ရန္ဝင္း (ေတာင္တံခါး)
ႏိုဝင္ဘာ ၂၁၊ ၂၀၁၀
ႏိုဝင္ဘာ ၂၁၊ ၂၀၁၀
“ၾကည္ႏူးမႈရဲ႕အရိပ္ဝယ္
ႏွစ္သိမ့္စရာစကားေတြနဲ႔ ေဖာင္ဖြဲ႔ကာပဲ
ကမ္းေျခေဇယ်ာဦးဝယ္
အလြမ္းေတြမေျပပါဘူးကြယ္”
ကမ္းေျခေဇယ်ာဦး၊ ကိုလွမိုး
မူလေတးသံရွင္ ကိုခင္လတ္
ႏွစ္သိမ့္စရာစကားေတြနဲ႔ ေဖာင္ဖြဲ႔ကာပဲ
ကမ္းေျခေဇယ်ာဦးဝယ္
အလြမ္းေတြမေျပပါဘူးကြယ္”
ကမ္းေျခေဇယ်ာဦး၊ ကိုလွမိုး
မူလေတးသံရွင္ ကိုခင္လတ္
အလြမ္းေတြမေျပတဲ့ ကမ္းေျခေဇယ်ာဦးကို တသက္တာ မေမ့ႏိုင္ေတာ့ပါေလၿပီ။ တန္ေဆာင္မုန္းလ ေရာက္ျပန္ၿပီဆိုမွျဖင့္ စစ္ကိုင္းေတာင္နဲ႔ ကမ္းေျခေဇယ်ာဦးကို ပိုလို႔ သတိရ လြမ္းဆြတ္ရျပန္ေတာ့တယ္။
“ျမစ္မင္းဧရာ ေခြကာဝိုင္းလို႔ စစ္ကိုင္းေအာင္ခ်ာေျမ၊
ေရလိႈင္းကေလးေတြ ေနေရာင္ျမဴးလို႔၊ ေငြေရာင္ျဖဴးကာေန၊
ေရႊေတာင္ဦးေမာ္ ႐ႈေမွ်ာ္ခင္းနဲ႔ ျမစ္တြင္းသာယာေပ၊”
စစ္ကိုင္းေတာင္၊ ၿမိဳ႕မၿငိမ္း
မူလေတးသံရွင္ ေလဘာတီ မျမရင္
ေရလိႈင္းကေလးေတြ ေနေရာင္ျမဴးလို႔၊ ေငြေရာင္ျဖဴးကာေန၊
ေရႊေတာင္ဦးေမာ္ ႐ႈေမွ်ာ္ခင္းနဲ႔ ျမစ္တြင္းသာယာေပ၊”
စစ္ကိုင္းေတာင္၊ ၿမိဳ႕မၿငိမ္း
မူလေတးသံရွင္ ေလဘာတီ မျမရင္
ဂီတစာဆို ဆရာၿမိဳ႕မၿငိမ္းရဲ႕ စစ္ကိုင္းေတာင္သီခ်င္းအတိုင္းပါပဲေလ။ စစ္ကိုင္းေတာင္အထက္နား၊ ဆြမ္းဦးပုညရွင္ေစတီအပါးဆီက အေရွ႕ဘက္တလႊားကို ေတြေဝေငးေမာရင္း ႐ႈေမွ်ာ္ၾကည့္လိုက္ရင္ျဖင့္ ေခြကာပတ္ကာ ရစ္ဝိုင္းေနတဲ့ ျမစ္မင္းဧရာဝတီ နဲ႔ ခပ္လွမ္းလွမ္းမွာ ဒု႒ာဝတီျမစ္ေတြက ေငြလႈိင္းကေလးေတြ တဖ်ပ္ဖ်ပ္ တလက္လက္နဲ႔ ေနေရာင္မွာ တသြင္သြင္ျမဴးေနၾကေတာ့ ေရျပင္က်ယ္မွာ ေငြသင္ျဖဴးခင္းထားသလိုပါပဲ။
