာ္၊ ကိုးဆယ္တြင္း အဘိုးအိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ရန္သူလို သေဘာထားမွာပဲ။
တခါက အဘက ထိုက္က်ိကစားေနရင္း မူးၿပီးလဲတယ္။ ၅ (ည) ေတြအားလံုး အဘကို ေပြ႔ခ်ီၿပီး ေဆး႐ံုကိုတင္ၾက တယ္။ ေထာင္အာဏာပိုင္ေတြထဲမွာ ဆိုးသြမ္းယုတ္မာတဲ႔ ဝင္းျမင့္(သာယာဝတီ)၊ လူလွ(အင္းစိန္)၊ ဝင္းလြင္(ေတာင္ငူ) တို႔လို စိတ္ေရာ၊လူေရာ ညစ္ပတ္တဲ့ အရာရွိဆိုး၊ အာဏာရွင္ လက္ကိုင္တုတ္ေတြရွိသလို သူတို႔နဲ႔ လံုးဝေျပာင္းျပန္ျဖစ္တဲ့ ၾကင္နာတတ္တဲ့ လူသားဆန္တဲ့ ေထာင္ပိုင္ေတြလည္း ရွိတယ္။ အဲဒီေထာင္ပိုင္ကေတာ့ ေတာင္ငူေထာင္ပိုင္ႀကီး ဦးေငြစံပဲ ျဖစ္တယ္။ အက်ဥ္းသားေတြအေပၚ လူလိုဆက္ဆံတတ္တဲ့ ဦးေငြစံလို ေထာင္ပိုင္လက္ထက္မွာ ဦးဇင္းတို႔ ေတာင္ငူေရာက္ သြားရတာ ကံေကာင္းတယ္။ အဘလို သက္ႀကီးရြယ္အိုတေယာက္ရဲ႕ က်န္းမာေရးဟာ ဦးေငြစံလို ေထာင္ပိုင္လက္ထက္မို႔ ဂရုစိုက္ျခင္းကို ခံရတယ္။ တာဝန္ခံျဖစ္တဲ့ေထာင္ပိုင္ကသာ တာဝန္ခံေပးရင္ အားလံုးလြတ္လြတ္လပ္လပ္ အခြင့္အေရးေတြ ရတယ္ဆိုတာ ဦးေငြစံလက္ထက္က အျဖစ္ေတြက သက္ေသခံတယ္။ (ေထာင္ထဲက ဆိုးတဲ့ ေထာင္ပိုင္ေတြ၊ ေကာင္းတဲ့ ေထာင္ပိုင္ေတြအေၾကာင္းကိုလည္း သီးသန္႔ ေရးသားခ်င္ပါေသးတယ္)
ဦးေငြစံလို ေထာင္ပိုင္ဟာ သာမန္လူေကာင္းေတြလို ထိုင္ႏိုင္ထႏိုင္ျခင္းမရွိတဲ့ အဘလို သက္ႀကီးရြယ္အို တေယာက္အတြက္ ေနာက္မွီတခုကို ေသေသခ်ာခ်ာ ျပဳလုပ္ေပးတယ္။ အ႐ိုးက်ီးေပါင္းတက္ၿပီးေတာ့ ပံုမွန္ခႏၶာကိုယ္ ေရြ႕လ်ားႏိုင္ျခင္းမရွိတဲ့ စာေရးဆရာ ေမာင္ေသာကတို႔လိုမ်ဳိးပဲ အဘ ဦးတင္ေအးဟာလည္း ခံစားေနရသူပါ။ သူ႔ကို ကူညီသူ တဦးတေယာက္သာမရွိရင္ ဘယ္လိုမွ ရပ္တည္လို႔မရတဲ့ အေနအထားမ်ဳိးပါ။ သူ႔ရဲ႕ အ႐ိုးေတြဟာ ရွည္ၾကာေနၿပီ ျဖစ္တဲ့ က်ီးေပါင္းတက္မႈရဲ႕ဒဏ္ကို ခံေနရတယ္။ သာမန္လူတေယာက္ရဲ႕ အ႐ိုးလို မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ဦးေငြစံမရွိေတာ့ တဲ့ေနာက္ အဘၾကံဳလိုက္ရတဲ႔ လဲက်သြားမႈကေတာ့ သူ႔ရဲ႕အေနအထားေတြအားလံုးကို ေျပာင္းလဲသြားေစတယ္။
