03 September 2009

Nyan Oo Maung - Visiting Getty

ဂက္တီ

ဥာဏ္ဦးေမာင္

စက္တင္ဘာ ၃၊ ၂၀၀၉

ၾသဂုတ္လရဲ့ ေႏြေန႔လယ္က သာမန္ထက္ပုိကဲတဲ့ အပူရွိန္ကုိ ခံစားရတယ္လုိ႔ ထင္ေနမိတာ။ ျဖတ္သန္းလာတဲ့ ေလာ့စ္အင္ဂ်လိစ္ (အယ္လ္ေအ) ၿမိဳ႔ႀကီးရဲ့ တံလ်ပ္ေရာင္ထေနတဲ့ ဖရီးေဝးလမ္းမအခ်ိဳ႔ေပၚမွာ ကတၱရာျမစ္ႀကီးေတြ စီးေမ်ာေနသလားလုိ႔ ထင္မိေလာက္ေအာင္ပဲ အနက္ေရာင္စီးေၾကာင္းမ်ားက ဖိတ္ဖိတ္လက္လုိ႔ေနတယ္။ သြားရမယ့္ေနရာက ေတာင္ကုန္းတစ္ခုေပၚမွာဆုိေတာ့ ခုေလာက္ျပင္းတဲ့ ေနရွိန္ေအာက္မွာ ဒီေနရာေလးကေပးမယ့္ ရသအလွကုိ အျပည့္အဝ ခံစားလုိ႔မွ ရႏုိင္ပါ့မလားရယ္လုိ႔ လမ္းသြားရင္း သံသယစိတ္နဲ႔ ေရာက္လာခဲ့တာ။

အယ္လ္ေအကုိ အႀကိမ္ေပါင္း မေရတြက္ႏုိင္ေလာက္ေအာင္ ေရာက္ခဲ့ေပမယ့္ သူ႔အေၾကာင္းကုိ နာမည္ေလးေတာင္ တစ္ခါမွ မၾကားမိဘူးခဲ့ေလာက္ေအာင္ကုိပဲ ညံ့ဖ်င္းထုံအႏုိင္လြန္းခဲ့သူပါ။ ဒီလုိ နာမည္ေလးပင္ သဲ့သဲ့မွ် မၾကားခဲ့ဘူးတဲ့ ဒီေနရာက သာမန္မွ်သာ ျဖစ္လိမ့္မယ္၊ ေနာက္ၿပီးလည္း ၾကည့္ရွဳဖြယ္ရာ အနည္းအက်ဥ္းသာရွိတဲ့ ေနရာငယ္ေလး တစ္ခုသာ ျဖစ္လိမ့္မယ္၊ ေခ်ာင္ႀကိဳေခ်ာင္ၾကားမွာ ခပ္ကုပ္ကုပ္အေဆာက္အဦေလးနဲ႔ မထင္မရွားေလးသာ ျဖစ္လိမ့္ မယ္လုိ႔လဲ ထင္ထားတာ။ ဒီလုိထင္ထားတဲ့အေပၚမွာမွ ခုလုိအပူရွိန္က ထပ္ဆင့္ကဲလုိက္ျပန္ေသးေတာ့ ဒီေန႔အတြက္ ေတာ့ ကံေကာင္းျခင္းလက္ေဆာင္က ကုိယ့္ဆီကုိ ေရာက္လာႏုိင္ေတာ့မယ္ မထင္ေတာ့ဘူးလုိ႔လည္း ေတြးမိလုိက္ခဲ့ ေသးတယ္။

ဒါေပမယ့္ ခပ္လွမ္းလွမ္းကေန ျမင္ရတဲ့ျမင္ကြင္းက ထင္ထားခဲ့တာနဲ႔ ဆန္႔က်င္ဖက္ျဖစ္ေနတာကုိ စၿပီးေတြ႔လုိက္ရ တယ္။ သူ႔အနားကုိယ္ေရာက္သြားတဲ့ အခါမွာေတာ့ ဘာျဖစ္လုိ႔ ကုိယ့္အနီးမွာရွိတဲ့ ဒီေလာက္စြဲမက္ဖြယ္ေကာင္းကာ အလွေပါင္းစုံေနတဲ့ ေနရာတစ္ခုရဲ့ အမည္ေလးကုိပင္ မၾကားမိႏုိင္ေလာက္ေအာင္ ည့ံဖ်င္းႏုိင္လြန္းစြာ ထုံအေနခဲ့တာ လဲလုိ႔ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ အျပစ္တင္မိလုိက္တယ္။ ၾကည့္စမ္းပါဦး။ ဘယ္ေလာက္မ်ား လွပတဲ့ေနရာေလးတစ္ခုပါလဲ။ စြဲ မက္ျမတ္ႏုိးဖြယ္ ေနရာေလးပါလဲ။ အႏုပညာဆုိင္ရာျပတုိက္တစ္ခုအတြက္ ေရြးခ်ယ္မႈမွာ ေနရာဆုိတာ အခရာပဲလုိ႔ ဆုိပါလ်င္ ဂက္တီအတြက္ ျဖည့္စြက္စရာ လုိႏုိင္ေတာ့မယ္ မထင္ပါဘူး။