ေရႊေတာင္ဦးေမာ္ ႐ႈေမွ်ာ္ခင္းနဲ႔အတူ အေရွ႕ေျမာက္ယြန္းယြန္း အေဝးဟိုဆီမွာေတာ့ မႏၱေလးေတာင္ကို ရီေဝေဝ မႈန္ျပျပျမင္ေနရတယ္။ ဧရာဝတီျမစ္ အေရွ႕ဖက္ကမ္းဆီမွာေတာ့ ေရႊၾကက္ယက္၊ ေရႊၾကက္က် ေစတီႏွစ္ဆူနဲ႕ ဘုရားတန္ေဆာင္းေတြ၊ ေက်ာင္းကန္ေတြက အစီအရီေပါ့။ အဲဒီပတ္ဝန္းက်င္နဲ႔ ႐ႈေမွ်ာ္ခင္းကို အသည္းမွာ စြဲခဲ့ရသူေတြအဖို႔မွာေတာ့၊ ကမၻာကုန္က်ယ္သ၍ ဘယ္မွာေမ့ႏိုင္ေတာ့မလဲေလ။
ေတာင္ဘက္ယြန္းယြန္းဆီက စစ္ကိုင္းတံတားႀကီးကို လွမ္းေမွ်ာ္မိျပန္တယ္။ ဒုတိယကမၻာစစ္ႀကီး အတြင္းမွာ စစ္ကိုင္းေတာင္ရိပ္ကိုခိုခဲ့ၾကတဲ့ မႏၱေလးသူ မႏၱေလးသားေတြလည္း စစ္ႀကီးၿပီးတဲ့အခါ ဆရာၿမိဳ႕မၿငိမ္းတို႔ ၿမိဳ႕မအဖြဲ႔သားေတြနဲ႔အတူ ျပည္ေတာ္ဝင္ၾကဖို႔ စစ္ကိုင္းတံတားႀကီးအနား ေလွဆိပ္က ငွက္ လို႔ေခၚတဲ့ သမၺန္ေလွေတြနဲ႔ ဧရာဝတီျမစ္ကို ျဖတ္ကူးခဲ့ၾကလိမ့္မယ္လို႔ မွန္းဆ ပံုေဖာ္ၾကည့္မိျပန္တယ္။
“ၿမိဳ႕မနဲ႔ အတူတကြ လိုက္ပါႏိုင္ေစ
ေအာင္စည္ရႊမ္းသံ ၾကားၿပီထင့္ ျပည္ေတာ္ဝင္မယ္ေလ။”
ျပည္ေတာ္ဝင္၊ ေအဝမ္း ဆရာညႇာ
ေအာင္စည္ရႊမ္းသံ ၾကားၿပီထင့္ ျပည္ေတာ္ဝင္မယ္ေလ။”
ျပည္ေတာ္ဝင္၊ ေအဝမ္း ဆရာညႇာ
“ဧရာဝတီ၊ ေရဇလာနဒီ
ျမစ္ေရ ေဖြးေဖြးဝယ္ ငွက္သမၺန္ေလွကေလးစီးၾကမည္
ေသာင္ယံဆီ၊ ေတာင္ပံခ်ီ
ခြန္းခ်ဳိေတးဖြဲ႔သီ ငွက္ေမာင္ႏွံေပ်ာ္ျမဴးၾကၿပီ
စစ္ကိုင္းတံတားဘက္ဆီကို သူလာမလားလို႔ ေမွ်ာ္မွန္းမိသည္။”
ေဇယ်ာကမ္းအလွပန္းခ်ီ၊ စႏၵယားလွထြတ္
မူလေတးသံရွင္ ရီရီသန္႔
ျမစ္ေရ ေဖြးေဖြးဝယ္ ငွက္သမၺန္ေလွကေလးစီးၾကမည္
ေသာင္ယံဆီ၊ ေတာင္ပံခ်ီ
ခြန္းခ်ဳိေတးဖြဲ႔သီ ငွက္ေမာင္ႏွံေပ်ာ္ျမဴးၾကၿပီ
စစ္ကိုင္းတံတားဘက္ဆီကို သူလာမလားလို႔ ေမွ်ာ္မွန္းမိသည္။”
ေဇယ်ာကမ္းအလွပန္းခ်ီ၊ စႏၵယားလွထြတ္
မူလေတးသံရွင္ ရီရီသန္႔
တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္နဲ႔ စစ္ကိုင္းေတာင္႐ိုးကို ခြဲထားလို႔ မရႏိုင္ေတာ့ပါ။ တန္ေဆာင္မုန္း လျပည့္ေန႔မတိုင္ခင္ကတည္းက မႏၱေလးသူ မႏၱေလးသားေတြ စစ္ကိုင္းေတာင္႐ိုးဘက္ဆီကို တဖြဲဖြဲနဲ႔ ေရာက္လာၾကၿပီ။ အထူးသျဖင့္ လျပည့္ေန႔မတိုင္ခင္ အဖိတ္ေန႔မွာေတာ့ တေန႔လံုးပဲ မႏၱေလး စစ္ကိုင္းကားလမ္းေပၚမွာ စစ္ကိုင္းဘက္သြားတဲ့ကားေတြက လူအျပည့္နဲ႔ က်ပ္ညႇပ္ေနတယ္။
“ေတာင္ေျခ စိမ္းလန္း၊ ေခ်ာင္ေတြ သိန္းသန္း” လို႔ ဆရာၿမိဳ႕မၿငိမ္း တင္စားဖြဲ႔ဆိုခဲ့သလို ေခ်ာင္ လို႔ ေခၚတဲ့ ေက်ာင္းေတြ၊ ဘုရားေစတီပုထိုးေတြအျပည့္နဲ႔ စစ္ကိုင္းေတာင္႐ိုး၊ မင္းဝံေတာင္႐ိုး နဲ႔ မင္းကြန္း အရပ္ေဒသေတြမွာ ေအးခ်မ္းတဲ့ ရတနာသံုးပါးရဲ႕ အရိပ္ကိုခိုၿပီး ကထိန္ခင္းၾက၊ ေကာင္းမႈကုသိုလ္ အလႉဒါနျပဳၾကရင္း အပန္းေျဖတဲ့သူလည္းေျဖလို႔ အင္မတန္ ေပ်ာ္ၾကတယ္။ အေပ်ာ္လြန္ခ်င္တဲ့ သူေတြကိုလည္း အခ်င္းခ်င္းထိန္းၾကလို႔ ႐ုပ္ပ်က္ဆင္းပ်က္ ဘယ္ေတာ့မွမေတြ႔ၾကရပါ။
အဖိတ္ေန႔ ညေနခင္းနဲ႔ ညဦးပိုင္းေရာက္ေတာ့ မိတ္ေဆြေတြရိွတဲ့ ေခ်ာင္ေတြကို အျပန္အလွန္ လည္ပတ္ၾကၿပီး အစားအေသာက္ အေကၽြးအေမြးေတြနဲ႔ ဧည့္ခံၾကတယ္။ တခ်ဳိ႕လည္း စစ္ကိုင္းေတာင္႐ိုးတန္းတေလွ်ာက္က ဘုရားေတြကို လည္ဖူးၾကတယ္။ ေစာင္းတန္းရွည္ႀကီးေတြနဲ႔ အုတ္ေလွကားအဆင့္ဆင့္ေတြ၊ ေတာလမ္းကေလးေတြမွာလည္း တက္ခ်ီတခါ ဆင္းခ်ီတလွည့္ ေကြ႔ကာ ပတ္ကာ ဝိုက္ကာ သြားၾကရင္း ေမာပန္းရမွန္းမသိေလာက္ေအာင္ပဲ ေပ်ာ္စရာေကာင္းလွတယ္။
ညခ်မ္းအခ်ိန္မွာ ဘုရားေစတီေတြကို ပူေဇာ္ထားတဲ့မီးေရာင္ေတြနဲ႔ စစ္ကိုင္းေတာင္႐ိုးတခုလံုးရဲ႕ လွပပံုကို စာပန္းခ်ီမဖြဲ႔တတ္ႏိုင္ေတာ့ပါ။ ေလမႈတ္တူရိယာေတြ၊ အေကာ္ဒီယံ၊ တေယာ၊ မယ္ဒလင္၊ ဂီတာ အတီးအမႈတ္ေတြနဲ႔ သီခ်င္းတေၾကာ္ေၾကာ္ဆိုလာသူေတြကိုလည္း ေတြ႔ႏိုင္တယ္။