အဲဒီေန႔က အဘေထာင္ဝင္စာလာတဲ့ေန႔ ...။ ေရခ်ဳိးၿပီး အက်ႌအဝတ္မွာ ပံုမွန္ေကြးႏိုင္ျခင္း၊ ဆန္႔ႏိုင္ျခင္းမရွိတဲ့ လက္ေတြေၾကာင့္ လဲက်သြားတယ္။ ပံုမွန္မဟုတ္ေတာ့တဲ့ ႂကြတ္ဆပ္ေနတဲ့ သူ႔အ႐ိုးတခုခုေတာ့ ထိခိုက္သြားတယ္။ ဘယ္လိုမွ မထိုင္ႏိုင္ေတာ႔ဘူး။ ခ်က္ျခင္း ေပြ႔ထူၿပီး ေဆး႐ံုေပၚတင္ရတယ္။ ေထာင္ဝင္စာေတြ႔မယ့္ သမီးေတြလည္း ေထာင္ဝင္စာအခန္းထဲကေန ေဆး႐ံုေပၚအထိ လာတက္ေတြ႔ရတယ္။ ဘယ္လိုမွ လႈပ္ရွားႏိုင္ျခင္းမရွိေတာ့တဲ့ အဘရဲ႕ အေနအထားကို သူ႔မိသားစုက ခ်က္ျခင္းသိသြားတာ ကံေကာင္းတယ္လို႔ ဆိုရမယ္။ သက္ဆိုင္ရာအားလံုးကို အခ်ိန္မီ ေျပာႏိုင္တာေပါ႔။
တရက္ အဘ မသက္သာဘူး။ ႏွစ္ရက္ အဘ ပိုဆိုးလာတယ္။ သံုးရက္ ေထာက္လွမ္းေရးက လာၾကည့္တယ္။ ေထာက္လွမ္းေရး နာမည္ကို မွတ္မိတယ္။ တင္လွဝင္း(သူတို႔က ဝဋ္လည္ၿပီး အထဲကိုျပန္ေရာက္လာၾကေတာ့ နာမည္ကို မွတ္မိတာေပါ့) သူတို႔သနားေအာင္ပဲ ကိုယ္က ေနေပးရေတာ့မယ့္ပံုစံ မာေရေၾကာေရနဲ႔ လူမမာလာၾကည့္တဲ့ပံုစံက မယံုသကၤာနဲ႔ တမင္အၾကံအဖန္လုပ္ၿပီး ေဆး႐ံုတက္ေနတဲ့သူလို႔ သံသယမ်က္လံုးေတြနဲ႔ ၾကည့္တယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာ တာဝန္ခံ ဆရာဝန္ႀကီးရဲ႕မွတ္ခ်က္စကားေၾကာင့္ အဘအတြက္ ကံေကာင္းသြားတယ္။ ၇ ရက္ေျမာက္ေရာက္တဲ့ေန႔မွာ အဘကို လာေခၚထုတ္သြားတယ္။ ေဆး႐ံုတင္ ကုေပးမလို၊ ေထာင္က လႊတ္ေပးမလို၊ ေရရာမႈမပါတဲ့ပံုစံနဲ႔ ေခၚထုတ္သြားတာပါ။
အဘကို သူတို႔လႊြတ္ေပးလိုက္တယ္။ ေထာင္ကလႊတ္ၿပီး ႏွစ္လအၾကာမွာ အဘ ဆံုးတယ္။ အထူးကုေဆးခန္းမွာ ေဆးကုလိုက္ရေသးတယ္လို႔ ၾကားတယ္။ အျခားသူေတြထက္စာရင္ အဘကံေကာင္းတယ္လို႔ ဆိုရမယ္။ မေသခင္ သူ႔မိသားစုကိုေျပာတဲ့စကားက ငါ ေနေကာင္းရင္ ငါ့ရဲေဘာ္ေတြဆီ သြားရမယ္။ ငါ့ရဲေဘာ္ေတြက ငါ့ကို ဂ႐ုစိုက္တယ္။ လူသားမို႔လို႔ မိသားစုနဲ႔ ျပန္ေတြ႔လိုစိတ္ ျပင္းျပင္းျပျပရွိေပမယ့္ အျပင္မွာ ကိုယ့္အလုပ္နဲ႔ကိုယ္မို႔ ေထာင္ထဲက ရဲေဘာ္ေတြ ေလာက္ သူ႔ကို ဂ႐ုစိုက္ႏိုင္မယ္ မထင္ဘူး။ အဘစိတ္ထဲမွာ မိသားစုထက္ ရဲေဘာ္ေတြကိုပိုၿပီး တမ္းတမ္းတတ စကား မေသခင္ တေလွ်ာက္လံုး ေျပာသြားခဲ့တာေတြက သူ႔စိတ္ကို တံခါးဖြင့္ျပေနသလိုပဲ။ နဂိုေရာဂါနဲ႔ အာဏာရွင္ေပးတဲ့ ေဝဒနာ ႏွစ္ရပ္ရဲ႕ၾကားမွာ အဘတေယာက္ အလူးအလိမ့္ ခံသြားရရွာတယ္။ ေန႔စဥ္႐ႈမွတ္ေနတဲ့ အဘရဲ႕တရားေတြက ေသျခင္းတရားကို အဘ ရဲရဲႀကီးရင္ဆိုင္ရဲေအာင္ လုပ္ေပးသြားတယ္။ ႏိုင္ငံကိုခ်စ္တဲ့ အဘစိတ္ဓာတ္ကေတာ့ ျပည္သူေတြအေပၚ ေန႔စဥ္ပို႔သေနတဲ့ေမတၱာေတြက သက္ေသျပေနတယ္။