ကုိယ္ေတြ႔ဖူးသမွ် ျပတုိက္ေတြဆုိတာက ေရွးေဟာင္းဆန္ဆန္ အေဆာက္အဦေတြသာေလ။ ဒီေတာ့ ျပတုိက္ဆုိလ်င္ ေရွးေဟာင္းဆန္ေနမွ လုိက္ေလ်ာညီေထြျဖစ္တယ္ဆုိတဲ့ အစြဲတစ္ခုပင္ ကုိယ့္မွာထင္လုနီးၿပီ။ သုိ႔ေပမယ့္ ခုေတာ့ ဒီထင္လုဆဲ အစြဲက ပစၥဖိတ္ကုိျဖတ္တုိက္လာတဲ့ ေလေျပထဲမွာ လြင့္ပါလုိ႔သြားခဲ့ၿပီ။ဂက္တီရဲ့ ျပင္ပသ႑ာန္ဟာ ေဟာင္းႏြမ္း မႈေတြနဲ႔ ဟုိးအေဝးႀကီးဆီမွာ။ ဆန္တာေမာ္နီကာ ေတာင္ကုန္းထိပ္မွာ ေခတ္မီ ဗိသုကာလက္ရာမ်ားနဲ႔ ဖန္တီးတည္ ေဆာက္ထားတဲ့ ဂက္တီက အႏုပညာျပတုိက္တစ္ခုဆုိတာထက္ သိပၸံျပတုိက္ဖက္ ႏြယ္ေနတယ္လုိ႔ ခံစားတယ္။ ေခတ္သစ္လက္ရာေအာက္မွာ ေရွးေဟာင္းအႏုလက္ရာ အလွဟာ ဘယ္လုိမ်ားေနမလဲ။ ေတာင္ေျခကေန ျပတုိက္ ရွိရာ ဆန္တာေမာ္နီကာ ေတာင္ကုန္းထိပ္ဆီသုိ႔ ဓာတ္ရ ထားေလးစီးရင္း ကုိယ္ကေတြးေနမိတယ္။ ဂက္တီကေတာ့ ေနာင္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာၾကာၾကာ သစ္လြင္မႈပုံလႊာကုိ သယ္ ယူကာ ေဆာင္ထားဦးမွာပါ။

ခုကုိယ္ေရာက္ေနတာ The Getty Museum ေလ။ ဆန္တာေမာ္နီကာ ေတာင္ကုန္းထိပ္ေရာက္တာနဲ႔ ျမင္ရတဲ့ ျမင္ ကြင္းနဲ႔ ေတြ႔ထိရတဲ့ေလက ကုိယ့္ကို ေအးျမမႈနဲ႔အတူ ရင္ သပ္ရွဳေမာ အ့့ံၾသေစခဲ့တယ္။

Breathtaking view အသက္ရွဴရပ္သြားေလာက္ ေအာင္ ဆြဲေဆာင္ႏုိင္တဲ့ ျမင္ကြင္းဆုိတဲ့စကားက ကိုယ့္ အသိထဲ အလုိလုိ ဝင္ေရာက္လာတယ္။ ဖရီးေဝး ၄ဝ၅ ရဲ့အထက္ ေပ ၉ဝဝ အျမင့္၊ ေတာက္ကုန္းထိပ္မွာရွိတဲ့ ဂက္တီက ရာသီဥတုၾကည္လင္တဲ့ေန႔ေတြမွာဆုိ အေရွ႔ စူးစူးရွိ အယ္လ္ေအၿမိဳ႔ရဲ့ မုိးေမွ်ာ္အေဆာက္အဦးႀကီး ေတြနဲ႔အတူ အယ္လ္ေအၿမိဳ႔ ဟုိးအစြန္းဆီက ဆန္ဘနာ ဒီႏုိေတာင္တန္းႀကီးကုိ ပကတိမ်က္စိနဲ႔ပင္ လွန္းလုိ႔ျမင္ ႏုိင္ပါတယ္တဲ့။

