12 August 2010

Aung Moe Win – Artist and its history

သမိုင္းဆိုတာ နားလည္မႈေပး ေရးဖြဲ႔ထားတဲ့ အႏုပညာတခု မဟုတ္ပါ
ေအာင္မိုးဝင္း
ၾသဂုတ္လ ၁၃၊ ၂၀၁၀

ဘီဘီစီ ျမန္မာ့အေရး ကမၻာ့အေရးမွာ ေဆြးေႏြးသြားတဲ့ ဆရာဦးဝင္းေဖရဲ႕ စကားအသံုးအႏႈန္းေတြကို ေက်ာင္းသား ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက စိတ္ပ်က္ၾကတယ္။ အထူးသျဖင့္ ၁၉၉၆ ကာလ ရန္ကုန္စက္မႈတကၠသိုလ္ မွာ စာသင္ၾကားခဲ့ဖူးတ့ဲ ေက်ာင္းသားေတြ၊ သူတို႔က ျပန္လည္ တု႔ံျပန္ျငင္းခုန္ေစခ်င္တယ္။ ေထာက္ျပႏိုင္တဲ့ အျဖစ္အပ်က္ေတြကို က်ေနာ္တို႔ အာ႐ံုမွာ ျပန္ေဖာ္ၾကည့္ၾကတယ္။ အေသးအဖြဲကိစၥေတြလို႔ ထင္ရေပမယ့္ ဂႏၳဝင္ေတြ တာဝန္ရိွရိွေျပာေစခ်င္လို႔ ျပန္ေရးရတာပါလို႔ ဆိုပါရေစ။ ဆရာဦးဝင္းေဖ အတြက္ပါ။

ေပဖူးလႊာ မဂၢဇင္းမွာ ‘တသသ’ ဆိုတဲ့က႑တခုကို မွတ္မိၾကလိမ့္မယ္ ထင္ပါတယ္။ ကဗ်ာဆရာ၊ ႐ုပ္ရွင္ ဒါ႐ိုက္တာ တေယာက္ျဖစ္တဲ့ ‘ပိုင္သ’ က အဲ့ဒီက႑ေလးမွာ သူ ျဖတ္သန္းက်င္လည္ေနရတဲ့ ဘဝႏွစ္ခုကို ေဆြးေျမ႕မႈ တသမႈေတြနဲ႔ စိတ္ဝင္စားဖြယ္ တင္ျပထားတယ္။ သူက ကဗ်ာဆရာအျဖစ္ က်င္လည္ရတဲ့ဘဝကို ေျပာျပတဲ့အခါ ကဗ်ာဆရာ၊ စာေရးဆရာေတြရဲ႕ဘဝေတြက မေျပလည္ရွာဘူး။ လူမႈအၾကပ္အတည္းေတြနဲ႔ ျပည့္ေနေပမယ့္ ယံုၾကည္ခ်က္နဲ႔ပတ္သက္ရင္၊ ကိုယ္က်င့္သိကၡာနဲ႔ပတ္သက္ရင္ မာနမေလ်ာ့ဘူး။ ခိုင္ခိုင္မာမာ ရပ္တည္တယ္။ ဒါ႐ိုက္တာအျဖစ္ က်င္လည္ရတဲ့ေလာကမွာ မင္းသမီး၊ မင္းသားေတြက ႏုရြလတ္ဆတ္ေနတယ္။ အဆင္ေျပၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔က ကိုယ့္ရဲ႕ေအာင္ျမင္မႈအတြက္ဆို အရာအားလံုးကိုလဲပစ္ဖို႔ ဝန္မေလးဘူး။ ဒူးေထာက္ဖို႔ ဝန္မေလးဘူး။ မာန မရိွဘူး။ ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့အရာေတြအတြက္ ဂုဏ္သိကၡာကို ေရာင္းစားဖို႔လည္း ဝန္မေလးဘူး။

ပိုင္သက ဒါ႐ိုက္တာအျဖစ္ က်င္လည္ေနရတဲ့ဘဝေတြထဲက ႐ုပ္ပံုေတြကို တသသမျဖစ္ခဲ့ပါဘူး။ ဘဝေတြ မေျပလည္ၾကေပမယ့္ ကိုယ့္ရဲ႕ယံုၾကည္ခ်က္ကို မာန္မေလ်ာ့ပဲ ဆက္လက္တူးေဖာ္ေနၾကတဲ့ ကဗ်ာဆရာ၊ စာေရးဆရာေတြ စုေဝးရာေနရာေလးကို လြမ္းဆြတ္မႈအျပည့္နဲ႔ တသသျဖစ္ေနခဲ့တယ္လို႔ ဆိုတယ္။ ပိုင္သ ကို က်ေနာ္ မရင္းႏွီးပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ တသသထဲမွာ ပြင့္လင္းစြာရင္ဖြင့္ထားတဲ့ သူ႔ရဲ႕အျမင္ကို သေဘာက်ခဲ့တယ္။

(၁)

ေရာ့ဂ္ဂီတအဆိုေတာ္ ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ ရဲ႕ ‘မဟာ’ စီးရီးကို မွတ္မိၾကမလား မသိဘူး။ စစ္အစိုးရက ၁၉၉၆ မွာ သူ႔ကို အသံုးခ်ၿပီး ဝါဒျဖန္႔ သီခ်င္းေခြထုတ္ခဲ့တယ္။ တကၠသိုလ္နယ္ေျမအတြင္းမွာရိွတဲ့ စားေသာက္ဆိုင္ေတြအားလံုးကို မဟာ စီးရီးေခြကိုဖြင့္ရမယ္လို႔ အစိုးရက တိုးတိုးတိတ္တိတ္ ထုတ္ျပန္ထားခဲ့တယ္။ က်ေနာ္တို႔ဘက္ကလည္း ျပန္အားစမ္းခဲ့ပါတယ္။ “ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ရဲ႕ မဟာ သီခ်င္းဖြင့္တဲ့ဆိုင္ မီး႐ိႈ႕ခံရမယ္” လို႔။

ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ တရက္မွာ ရန္ကုန္ စက္မႈတကၠသိုလ္ေက်ာင္းအဝင္မွာ ဖြင့္ထားတဲ့ ‘ဟယ္လို’ လၻက္ရည္ဆိုင္မွာ ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ရဲ႕ မဟာသီခ်င္း ဖြင့္ေနသံကို ၾကားလိုက္ရတယ္။ အီးေဆာင္နဲ႔ ဒီေဆာင္မွာ ရိွတဲ့ေက်ာင္းသားေတြ ေအာက္ကို ဆင္းလာၾကတယ္။ ေနာက္ ဆိုင္ရွင္ကို ေမးတယ္။ ဒီသီခ်င္းေခြကို ဘယ္သူယူလာတာလဲလို႔။ ဆိုင္ရွင္က ဝိုင္းတဝိုင္းကို လက္ညိႇဳးထိုးျပတယ္။ ၾကည့္လိုက္ေတာ့ အင္ပါယာ ေတးဂီတမွာ တီးေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ၊ က်ေနာ္တို႔တေတြ အဲ့ဒီ ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ေခြကို အုတ္နီခဲက်ဳိးနဲ႔ထု၊ ႐ုိက္ခြဲပစ္လိုက္ၿပီး လၻက္ရည္ဆိုင္ထဲကေန ထြက္သြားေပးဖို႔ ေျပာခဲ့ၾကတယ္။ တကယ္ေတာ့ သူတို႔နဲ႔ က်ေနာ္တို႔တေတြ တေယာက္ကိုတေယာက္ သိၾကတာပဲ။ က်ေနာ္တို႔လည္း ရန္ကုန္ စက္မႈတကၠသိုလ္နဲ႔ ကပ္တည္ရိွေနတဲ့ ဆရာေစာဘြဲ႔မွဴးအဖြဲ႔ အေျခစိုက္ရာ ဘုရားေက်ာင္းမွာ ဂစ္တာသင္ၾကားေနသူေတြ။ ဒါေပမယ့္ မူ ကိုေတာ့ အေလ်ာ့ေပးလို႔မရဘူး။ ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ ရဲ႕ မဟာေခြကိုဖြင့္တဲ့ဆိုင္ ျပႆနာတက္မယ္လို႔ ရာဇသံေပးထားၿပီးၿပီ။