“အဘိုးႀကီးအို ခါးကုန္းကုန္း
မေသပါနဲ႔အုန္း (ဦး)။
ေနာင္ႏွစ္ခါ တန္ေဆာင္မုန္း
ပြဲၾကည့္ပါအုန္း (ဦး)။”
ဒီကဗ်ာေလးကို ကၽြန္ေတာ္ မရြတ္ဆိုခ်င္ပါ။ အဘကို မေသပါနဲ႔ဦးလို႔ေတာ့ တားခ်င္စိတ္ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဘ ၾကည့္ခ်င္တဲ့ ဒီမိုကေရစီပြဲေတာ္ႀကီးကို အဘ ၾကည့္ခြင့္မရသြားခဲ့ပါ။
အဘ ေကာင္းရာသုဂတိလားပါေစ … …။
အဘကို စတင္သိရွိတဲ့ေန႔ကေတာ့ မွတ္မွတ္ရရ ၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္ ဇန္နဝါရီ ၂၂ ရက္ လင္းအားႀကီးအခ်ိန္၊ အင္းစိန္တေထာင္လံုး ဇန္နဝါရီ ၂၂ ရက္ ည ၁၂ နာရီေလာက္ကတည္းက ႐ုတ္႐ုတ္သဲသဲနဲ႔ အလုပ္႐ႈပ္ေနၾကတဲ့အခ်ိန္ေပါ့။ အင္းစိန္ေထာင္ထဲမွာ ျပည့္ညပ္ေနတဲ့လူေတြကို နယ္ေထာင္ေတြဆီခြဲၿပီး ပို႔တတ္တဲ့ ထံုးစံအတိုင္း အခု နယ္ေထာင္ေတြပို႔ဖို႔ တေထာင္လံုး အလုပ္ေတြ ႐ႈပ္ေနၾကတယ္။ အင္းစိန္ေထာင္ မိန္းေဂ်းလ္မွာ လူေတြစုျပံဳလို႔၊ ေလးဘက္ေလးတန္ကလည္း မီးေမာင္းႀကီးေတြ ထိုးထားတာ လင္းထိန္လို႔၊ ကိုယ့္အခန္းေလးထဲက ေထာင္ဝင္စာခ်ိန္ကလြဲလို႔ အျပင္ထြက္ခြင့္ မရၾကသူေတြဟာ ခုေတာ့ တေယာက္နဲ႔တေယာက္ အားပါးတရ စကားေတြေျပာလို႔ ဆူညံေနၾကတယ္။ အမႈတြဲခ်င္းေပမယ့္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ စကားေျပာခြင့္ဆိုတာ ရတာမဟုတ္ဘူး။ အခန္းနီးခ်င္းေပမယ့္ တေယာက္နဲ႔တေယာက္ အသံသာၾကားၿပီး ႐ုပ္မျမင္ဖူးၾကသူေတြေတာင္ ရွိတယ္။ အခု ေထာင္ေျပာင္းေတာ့မယ့္အခ်ိန္မွာေတာ့ တေထာင္လံုးရွိတဲ့ ေျပာင္းဖို႔စာရင္းပါ သူေတြကို အင္းစိန္ မိန္းေဂ်းလ္မွာ စု႐ံုးထားလိုက္တယ္။ အဲဒီေန႔က ေထာင္ ၃ ေထာင္ကို ေျပာင္းဖို႔အတြက္ အုပ္စုခြဲ ထားၾကတယ္။ ကိုယ္ပါတဲ့အုပ္စုဟာ ဘယ္ေထာင္ကိုေျပာင္းမယ္ဆိုတာ ဘယ္သူမွ မသိၾကဘူး။ သတ္မွတ္ထားတဲ့အုပ္စုထဲ စာရင္းေခၚၿပီး တစုတေဝးတည္း ထိုင္ခိုင္းထားလို႔သာ ကိုယ့္အုပ္စုနဲ႔ကိုယ္ ျဖစ္ေနတာ။ ေနာက္ေတာ့ တအုပ္စုခ်င္းကို