အေနာက္ဖက္ဆီမွာေတာ့ လြမ္းခ်င့္ဖြယ္ ရာ ပစၥဖိတ္သမုဒၵယာ ေရျပင္ျပာျပာႀကီးကုိ မုိးကုပ္စက္ ဝုိင္း အနားသတ္ကာ ေတြ႔ရႏုိင္တယ္တဲ့။ ဒီေန႔ေတာ့ ေနသာေနေပမယ့္ မႈန္မႈိင္းမႈုိင္း မီးခုိးေငြ႔ေတြက ဒီအလွေတြကုိ ျမင္ခြင့္ ကုိယ့္ကို္ မေပးခဲ့ပါဘူး။ သုိ႔ေပမယ့္ မလွန္းမကမ္းမွာရွိ အယ္လ္ေအၿမိဳ႔ရဲ့ ေထာင္မတ္မတ္ တုိက္တာေတြနဲ႔ ဆန္တာေမာ္နီကာနဲ႔ ေသာင္စင္အုတ္ ၿမိဳ႔ေတြရဲ့ အလွေတြကုိေတာ့ ထင္ထင္ရွားရွားျမင္ေနရတယ္။ အထူးသျဖင့္ေတာ့ ေတာင္ကုန္းထိပ္ ဂက္တီျပတုိက္ရဲ့ ေလသာေဆာင္ေပၚကေန ျမင္ရတဲ့ ေတာင္ကမၸားယံမွာရွိ ဂက္တီရဲ့ (Central Garden) ဗဟုိဥယ်ာဥ္ရဲ့ အလွကေတာ့ အကြယ္အကာမဲ့စြာပဲ ဗလာလုံးတည္း။ ဒါဆုိလ်င္ကုိပဲ ဂက္တီရဲ့ ျပင္ပ အလွက ျပည့္စုံသင့္တာထက္ ပုိလုိ႔ပင္ေနတယ္လုိ႔ ဆုိႏုိင္ေလာက္ၿပီေပါ့။

ခုုကုိယ္ေရာက္ေနတဲ႔ ေနရာက (The Getty Museum) ဂက္တီျပတုိက္မွာေလ။ အလယ္ေခတ္နဲ႔ ေခတ္သစ္ရဲ့ အေနာက္တုိင္းအႏုလက္ရာေတြနဲ႔ ျပည့္လ်မ္းေနတဲ႔ ဂက္တီျပတုိက္က တကယ့္ကုိမွ ကႏၲာရအလယ္က အုိေအစစ္ ေလးပမာ။ ဂက္တီျပတုိက္ရွိရာ ေတာင္ကုန္းေပၚကေနစီးမုိးျမင္ရတဲ့ ျမင္ကြင္းကလည္း လဲ့လဲ့စိမ္းလုိ႔။ ပစၥဖိတ္သမုဒၵယာကုိ ျဖတ္တုိက္လာတဲ့ ေလေအးေအးေလးက ေႏြတစ္ေန႔ရဲ့ အယ္လ္ေအၿမိဳ႔လယ္မွာ ထိေတြ႔ခံစားခဲ့ရတဲ့ အပူရွိန္ကုိ ရုတ္တရက္ပဲ ေမ့ေလ်ာ့ေစခဲ့တယ္။ မၾကာမီ မိနစ္ပုိင္းမ်ားဆီက အပူရွိန္က ခုေတာ့ အနည္းငယ္မွ်ပင္ ကုိယ္နဲ႔မဆို္င္ ေတာ့ေလဟန္။ ေႏြေန႔လယ္မွ ဟုတ္ပါေလစလုိ႔ သံသယျဖစ္ဖြယ္အထိ။ ေတာက္ကုန္းေလးေပၚမွာက စိမ့္စိမ့္ေလးပင္ ေအးလုိ႔ေနျပန္တယ္။ ဂက္တီျပတုိက္ေလးကေတာ့ ကုိယ့္ကုိ ေအးခ်မ္းမႈနဲ႔ ႀကိဳဆုိလုိက္တယ္ေလ။ ထပ္ၿပီးေျပာရလ်င္ ျဖင့္ ျမင္လုိက္ရတဲ့ ျမင္ကြင္းက တကယ့္ကုိမွ ရင္သပ္ရွဳေမာ။