အဲဒီအခါမွာ ေတာင္႐ိုးလမ္းတေလွ်ာက္နဲ႔ ဘုရားေစာင္းတန္းေတြမွာ လူက်ပ္လို႔ တိုးတိုးေခြ႔ေခြ႔ သြားရတတ္တယ္။ လူေျပာင္လူေနာက္ေတြကလည္း လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေပ်ာ္ၾကတာေတြရိွေတာ့ အမ်ားအားျဖင့္ ညပိုင္းေရာက္ရင္ တည္းခိုရာေခ်ာင္ေတြမွာပဲ နားေနၾကၿပီး မနက္ခင္းက်မွ ဘုရားဖူး ထြက္တတ္ၾကတယ္။
တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေန႔မနက္ပိုင္းမွာေတာ့ အေရွ႕ဘက္စစ္ကိုင္းေတာင္႐ိုးလမ္းနဲ႔ မလွမ္းမကမ္းမွာရွိတဲ့ သရက္ပင္ဆိပ္ကစၿပီး ေျမာက္ဘက္ထိပ္ ဝါးခ်က္ရြာေလွဆိပ္ဆီကို ျမစ္ေၾကာင္းတေလ်ာက္ ငွက္သမၺန္စီးရတာကိုက စစ္ကိုင္းေတာင္႐ိုးရဲ႕ တေဆာင္မုန္းလျပည့္ေန႔ သ႐ုပ္တခုပါပဲ။
ငွက္သမၺန္ဆိပ္
“အိပြဲ႔ အိပြဲ႔ ငွက္သမၺန္ခတ္သြားတယ္
ၾကည့္ကြဲ႔ ၾကည့္ကြဲ႔ ညည္းလူဟာေၾကာင္လြန္းတယ္။
တစုတေဝး လံုမငယ္၊ က်ိတ္ပုန္းစားၾကတယ္။”
ေရခ်ဳိးဆိပ္၊ ၿမိဳ႕မၿငိမ္း
ေလွာ္တက္ႏွစ္ေခ်ာင္းနဲ႔ခတ္လိုက္လို႔ ငွက္သမၺန္ွျမည္တဲ့အသံကို ‘အိပြဲ႔ အိပြဲ႔’ လို႔ ဆရာၿမိဳ႕မၿငိမ္းက ဖြဲ႔ဆိုသြားခဲ့ပါတယ္။ ငွက္သမၺန္ွစီးရင္းလည္း အပါင္းအသင္းမိတ္ေဆြေတြနဲ႔ လမ္းမွာေတြ႔ရင္ ေအာ္ၾက ေခၚၾက ႏႈတ္ဆက္ၾကနဲ႔ ေပ်ာ္ၾကရတယ္။ လူငယ္လူရြယ္ ေယာက္်ားေလးေတြက မိန္းခေလးေခ်ာေခ်ာေတြ လမ္းမွာေတြ႔ရင္ လက္ေတြျပၾက၊ ေရႊမန္းမယ္လား ေဇယ်ာမယ္လားဗ်ာ၊ လွလိုက္တာေနာ္လို႔ ရိသဲ့သဲ့ ေျပာတတ္ၾကတယ္။ မိန္းကေလးေတြကလည္း တိတ္တခိုးျပန္ၾကည့္ၿပီး သူတို႔အခ်င္းခ်င္း တိုးတိုးက်ိတ္က်ိတ္ စၾက ေနာက္ၾက ေျပာင္ၾက ေပ်ာ္ၾကလို႔ပါပဲ။
တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေန႔မွာ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တိုင္းသြားေနက် စစ္ကိုင္းေတာင္႐ိုးဘက္ဆီကို တႏွစ္တေလမ်ား မေရာက္လိုက္ရရင္ျဖင့္ ဒီတႏွစ္ေတာ့ လြဲသြားေလျခင္းလို႔ မၾကာခဏဆိုသလိုပဲ ေတြးေနမိတတ္တယ္။ ေတြးမိတိုင္းလည္း ကမ္းေျခေဇယ်ာဦးကို တဝဲလည္လည္နဲ႔ သတိရေနေတာ့တာပါပဲ။
တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေန႔ ညေနေစာင္းရင္ေတာ့ အခ်ိန္တန္ အိမ္ျပန္ၾကရၿပီ။ ေနာင္ႏွစ္ခါလည္း လာဦးမွာေပါ့ေလ ဆိုတဲ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ကေလးေတြကိုယ္စီ ရင္မွာပုိက္လုိ႔ ေနာင္ႏွစ္ခါလည္း ဆီးလို႔ႀကိဳကြယ္၊ ေမာင္ႀကီးလာပါမယ္ ဆိုတဲ့ ႏႈတ္ဆက္လြမ္းေတးကို တ႐ိႈက္မက္မက္သီဆိုရင္း ျပန္ခဲ့ၾကရျပန္ၿပီ။ တေရြ႕ေရြ႕နဲ႔ ေဝးၿပီးက်န္ရစ္ခဲ့တဲ့ ကမ္းေျခေဇယ်ာဦးကေတာ့ ျမဴခိုးမႈန္ေတြၾကားမွာ မႈိင္းျပာ ရီေဝလို႔ပါပဲ။
အခုအခ်ိန္မွာဆုိရင္ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေန႔ရဲ႕ ကမ္းေျခေဇယ်ာဦးကို မေရာက္ႏိုင္ေတာ့တာ ဆယ္စုႏွစ္ ႏွစ္စုမ်ားေတာင္ ၾကာခဲ့ၿပီေကာေလ။
(၁) စစ္ကိုင္းေတာင္၊ ေတးေရး ၿမိဳ႕မၿငိမ္း၊ မူလေတးသံရွင္ ေလဘာတီမျမရင္
(၂) စစ္ကိုင္းေတာင္ေျခ၊ ေတးေရး (အမည္မသိ)၊ ေတးသံရွင္ တင္ဦးေလး ႏွင့္ အဖြဲ႔
(၃) ျပည္ေတာ္ဝင္၊ ေတးေရး ေအဝမ္း-ဆရာညႇာ
(၄) ေရခ်ဳိးဆိပ္၊ ေတးေရး ၿမိဳ႕မၿငိမ္း၊
(၅) ေဇယ်ာကမ္းအလွပန္းခ်ီ၊ ေတးေရး စႏၵယားလွထြတ္၊ ေတးသံရွင္ ရီရီသန္႔
(၆) ကမ္းေျခေဇယ်ာဦး၊ ေတးေရး ကိုလွမိုး၊ မူလေတးသံရွင္ ကိုခင္လတ္
(၇) ဓာတ္ပံု၊ zeyarfcfans.com
(၈) ဓာတ္ပံု၊ pbase.com/world/burma
(၉) ဓာတ္ပံု၊ myanmars.net
“စစ္ကိုင္းေတာင္ေျခ
ေရာက္ခဲ့ျပန္ေပါ့ တို႔တေတြ
အေဖာ္အေပါင္းေဆြ ေပ်ာ္ေၾကာင္းေပ
လတန္ေဆာင္ဦးမို႔ ဆီမီးေရာင္ရွိန္ ထိန္ကာေန။