ဘူးတံခါးဘက္ကို ေခၚထုတ္တယ္။ ဘူးတံခါးဝမွာ ကုိယ္႔အုပ္စုအလိုက္ ခြဲထိုင္ၾကရတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ခါးကုန္းကုန္းနဲ႔ အဘိုးအိုတေယာက္ဟာ ဦးဇင္းတို႔အုပ္စုထဲမွာ ပါလာတယ္။ အိုမင္းမစြမ္းျဖစ္ေနတဲ႔ ဒီအဘိုးအိုရဲ႕ ပစၥည္းဝန္စည္စလွယ္ေတြ ကို နီးစပ္ရာအားလံုးက ဝိုင္းသယ္ေပးၾကတယ္။ ဇရာရဲ႕ႏွိပ္စက္မႈကို အျပင္္းအထန္ခံစားေနရတဲ့ ဒီ အဘဟာ ဦးဇင္းတို႔လိုပဲ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသား တဲ့။ တေအာင့္ေလာက္အၾကာမွာ လမ္းေၾကာင္းမွာ လံုျခံဳေရးတာဝန္ယူဖို႔ ရဲေတြေရာက္လာတယ္။ အဲဒီရဲေတြကို “ခင္ဗ်ားတို႔ ဘယ္အဖြဲ႔လဲလို႔ ” ေထာင္အာဏာပိုင္တေယာက္ရဲ႕ ေမးလိုက္သံ ၾကားရတယ္။ ရဲေတြက “ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေတာင္ငူ” ဆိုတဲ့ စကားအေျဖကိုေျပာေတာ့ ေတာင္ငူဆို ဒီအဖြဲ႔ ဆိုၿပီး ဦးဇင္းတို႔အဖြဲ႔ကို လက္ညွိဳးထိုးျပ တယ္။ အဲဒီေတာ့မွ အားလံုး ေတာင္ငူကို သြားရေတာ့မယ္မွန္း သိလိုက္ရေတာ့တယ္။ က်န္တဲ့ႏွစ္ဖြဲ႔ကေတာ႔ ဘယ္ေနရာ ေတြမွန္း မသိၾကေသးဘူး။ ခန္႔မွန္းေျခနဲ႔ သရက္၊ သာယာဝတီလို႔ မွန္းဆၿပီး ေျပာေနသံကို ၾကားရတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကိုယ္ေတြကေတာ့ ေတာင္ငူဆိုတာ က်ိန္းေသသြားၿပီ။ ေတာင္ငူသြားမယ့္ အခ်ဳပ္ကားေပၚတက္ေတာ့ အခက္အခဲဆံုး သူကေတာ့ အထူးေျပာေနစရာလိုမယ္ မထင္ဘူး။ အိုမင္းမစြမ္းျဖစ္ေနတဲ့ ခါးကုန္းကုန္း အဘိုးအိုပဲ။ အဘအတြက္ အားလံုး က ကူညီေဖးမၾကရင္း ကားေပၚမွာ အဘ သက္ေတာင့္သက္သာရွိမယ့္ အေနအထားကို အားလံုး ဝိုင္းဝန္းဖန္တီး ေပးၾကတယ္။ အဘကေတာ့ ဇရာကေပးတဲ့ ဒုကၡေရာ၊ အာဏာရွင္ကေပးတဲ့ အခက္အခဲ အၾကမ္းအတမ္းကိုေရာ မလြဲမေသြ ရင္ဆိုင္ရမယ့္ျဖစ္စဥ္တခုလို သေဘာထားတဲ့ပံုေပၚေနတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကားေပၚမွာ လူအားလံုး အေယာက္ ၂၀ ဟာ က်ပ္ညပ္ၿပီး ရန္ကုန္ေတာင္ငူ ခရီးကို လာခဲ့ၾကတယ္။ ပဲခူးသားေတြပါတဲ့ ၉ ေလးလံုးအတြဲက သူမ်ား ပဲခူးကို ျဖတ္ေတာ့ “ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေတာင္ငူ ေျပာင္းသြားၿပီ။ အိမ္ကို