ဇြန္လ ၃ဝ ကစလုိ႔ စက္တင္ဘာ ၂၈ ရက္အထိက in Bronze: French Sculpture from Renaissance to Revolution ဆုိတဲ့ ျပင္သစ္ေၾကးသြန္းလက္ရာမ်ားကုိ အထူးျပသခ်ိန္လည္းျဖစ္တယ္ေလ။ ဒါေၾကာင့္ ဂက္တီကုိ ခုခ်ိန္မွာ အမ်ားဆုံးလႊမ္းမုိးထားတာက ျပင္သစ္အႏုလက္ရာေတြ။ ရီေနဆန္းေခတ္ကေန ျပင္သစ္ေတာ္လွန္ေရး ကာလအတြင္း ေက်ာ္ၾကားခဲ့တဲ့ ပန္းပုပညာရွင္ေတြရဲ့ ေၾကးသြန္းအႏုလက္ရာေတြကုိ ခမ္းနားစြာ ျပသထားတယ္။ ကမၻာ အရပ္ရပ္မွာရွိတဲ့ ထင္ရွားတဲ့ျပတုိက္ႀကီးမ်ားဆီက ငွါးရမ္းထားတဲ့ ရုပ္တုေတြကုိလည္း ေတြ႔ရတယ္။ ကမၻာအရပ္ရပ္ ဆီကုိ ကုိ္ယ္တုိင္သြားခြင့္ မရႏုိင္သူေတြအတြက္ ေကာင္းတဲ့အစီအစဥ္တစ္ရပ္ပဲေပါ့။

မၾကာမီက အဂၤလန္ကုိေရာက္ခဲ့စဥ္မွာ ဥေရာပ ပန္းပုလက္ရာေတြကုိ ေတြ႔ရေတာ့ အေနာက္တုိင္း ပညာရွင္ေတြက ပန္းပုရုပ္တုေတြကုိ လူ႔ခႏၶာအစိတ္အပုိင္းအားလုံးနဲ႔ တူႏုိင္သမွ်တူေအာင္ ထုလုပ္ၾကတယ္။ ကုိယ္တုိ႔ဆီမွာေတာ့ ရုပ္တုက အရုပ္နဲ႔ တူႏုိင္လြန္းတယ္လုိ႔ ေတြးခဲ့မိတာ။ ခု ဒီဂက္တီမွာ ပန္းပုလက္ရာေတြ တစ္ခါထပ္ကာ ေတြ႔ရျပန္ေတာ့ ဒီအေတြးက ထပ္ေပၚလာျပန္တယ္။

ကုိယ့္ဆီမွာ အမ်ားဆုံးထုလုပ္ၾကတာက ဗုဒၶပုံေတာ္ေတြပါ။ ဒီေတာ့လည္း အတုိင္းအတာမရွိ၊ စနစ္မရွိပဲ ထင္သလုိ ထုလုပ္ထားတဲ့ ဗုဒၶပုံတာ္ေတြကုိ မၾကာခဏပဲ ေတြ႔မိတယ္။ ဒီလုိ ေတြ႔ခဲ့ ေလတုိင္း အခ်ိဳးအစား မက်၊ ျဖစ္ခ်င္တုိင္းျဖစ္ေနတဲ့ ဗုဒၶပုံေတာ္္ေတြကုိၾကည့္ၿပီး စိတ္မေကာင္းျခင္းႀကီးစြာ အႀကိမ္ ႀကိမ္ အခါအခါလည္း ျဖစ္မိဘူးတယ္။ တုိ႔ဆီမွာ စည္းစနစ္ဆုိတာ မရွိတာလား၊ ရွိပါလ်က္ မလုိက္နာေလတာလားလုိ႔ အားမရနုိင္စြာ အေတြးပြားမိခဲ့ရဘူးတယ္။ ရုိးသားစြာ ေျပာရရင္ ပညာရွင္ဆုိသူေတြရဲ့ မကြၽမ္းက်င္မႈဟာ ဗုဒၶရုပ္ပုံေတာ္ေတြေပၚမွာ ဆုိးရြားလြန္းလွစြာ ထင္က်န္မေနေစခ်င္ပါဘူး။ တရားအမွားအမွန္ကုိ စိစစ္တတ္သူေတြဟာ ဘုရားရွင္ရဲ့ ၾကန္အင္လကၡဏာမ်ား အေပၚမွာေတာ့ ဘာေၾကာင့္ေမးခြန္းထုတ္ဖုိ႔ ပ်က္ကြက္ေနသလဲလုိ႔ ကုိယ္တစ္ေယာက္ထဲ ေမးခြန္း အႀကိမ္ႀကိမ္ ထုတ္ေနခဲ့ဘူးတယ္။