ကုသိုလ္အေပါင္း ခေညာင္းရာေျမ
ဆုေႁခြေတာင္း ေအာင္ေၾကာင္းျဖာေဝ
ကမ္းေဇယ်ာစခန္း မွန္း၊ လွမ္း၊ ျမန္းလာၾက ေဖာ္သဟာေဆြ
ၿခိမ့္သံညံမစဲ ဆိုေတး၊ ေတးသံၿပိဳင္ဆိုေန။”
တင္ဦးေလး ႏွင့္ အဖြဲ႔
ေရာက္ခဲ့ျပန္ေပါ့ တို႔တေတြ
အေဖာ္အေပါင္းေဆြ ေပ်ာ္ေၾကာင္းေပ
လတန္ေဆာင္ဦးမို႔ ဆီမီးေရာင္ရွိန္ ထိန္ကာေန။
ကုသိုလ္အေပါင္း ခေညာင္းရာေျမ
ဆုေႁခြေတာင္း ေအာင္ေၾကာင္းျဖာေဝ
ကမ္းေဇယ်ာစခန္း မွန္း၊ လွမ္း၊ ျမန္းလာၾက ေဖာ္သဟာေဆြ
ၿခိမ့္သံညံမစဲ ဆိုေတး၊ ေတးသံၿပိဳင္ဆိုေန။”
တင္ဦးေလး ႏွင့္ အဖြဲ႔
အဲဒီအခါမွာ ေတာင္႐ိုးလမ္းတေလွ်ာက္နဲ႔ ဘုရားေစာင္းတန္းေတြမွာ လူက်ပ္လို႔ တိုးတိုးေခြ႔ေခြ႔ သြားရတတ္တယ္။ လူေျပာင္လူေနာက္ေတြကလည္း လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေပ်ာ္ၾကတာေတြရိွေတာ့ အမ်ားအားျဖင့္ ညပိုင္းေရာက္ရင္ တည္းခိုရာေခ်ာင္ေတြမွာပဲ နားေနၾကၿပီး မနက္ခင္းက်မွ ဘုရားဖူး ထြက္တတ္ၾကတယ္။
စစ္ကိုင္းေတာင္႐ိုးနဲ႔ ေဇယ်ာကမ္းအလွပန္းခ်ီ
“ေရဇလာနဒီ၊ ေသလာမဟီ၊ ေဇယ်ာျပည္
စစ္ကိုင္းေတာင္ တခြင္လံုးပတ္ရံလည္
ပုထိုးဘုရားေစတီ၊ ဘိုးဘြားအေမြတည္၊ အက်ဳိးပြားေစရည္
တည္ထားႏွစ္မ်ားၾကာရွည္၊ တေမွ်ာ္တေခၚသာပဲ ႐ႈလို႔မဆံုးေတာ့သည္။”
ေဇယ်ာကမ္းအလွပန္းခ်ီ၊ စႏၵယားလွထြတ္
“ေရဇလာနဒီ၊ ေသလာမဟီ၊ ေဇယ်ာျပည္
စစ္ကိုင္းေတာင္ တခြင္လံုးပတ္ရံလည္
ပုထိုးဘုရားေစတီ၊ ဘိုးဘြားအေမြတည္၊ အက်ဳိးပြားေစရည္
တည္ထားႏွစ္မ်ားၾကာရွည္၊ တေမွ်ာ္တေခၚသာပဲ ႐ႈလို႔မဆံုးေတာ့သည္။”
ေဇယ်ာကမ္းအလွပန္းခ်ီ၊ စႏၵယားလွထြတ္
တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေန႔မနက္ပိုင္းမွာေတာ့ အေရွ႕ဘက္စစ္ကိုင္းေတာင္႐ိုးလမ္းနဲ႔ မလွမ္းမကမ္းမွာရွိတဲ့ သရက္ပင္ဆိပ္ကစၿပီး ေျမာက္ဘက္ထိပ္ ဝါးခ်က္ရြာေလွဆိပ္ဆီကို ျမစ္ေၾကာင္းတေလ်ာက္ ငွက္သမၺန္စီးရတာကိုက စစ္ကိုင္းေတာင္႐ိုးရဲ႕ တေဆာင္မုန္းလျပည့္ေန႔ သ႐ုပ္တခုပါပဲ။
ငွက္သမၺန္ဆိပ္
“အိပြဲ႔ အိပြဲ႔ ငွက္သမၺန္ခတ္သြားတယ္
ၾကည့္ကြဲ႔ ၾကည့္ကြဲ႔ ညည္းလူဟာေၾကာင္လြန္းတယ္။
တစုတေဝး လံုမငယ္၊ က်ိတ္ပုန္းစားၾကတယ္။”
ေရခ်ဳိးဆိပ္၊ ၿမိဳ႕မၿငိမ္း
ေလွာ္တက္ႏွစ္ေခ်ာင္းနဲ႔ခတ္လိုက္လို႔ ငွက္သမၺန္ွျမည္တဲ့အသံကို ‘အိပြဲ႔ အိပြဲ႔’ လို႔ ဆရာၿမိဳ႕မၿငိမ္းက ဖြဲ႔ဆိုသြားခဲ့ပါတယ္။ ငွက္သမၺန္ွစီးရင္းလည္း အပါင္းအသင္းမိတ္ေဆြေတြနဲ႔ လမ္းမွာေတြ႔ရင္ ေအာ္ၾက ေခၚၾက ႏႈတ္ဆက္ၾကနဲ႔ ေပ်ာ္ၾကရတယ္။ လူငယ္လူရြယ္ ေယာက္်ားေလးေတြက မိန္းခေလးေခ်ာေခ်ာေတြ လမ္းမွာေတြ႔ရင္ လက္ေတြျပၾက၊ ေရႊမန္းမယ္လား ေဇယ်ာမယ္လားဗ်ာ၊ လွလိုက္တာေနာ္လို႔ ရိသဲ့သဲ့ ေျပာတတ္ၾကတယ္။ မိန္းကေလးေတြကလည္း တိတ္တခိုးျပန္ၾကည့္ၿပီး သူတို႔အခ်င္းခ်င္း တိုးတိုးက်ိတ္က်ိတ္ စၾက ေနာက္ၾက ေျပာင္ၾက ေပ်ာ္ၾကလို႔ပါပဲ။
တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေန႔မွာ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တိုင္းသြားေနက် စစ္ကိုင္းေတာင္႐ိုးဘက္ဆီကို တႏွစ္တေလမ်ား မေရာက္လိုက္ရရင္ျဖင့္ ဒီတႏွစ္ေတာ့ လြဲသြားေလျခင္းလို႔ မၾကာခဏဆိုသလိုပဲ ေတြးေနမိတတ္တယ္။ ေတြးမိတိုင္းလည္း ကမ္းေျခေဇယ်ာဦးကို တဝဲလည္လည္နဲ႔ သတိရေနေတာ့တာပါပဲ။
“ေအာ္၊ ဒီအခ်ိန္မ်ားကို
ေတြးေတြးၿပီး သတိေတြရလို႔
ရက္ေတြ တြက္ေရ လက္ေရခ်ဳိးရင္
တေရးေရးပဲ မွတ္မိကာလည္း
ဆံုးစ မျမင္တယ္ကြယ္”
ကမ္းေျခေဇယ်ာဦး၊ ကိုလွမိုး
ေတြးေတြးၿပီး သတိေတြရလို႔
ရက္ေတြ တြက္ေရ လက္ေရခ်ဳိးရင္
တေရးေရးပဲ မွတ္မိကာလည္း