ေျပာေပးၾကပါ” လို႔ ကိုယ့္နာမည္ေတြ တပ္ၿပီးေတာ့ လမ္းေပၚက လူေတြကိုေအာ္ၿပီး အကူအညီေတာင္းၾကတယ္။ လမ္းမေပၚကတခ်ဳိ႕က အံ့ၾသတႀကီးနဲ႔ ၾကည့္ေနၾကတယ္။ ဒိုက္ဦး ေရာက္ေတာ့ သူမ်ားေတြေအာ္သလို ေအာ္ခ်င္လာတာနဲ႔ ဦးဇင္းလည္း ျမင္ေတြ႔သမွ် ဆိုက္ကားသမားေတြကို “ဦးဇဝန ေတာင္ငူေျပာင္းသြားၿပီ၊ စိန္ပန္းေက်ာင္းကို ေျပာေပးပါ” ဒီအသံကို တကားလံုး ဝိုင္းေအာ္ၾကတယ္။ ဆိုက္ကားသမားေတြ ကလည္း သေဘာေပါက္ေၾကာင္း ေခါင္းညိတ္ျပတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ျဖဴးေရာက္ေတာ့ တခါ ေအာ္ျဖစ္ေသးတယ္။ ေတာင္ငူေထာင္ ေရာက္ေတာ့ အခန္းေတြခြဲၿပီး လူေတြ ထည့္ၾကတယ္။ ဦးဇင္းရယ္၊ ကိုစိုးလြင္ရယ္၊ အဘရယ္ သံုးေယာက္ တခန္းတည္းေနဖို႔ လူခြဲတယ္။ ဒီမွာတင္ အဘနဲ႔ ဦးဇင္း ေျမးအဖိုးပမာ ရင္းႏွီးခဲ့ရတာျဖစ္တယ္။
အဘကို ႏိုင္ငံေရးေလာကသားေတြက ၿမိဳ႕မ ဦးတင္ေအး လို႔ ေခၚၾကတယ္။ ဦးဇင္းတို႔နဲ႔ အတူေျပာင္းတဲ့အထဲမွာ ေနာက္ ဦးတင္ေအး တေယာက္လည္း ပါေသးတယ္။ နာမည္တူေတြမ်ားေနလို႔ ၿမိဳ႕မဆိုတဲ့ ဝိေသသကိုတပ္ၿပီး ေခၚၾကဟန္ ရွိတယ္။ အဘဟာ သူ႔ေခတ္ သူ႔အခါက ေက်ာင္းသားသမဂၢရဲ႕ ဥကၠ႒ ျဖစ္ခဲ့သူ။ အဘေထာင္က်ခဲ့ပံုကလည္း ေတာ္ေတာ္ ထူးထူးဆန္းဆန္း ေက်ာင္းသားသမဂၢ ဥကၠ႒ျဖစ္ခဲ့စဥ္က အျဖစ္အပ်က္ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို ျပန္လည္ေျပာျပမႈ၊ မိမိ ျဖတ္သန္းခဲ့ရတာကို အမွန္ကို အမွန္အတိုင္းေျပာလို႔ ေထာင္က်ခဲ့ရသူေတြထဲမွာ အဘလည္း တေယာက္ အပါအဝင္ ျဖစ္ပါတယ္။
အဘတို႔ေခတ္က ဗကသ ဥကၠ႒ေနရာကို မဲနဲ႔ယွဥ္ၿပိဳင္ေရြးၾကရတာ။ အဘက ေျပာတယ္။ အဘတို႔ေခတ္က ေက်ာင္းသားေတြထဲမွာပဲ ညီညြတ္တယ္။ ေက်ာင္းကထြက္သြားၿပီး သက္ဆိုင္ရာ ပါတီေတြထဲေရာက္ေတာ့ ကြဲကုန္ၾကေရာ တဲ့။ အဘေျပာစကားအရ အဲဒီေခတ္က BCP အလံေတြ ပမညတ ဘယ္လိုကြဲေပမမယ့္ ေက်ာင္းသားေတြတြဲၿပီး လုပ္ႏိုင္တာကို သိခဲ့ရတယ္။ အဘတို႔တပ္ဦးမွာ ဥကၠ႒ေနရာကို အလွည့္နဲ႔ ယူၾကတာလို႔ ေျပာတယ္။ အဘတို႔ ပမညတ က ဥကၠ႒ ယူရမယ့္အလွည့္မွာ အဘက အျပင္ေရာက္ေနၿပီ။ အိမ္ေထာင္ေတာင္က်ေနၿပီ။ တဖန္ေက်ာင္းကို တာဝန္နဲ႔ ျပန္ေရာက္လာတယ္လို႔ ဆိုရမယ္။ အဘက ဦးဇင္းတို႔ၿမိဳ႕က