ဂက္တီမွာ အမ်ားဆုံးေတြ႔ခဲ့ရတာက ပန္းခ်ီကားေတြ။ အဲဒီ ပန္းခ်ီကားေတြအေၾကာင္းကုိ ကုိယ္ကေျပာခ်င္တာ။ ဒါေပ မယ့္ ကုိယ္က ပန္းခ်ီကားေတြရဲ့ အလွကုိသာ မေတာက္တ ေခါက္ ခံစားတတ္ေပမယ့္ ပန္းခ်ီအႏုပညာအေၾကာင္းကုိ ေတာ့ နကန္းတစ္လုံးမွ်ပင္ သိသူ မဟုတ္ဘူးေလ။ ဒီေတာ့ ကုိယ္ေျပာျပကာမွ ပန္းခ်ီကားေလးေတြရဲ့ ပင္ကုိယ္အလွ ပ်က္ သြားရခ်ည့္ဆုိၿပီး ေျပာဖုိ႔ဝန္ေလးမိတယ္။ဟုတ္တယ္ေလ။ ေဒၚ လာ သန္းငါးဆယ္ေက်ာ္ တန္ဖုိးရွိတဲ့ ဗင္းစင့္ ဗင္ဂုိးရဲ့ အုိင္းရစ္ ဆုိတဲ့ ပန္းခ်ီကားမ်ိဳးကုိ ကုိယ္လုိလူက ဘယ္လုိအဓိပၸါယ္ ဖြင့္ ဆုိႏုိင္မွာတဲ့လဲ။

ဒါေပမယ့္ ကုိယ္သေဘာက်လုိ႔ မွတ္မွတ္ရရ ဓာတ္ပုံရုိက္ကူးလာတဲ့ ဆြစ္ ပန္းခ်ီဆရာ Jean-Etienne Liotard 1755-1756 ရဲ့ လက္ရာေလး အေၾကာင္းကုိေတာ့ ကုိယ္ခံစားသမွ် နည္းနည္းေျပာၾကည့္ခ်င္တယ္။ ဒီ ပန္းခ်ီကားကုိ ၇ ႏွစ္အရြယ္ မာရီယာ ဖရက္ဒရုိက္ဆုိတဲ့ ကေလးမေလး ကုိ ပုံတူဆြဲထားတာတဲ့။ ဒီပုံေလးေတြ႔ရေတာ့ အျပစ္ကင္းစင္တဲ့ မ်က္ႏွာ ျပင္ဆုိတာ ဒါမ်ိဳးပဲျဖစ္မွာလုိ႔ ကုိယ္က မွတ္ယူမိတယ္။ ပန္းခ်ီဆရာဖက္ ကုိ တည့္တည့္မ်က္ႏွာမူကာ စူးစမ္းေနတဲ့ သူမရဲ့ ေခြးကေလးနဲ႔ ႏႈုိင္းယွဥ္ ရင္ သူမက ပုိၿပီးအရွက္ကဲေလဟန္ကုိလည္း ဒီပန္းခ်ီက ေဖာ္ျပေနတယ္ လုိ႔ ခံစားမိတယ္။ ငယ္ရြယ္ႏုပ်ိဳမႈနဲ႔ အလွတရားကုိ ပန္းခ်ီဆရာက အရ အမိ ဖမ္းယူဆုပ္ကုိင္ႏုိင္ခဲ့တယ္လုိ႔လည္း အေတြးရမိတယ္။ တခုခုကုိ စူးစမ္းေနဟန္ထင္ရေပမယ့္ မိန္းကေလးငယ္ေလးေတြရဲ့ စူးစမ္းတတ္မႈဟာ တုိက္ရုိက္မဆန္တတ္ဘူး ဆုိတာကေတာ့ အလယ္ေခတ္ရဲ့ မိန္းကေလး ငယ္သဘာဝကုိ ေဖာ္ညႊန္းေနဟန္ပါပဲ။ ဴနသအေမိ ရဲ့ လက္ရာကုိ အကဲ ျဖတ္ႏိုိင္စြမ္း ကုိယ့္မွာ မရွိေပမယ့္ ပန္းခ်ီဆရာရဲ့ ႏုိင္နင္းစြာ အလင္း အေမွာင္ယူမႈ ၊ မွ်တတဲ့ အေရာင္အသုံးျပဳမႈနဲ႔ မ်က္ႏွာျပင္မွာထင္ဟပ္ေနတဲ့ ညီညာတဲ့ စုတ္ခ်က္ကေတာ့ တသသ စြဲ က်န္ရစ္ေလာက္ေအာင္ ျဖစ္မိပါတယ္ဆုိလ်င္ လြန္ႏုိင္မယ္ မထင္ပါဘူး။