ဆံုးစ မျမင္တယ္ကြယ္”
ကမ္းေျခေဇယ်ာဦး၊ ကိုလွမိုး
တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေန႔ ညေနေစာင္းရင္ေတာ့ အခ်ိန္တန္ အိမ္ျပန္ၾကရၿပီ။ ေနာင္ႏွစ္ခါလည္း လာဦးမွာေပါ့ေလ ဆိုတဲ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ကေလးေတြကိုယ္စီ ရင္မွာပုိက္လုိ႔ ေနာင္ႏွစ္ခါလည္း ဆီးလို႔ႀကိဳကြယ္၊ ေမာင္ႀကီးလာပါမယ္ ဆိုတဲ့ ႏႈတ္ဆက္လြမ္းေတးကို တ႐ိႈက္မက္မက္သီဆိုရင္း ျပန္ခဲ့ၾကရျပန္ၿပီ။ တေရြ႕ေရြ႕နဲ႔ ေဝးၿပီးက်န္ရစ္ခဲ့တဲ့ ကမ္းေျခေဇယ်ာဦးကေတာ့ ျမဴခိုးမႈန္ေတြၾကားမွာ မႈိင္းျပာ ရီေဝလို႔ပါပဲ။
အခုအခ်ိန္မွာဆုိရင္ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေန႔ရဲ႕ ကမ္းေျခေဇယ်ာဦးကို မေရာက္ႏိုင္ေတာ့တာ ဆယ္စုႏွစ္ ႏွစ္စုမ်ားေတာင္ ၾကာခဲ့ၿပီေကာေလ။
“ေဇယ်ာကမ္းဝယ္
ျပန္လည္လို႔ပဲေတြ႔ဆံုကာ
ေပ်ာ္ေမြ႔ခ်င္ပါေသးတယ္
တေရးေရး စိတ္ဝယ္္
ေအာက္ေမ့လုိ႔ သတိရေနသူမယ္”
ကမ္းေျခေဇယ်ာဦး၊ ကိုလွမိုး
ျပန္လည္လို႔ပဲေတြ႔ဆံုကာ
ေပ်ာ္ေမြ႔ခ်င္ပါေသးတယ္
တေရးေရး စိတ္ဝယ္္
ေအာက္ေမ့လုိ႔ သတိရေနသူမယ္”
ကမ္းေျခေဇယ်ာဦး၊ ကိုလွမိုး
(၁) စစ္ကိုင္းေတာင္၊ ေတးေရး ၿမိဳ႕မၿငိမ္း၊ မူလေတးသံရွင္ ေလဘာတီမျမရင္
(၂) စစ္ကိုင္းေတာင္ေျခ၊ ေတးေရး (အမည္မသိ)၊ ေတးသံရွင္ တင္ဦးေလး ႏွင့္ အဖြဲ႔
(၃) ျပည္ေတာ္ဝင္၊ ေတးေရး ေအဝမ္း-ဆရာညႇာ
(၄) ေရခ်ဳိးဆိပ္၊ ေတးေရး ၿမိဳ႕မၿငိမ္း၊
(၅) ေဇယ်ာကမ္းအလွပန္းခ်ီ၊ ေတးေရး စႏၵယားလွထြတ္၊ ေတးသံရွင္ ရီရီသန္႔
(၆) ကမ္းေျခေဇယ်ာဦး၊ ေတးေရး ကိုလွမိုး၊ မူလေတးသံရွင္ ကိုခင္လတ္
(၇) ဓာတ္ပံု၊ zeyarfcfans.com
(၈) ဓာတ္ပံု၊ pbase.com/world/burma
(၉) ဓာတ္ပံု၊ myanmars.net
No comments:
Post a Comment