သူတို႔ပါတီရဲ႕ ရဲေဘာ္ႀကီး ဦးထြန္းေအာင္အေၾကာင္းကို မၾကာခဏ ေမးတယ္။ သူ႔ေက်ာင္းသားဘဝက တ႐ုတ္ျပည္နဲ႔ အေရွ႕ဥေရာပႏိုင္ငံေတြကို သြားေရာက္ခဲ့ရတဲ့ အေတြ႔အၾကံဳေတြကိုလည္း မၾကာခဏ ေျပာျပတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ကတည္းက အ႐ိုးက်ီးေပါင္းတက္တဲ့ေရာဂါ သူ႔ထံကို ဝင္ေရာက္ေနၿပီ။ အခုေတာ့ ဒီေရာဂါရဲ႕ အျမင့္ဆံုး အေနအထားကို အဘ ခံစားေနရတယ္။ အဘနဲ႔ အတူေနရတုန္း မွတ္သားစရာေတြရခဲ့သလို သူေနရစဥ္ မေမ့ေပ်ာက္ႏိုင္စရာ ျဖစ္ရပ္ေတြကလည္း အမ်ားႀကီးပဲ။ မနက္ခင္းတိုင္း တ႐ုတ္ ကစားနည္းတခုျဖစ္တဲ့ ဝူခုန္း ေခၚမလား၊ ထိုက္က်ိ ေခၚမလားမသိတဲ့ ကစားနည္းကို အဘက ဝတၱရားမပ်က္ ကစားတယ္။ အဘသမီး ဆရာဝန္မကလည္း အဘအတြက္ လိုအပ္တဲ့ ေဆးဝါးေတြကို မျပတ္ပို႔ေပးတယ္။ အဓိကကေတာ့ ကိုစိုးလြင္၊ အဘကို ေျခဆုပ္လက္နက္ ျပဳေပးရတယ္။ ပံုမွန္ေဆးေသာက္ဖို႔ ပံုမွန္အစာစားဖို႔ တိတိက်က်ကို လုပ္ေပးတယ္။ တတုိက္လံုကလည္း အဘကို ခ်စ္ၾကတယ္။ အသက္အငယ္ဆံုးျဖစ္တဲ့ ေစာျမင့္ႏိုင္ကို (အဘက သူ႔ေျမးေတြကို သတိရတယ္ထင္ရဲ႕) လက္ကေလးကို ဆုပ္ကိုင္လို႔ “အေစာေလး စိတ္ဓာတ္မက်နဲ႔ေနာ္” ဒီလိုအားေပးစကားကို အသက္အႀကီးဆံုး အဘိုးအိုက ရွစ္တန္း ေက်ာင္းသားေလး (အသက္မျပည့္ဘဲ အဖမ္းခံရသူ) ကို အားေပးစကားေျပာေနတဲ့ျမင္ကြင္းက စစ္အာဏာရွင္ေခတ္ရဲ႕သ႐ုပ္ကို ေပၚလြင္ေစတယ္။ အာဏာရွင္ဆိုတာကေတာ့ သူ႔ကို ဆန္႔က်င္လာရင္ ေမြးကင္းစပဲျဖစ္ျဖစ္ ရွစ္ဆယ္ေက်ာ္၊ ကိုးဆယ္တြင္း အဘိုးအိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ရန္သူလို သေဘာထားမွာပဲ။
တခါက အဘက ထိုက္က်ိကစားေနရင္း မူးၿပီးလဲတယ္။ ၅ (ည) ေတြအားလံုး အဘကို ေပြ႔ခ်ီၿပီး ေဆး႐ံုကိုတင္ၾက တယ္။ ေထာင္အာဏာပိုင္ေတြထဲမွာ ဆိုးသြမ္းယုတ္မာတဲ႔ ဝင္းျမင့္(သာယာဝတီ)၊ လူလွ(အင္းစိန္)၊ ဝင္းလြင္(ေတာင္ငူ) တို႔လို စိတ္ေရာ၊လူေရာ ညစ္ပတ္တဲ့ အရာရွိဆိုး၊ အာဏာရွင္ လက္ကိုင္တုတ္ေတြရွိသလို သူတို႔နဲ႔ လံုးဝေျပာင္းျပန္ျဖစ္တဲ့ ၾကင္နာတတ္တဲ့ လူသားဆန္တဲ့ ေထာင္ပိုင္ေတြလည္း ရွိတယ္။ အဲဒီေထာင္ပိုင္ကေတာ့ ေတာင္ငူေထာင္ပိုင္ႀကီး ဦးေငြစံပဲ ျဖစ္တယ္။ အက်ဥ္းသားေတြအေပၚ လူလိုဆက္ဆံတတ္တဲ့ ဦးေငြစံလို ေထာင္ပိုင္လက္ထက္မွာ ဦးဇင္းတို႔ ေတာင္ငူေရာက္ သြားရတာ ကံေကာင္းတယ္။ အဘလို သက္ႀကီးရြယ္အိုတေယာက္ရဲ႕ က်န္းမာေရးဟာ ဦးေငြစံလို ေထာင္ပိုင္လက္ထက္မို႔ ဂရုစိုက္ျခင္းကို ခံရတယ္။ တာဝန္ခံျဖစ္တဲ့ေထာင္ပိုင္ကသာ တာဝန္ခံေပးရင္ အားလံုးလြတ္လြတ္လပ္လပ္ အခြင့္အေရးေတြ ရတယ္ဆိုတာ ဦးေငြစံလက္ထက္က အျဖစ္ေတြက သက္ေသခံတယ္။ (ေထာင္ထဲက ဆိုးတဲ့ ေထာင္ပိုင္ေတြ၊ ေကာင္းတဲ့ ေထာင္ပိုင္ေတြအေၾကာင္းကိုလည္း သီးသန္႔ ေရးသားခ်င္ပါေသးတယ္)
ဦးေငြစံလို ေထာင္ပိုင္ဟာ သာမန္လူေကာင္းေတြလို ထိုင္ႏိုင္ထႏိုင္ျခင္းမရွိတဲ့ အဘလို သက္ႀကီးရြယ္အို တေယာက္အတြက္ ေနာက္မွီတခုကို ေသေသခ်ာခ်ာ ျပဳလုပ္ေပးတယ္။ အ႐ိုးက်ီးေပါင္းတက္ၿပီးေတာ့ ပံုမွန္ခႏၶာကိုယ္ ေရြ႕လ်ားႏိုင္ျခင္းမရွိတဲ့ စာေရးဆရာ ေမာင္ေသာကတို႔လိုမ်ဳိးပဲ အဘ ဦးတင္ေအးဟာလည္း ခံစားေနရသူပါ။ သူ႔ကို ကူညီသူ တဦးတေယာက္သာမရွိရင္ ဘယ္လိုမွ ရပ္တည္လို႔မရတဲ့ အေနအထားမ်ဳိးပါ။ သူ႔ရဲ႕ အ႐ိုးေတြဟာ ရွည္ၾကာေနၿပီ ျဖစ္တဲ့ က်ီးေပါင္းတက္မႈရဲ႕ဒဏ္ကို ခံေနရတယ္။ သာမန္လူတေယာက္ရဲ႕ အ႐ိုးလို မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ဦးေငြစံမရွိေတာ့ တဲ့ေနာက္ အဘၾကံဳလိုက္ရတဲ႔ လဲက်သြားမႈကေတာ့ သူ႔ရဲ႕အေနအထားေတြအားလံုးကို ေျပာင္းလဲသြားေစတယ္။
အဲဒီေန႔က အဘေထာင္ဝင္စာလာတဲ့ေန႔ ...။ ေရခ်ဳိးၿပီး အက်ႌအဝတ္မွာ ပံုမွန္ေကြးႏိုင္ျခင္း၊ ဆန္႔ႏိုင္ျခင္းမရွိတဲ့ လက္ေတြေၾကာင့္ လဲက်သြားတယ္။ ပံုမွန္မဟုတ္ေတာ့တဲ့ ႂကြတ္ဆပ္ေနတဲ့ သူ႔အ႐ိုးတခုခုေတာ့ ထိခိုက္သြားတယ္။ ဘယ္လိုမွ မထိုင္ႏိုင္ေတာ႔ဘူး။ ခ်က္ျခင္း ေပြ႔ထူၿပီး ေဆး႐ံုေပၚတင္ရတယ္။ ေထာင္ဝင္စာေတြ႔မယ့္ သမီးေတြလည္း ေထာင္ဝင္စာအခန္းထဲကေန ေဆး႐ံုေပၚအထိ လာတက္ေတြ႔ရတယ္။ ဘယ္လိုမွ လႈပ္ရွားႏိုင္ျခင္းမရွိေတာ့တဲ့ အဘရဲ႕ အေနအထားကို သူ႔မိသားစုက ခ်က္ျခင္းသိသြားတာ ကံေကာင္းတယ္လို႔ ဆိုရမယ္။ သက္ဆိုင္ရာအားလံုးကို အခ်ိန္မီ ေျပာႏိုင္တာေပါ႔။