A Bare Tree and a Plowman, Léon Bonvin, 1864

ကုိယ္ေရာက္သြားတဲ့ေန႔က ရာစုႏွစ္ ၃ ခုရဲ့ ျပင္သစ္ပန္းခ်ီကားေတြကုိ အထူးျပသထားတယ္။ ျပပြဲရဲ့အမည္ကုိေတာ့ Capturing Nature's Beauty: Three Centuries of French Landscapes လုိ႔ ေပး ထားပါတယ္။ ‘သဘာဝအလွကုိ ဖမ္းစားျခင္း’လုိ႔ မျပန္တတ္ ျပန္ တတ္ ကုိယ္က ဘာသာျပန္ၾကည့္တယ္။ ျပခန္းထဲေရာက္သြားတာနဲ႔ လီယန္ဘန္ဗင္ရဲ့ ရြက္မဲ့သစ္ပင္နဲ႔ လယ္ထြန္သူဆုိတဲ႔ ပန္းခ်ီကားက ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သူ႔အနားတုိးလာဖုိ႔ ဆြဲေဆာင္ခဲ့တယ္။ပန္းခ်ီကားထဲမွာ မတူမႈႏွစ္ခု အခ်ိဳးတက် ေပါင္းစပ္ထားတယ္လုိ႔လည္း ခံစားမိတယ္။

အေနာက္ကမာၻမွာ သစ္ပင္ေတြရဲ့ ရြက္မဲ့ရာသီဆုိတာ ေအာ္တန္ (ေဖာ) ေႏွာင္းနဲ႔ ေဆာင္းရာသီမ်ားမွာ။ ဒီအခ်ိန္မွာ ဝင္လာတဲ့ အေအး ဒဏ္က သစ္ပင္သစ္ကုိင္းေတြကုိ အရုိးၿပိဳင္းၿပိဳင္း ထေစခ်ိန္။ ၾကည့္ေလျမင္ရာ ေတာစဥ္ေတာတန္းက မီးေလာင္တစ ျပင္ပမာ နက္နက္ေမာင္းေမာင္း။ စိမ္းလန္းျခင္းမဲ့စြာ ေသြ႔ေျခာက္ကာ ေနတတ္တယ္။ ဝန္းက်င္တခြင္ ေျမအျပင္မွာ ေတာ့ စႏုိးပန္းပြင့္ေတြနဲ႔ ခဲသီးလုိ႔။ စႏုိးရင္ျပင္လႊာက ဝါဂြမ္းစိုင္ႀကီးေတြ အိပ္စက္နားေနဟန္။ အဲဒီလုိ စႏုိးေတြနဲ႔ ေဖြး ေဖြးဥေနတတ္တဲ့ ရာသီမ်ိဳးမွာ လယ္ထြန္သူဆုိတာလည္း ရွိႏုိင္ခဲတဲ့ အရာပါ။

သုိ႔ေပမယ့္ ကုိယ့္အမိေျမလုိ အေရွ႔ကမာၻမွာေတာ့ မုိးစက္တုိ႔ေၾကြစ ေႏြေႏွာင္းကာလမွာ ေတာင္သူသဘာဝ မ်ိဳးေစ့ ခ်ခ်ိန္၊ လယ္ထြန္ခ်ိန္ေလ။ ေႏြလက္က်န္ အပူဒဏ္က မုိးသံကုိနားေထာင္ေနတဲ့ သစ္ပင္ေတြကုိလည္း အရြက္မဲ့ျဖစ္ေနေစဆဲကုိ။ ရြက္မဲ့သစ္ပင္နဲ႔ လယ္ထြန္သူဆုိတဲ့ ဒီပန္းခ်ီကားက မတူတဲ့ အခ်ိန္ကာလနဲ႔ ေနရာေဒသ ႏွစ္ခုကုိ ယွဥ္ စပ္ကာ တြဲထားျခင္းလုိ႔ မွတ္ထင္မိတယ္။ ပန္းခ်ီကားကုိ လႊမ္းမုိးထားတဲ့ ပုဇြန္ဆီေရာင္ႏုႏု ေကာင္းကင္လႊာကေတာ့ ညေနဆည္းဆာကာလကုိ ညႊန္ျပေနသေယာင္။ လယ္ထြန္သူဆုိတာ နံနက္ ေနတက္ခ်ိန္မွာ အလုပ္ခြင္ ဝင္ခ်ိန္ေလ။ ဒါေၾကာင့္ အေနာက္တုိင္းပန္းခ်ီဆရာ လီယန္ဘန္ဗင္ရဲ့ ပန္းခ်ီကားက အေရွ႔ကမၻာနဲ႔ အေနာက္ကမာၻ၊ နံနက္နဲ႔ ဆည္းဆာကုိ ပူးတြဲကာ ‘မိႆက သရုပ္’ကုိမ်ား ခ်ယ္မႈန္းထားေလသလားလုိ႔ ေတြးထင္မိတယ္။

အႏုပညာဆုိင္ရာ ျပတုိက္တစ္ခုရဲ့ ႏွစ္လုံးသည္းပြတ္ျဖစ္တဲ့ ပန္းခ်ီပန္းပု အႏုအလွပါမက ျပင္ပကမBာရဲ႔ ေအးခ်မ္းတဲ့ ရသ၊ လွပတဲ့ျမင္ကြင္း၊ လြတ္လပ္ျခင္းဆု၊ ဒီအရာေတြကုိ ေပါင္းစုလုိ႔သိမ္းႀကဳံးကာ တၿပိဳင္တည္း ခံစားခ်င္တယ္ဆုိလ်င္ ေတာ့၊ ကုိယ္ထင္တယ္၊ ဂက္တီဟာ ဒီအရာေတြအတြက္ အေကာင္းဆုံး ျဖည့္စြက္ခ်က္တစ္ခုျဖစ္မွာပါ။

ျပခန္းအခ်ိဳ႔ကုိ အေျပးအလႊားၾကည့္ရွဳလုိ႔ ၿပီးခ်ိန္မွာေတာ့ ေနမင္းက အေနာက္ ပစိဖိတ္သမုဒၵယာေရျပင္လႊာထဲဆီကုိ ေခါင္းထုိးဝင္ဖုိ႔ နီးေနေလၿပီ။ ဂက္တီျပတုိက္ရဲ့အထက္ ေကာင္းကင္တိမ္လႊာျပင္မွာေတာ့ လီယန္ဘန္ဗင္းရဲ့ ဘဲယားထရီး အင္ ပေလာင္းမင္း ပန္းခ်ီကားထဲကလုိ ပုဇြန္ဆီေရာင္ေပ်ာ့ေပ်ာ့ ထင္ဟပ္ေနရဲ့။ စင္ထရယ္ပန္းၿခံေဘးျမက္ခင္း စိမ္းစိမ္းေပၚမွာေတာ့ ျမဴးၾကြစြာတီးခတ္ေနတဲ့ တီးဝုိင္းနဲ႔အတူ မိသားစုေတြ ဝုိင္းဖြဲ႔ကာ ျမဴးတူးကခုံ ေကာင္းတုန္း။ အခ်ိန္တန္ၿပီတဲ့။ ဒီေတာ့လည္း ကုိယ္ျပန္ရမယ္ေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ကုိယ့္ရင္ထဲမွာေတာ့ မၾကာမီအခ်ိန္ပုိင္းအတြင္းမွာပဲ ဒီေနရာေလးဆီ ေနာက္တစ္ေခါက္ အျမန္ျပန္လာဖုိ႔ ဆုံးျဖတ္ခ်က္က အဆင္သင့္ျဖစ္ေနခဲ့ၿပီ။ ။

No comments:

Post a Comment