တရက္ အဘ မသက္သာဘူး။ ႏွစ္ရက္ အဘ ပိုဆိုးလာတယ္။ သံုးရက္ ေထာက္လွမ္းေရးက လာၾကည့္တယ္။ ေထာက္လွမ္းေရး နာမည္ကို မွတ္မိတယ္။ တင္လွဝင္း(သူတို႔က ဝဋ္လည္ၿပီး အထဲကိုျပန္ေရာက္လာၾကေတာ့ နာမည္ကို မွတ္မိတာေပါ့) သူတို႔သနားေအာင္ပဲ ကိုယ္က ေနေပးရေတာ့မယ့္ပံုစံ မာေရေၾကာေရနဲ႔ လူမမာလာၾကည့္တဲ့ပံုစံက မယံုသကၤာနဲ႔ တမင္အၾကံအဖန္လုပ္ၿပီး ေဆး႐ံုတက္ေနတဲ့သူလို႔ သံသယမ်က္လံုးေတြနဲ႔ ၾကည့္တယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာ တာဝန္ခံ ဆရာဝန္ႀကီးရဲ႕မွတ္ခ်က္စကားေၾကာင့္ အဘအတြက္ ကံေကာင္းသြားတယ္။ ၇ ရက္ေျမာက္ေရာက္တဲ့ေန႔မွာ အဘကို လာေခၚထုတ္သြားတယ္။ ေဆး႐ံုတင္ ကုေပးမလို၊ ေထာင္က လႊတ္ေပးမလို၊ ေရရာမႈမပါတဲ့ပံုစံနဲ႔ ေခၚထုတ္သြားတာပါ။
အဘကို သူတို႔လႊြတ္ေပးလိုက္တယ္။ ေထာင္ကလႊတ္ၿပီး ႏွစ္လအၾကာမွာ အဘ ဆံုးတယ္။ အထူးကုေဆးခန္းမွာ ေဆးကုလိုက္ရေသးတယ္လို႔ ၾကားတယ္။ အျခားသူေတြထက္စာရင္ အဘကံေကာင္းတယ္လို႔ ဆိုရမယ္။ မေသခင္ သူ႔မိသားစုကိုေျပာတဲ့စကားက ငါ ေနေကာင္းရင္ ငါ့ရဲေဘာ္ေတြဆီ သြားရမယ္။ ငါ့ရဲေဘာ္ေတြက ငါ့ကို ဂ႐ုစိုက္တယ္။ လူသားမို႔လို႔ မိသားစုနဲ႔ ျပန္ေတြ႔လိုစိတ္ ျပင္းျပင္းျပျပရွိေပမယ့္ အျပင္မွာ ကိုယ့္အလုပ္နဲ႔ကိုယ္မို႔ ေထာင္ထဲက ရဲေဘာ္ေတြ ေလာက္ သူ႔ကို ဂ႐ုစိုက္ႏိုင္မယ္ မထင္ဘူး။ အဘစိတ္ထဲမွာ မိသားစုထက္ ရဲေဘာ္ေတြကိုပိုၿပီး တမ္းတမ္းတတ စကား မေသခင္ တေလွ်ာက္လံုး ေျပာသြားခဲ့တာေတြက သူ႔စိတ္ကို တံခါးဖြင့္ျပေနသလိုပဲ။ နဂိုေရာဂါနဲ႔ အာဏာရွင္ေပးတဲ့ ေဝဒနာ ႏွစ္ရပ္ရဲ႕ၾကားမွာ အဘတေယာက္ အလူးအလိမ့္ ခံသြားရရွာတယ္။ ေန႔စဥ္႐ႈမွတ္ေနတဲ့ အဘရဲ႕တရားေတြက ေသျခင္းတရားကို အဘ ရဲရဲႀကီးရင္ဆိုင္ရဲေအာင္ လုပ္ေပးသြားတယ္။ ႏိုင္ငံကိုခ်စ္တဲ့ အဘစိတ္ဓာတ္ကေတာ့ ျပည္သူေတြအေပၚ ေန႔စဥ္ပို႔သေနတဲ့ေမတၱာေတြက သက္ေသျပေနတယ္။
“အဘိုးႀကီးအို ခါးကုန္းကုန္း
မေသပါနဲ႔အုန္း (ဦး)။
ေနာင္ႏွစ္ခါ တန္ေဆာင္မုန္း
ပြဲၾကည့္ပါအုန္း (ဦး)။”
ဒီကဗ်ာေလးကို ကၽြန္ေတာ္ မရြတ္ဆိုခ်င္ပါ။ အဘကို မေသပါနဲ႔ဦးလို႔ေတာ့ တားခ်င္စိတ္ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဘ ၾကည့္ခ်င္တဲ့ ဒီမိုကေရစီပြဲေတာ္ႀကီးကို အဘ ၾကည့္ခြင့္မရသြားခဲ့ပါ။
အဘ ေကာင္းရာသုဂတိလားပါေစ … …။
သ႐ုပ္ေဖာ္ - ေအာင္ထက္
No comments:
Post a Comment