ဒီ ရပ္တည္ခ်က္ကို ခ်ဳိးေဖာက္လာသူေတြအားလံုးကို တုံ႔ျပန္ရမယ္ဆိုတာ အားလံုးဆံုးျဖတ္ၿပီးသား။ သူတို႔ကလည္း အစိုးရခိုင္းလို႔ ထုတ္ရတယ္ဆိုတာသိေပမယ့္ က်ေနာ္တို႔ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ ခံစားခ်က္၊ မူဝါဒကို နားလည္ေပးဖို႔လုိမယ္။ သူတို႔ နားလည္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔တေတြ၊ သူတို႔ကို လၻက္ရည္ဆိုင္ထဲက ေမာင္းထုတ္ခဲ့ေပမယ့္ သူတို႔နဲ႔ က်ေနာ္တို႔ၾကားက ဆက္ဆံေရး ပ်က္မသြားခဲ့ပါဘူး။ ကင္န္တင္းမွာ ကိုမြန္းေအာင္ရဲ႕ သီခ်င္းေတြ ေနရာယူလာခဲ့ဖူးတယ္။

(၂)

စိုင္းထီးဆိုင္နဲ႔ ခင္ေမာင္တိုး ေပါင္းထုတ္တဲ့ စီးရီးေခြေလး ရိွပါတယ္။ အဲ့ဒီတုန္းက တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားေတြ အားလံုးက ကိုခင္ေမာင္တိုးရဲ႕အျခမ္းကိုသာ နားေထာင္ၿပီး ကိုထီးရဲ႕အျခမ္းကို သပိတ္ေမွာက္ခဲ့ၾကတယ္။ အ့ဲဒီကာလမွာ ဆရာ စိုင္းခမ္းလိတ္က စိုင္းထီးဆိုင္ကို သီခ်င္းမေပးေတာ့ပါဘူး။ အစိုးရဝါဒျဖန္႔သီခ်င္းေတြ ေရးေနတဲ့ ျမသန္းစံရဲ႕သီခ်င္းကို စိုင္းထီးဆိုင္ ဆိုလိုက္မိလို႔ အဲ့သလို သပိတ္ေမွာက္တဲ့ျပႆနာေတြ ေပၚလာတာပါ။ စိုင္းထီးဆိုင္ရဲ႕ အားနည္းခ်က္ကို စစ္အစိုးရကကိုင္ထားၿပီး ဝါဒျဖန္႔သီခ်င္းေတြ ဆိုခိုင္းခဲ့တယ္ ဆိုတာသိေပမယ့္၊ ကိုထီး ကို ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုးၾကေပမယ့္ က်ေနာ္တို႔မွာလည္း လုပ္စရာရိွတာကို လုပ္ရပါတယ္။

(၃)

ရန္ကုန္ စက္မႈတကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားေတြနဲ႔ အႀကီးအက်ယ္ ဆက္ဆံေရးပ်က္ခဲ့သူက ႐ုပ္ရွင္မင္းသမီး စိုးျမတ္သူဇာ ပါ။

စိုးျမတ္သူဇာ က ေနာ္ရင္ေမႊး ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားနဲ႔ အကယ္ဒမီ ဆြတ္ခူးၿပီးခါစ။ ရန္ကုန္ စက္မႈတကၠသိုလ္ဆီကို ႐ုပ္ရွင္ကား ႐ိုက္ဖို႔ေရာက္လာခဲ့တယ္။ ေမတၱာေပါင္းကူး လက္ဘက္ရည္ဆိုင္ေရွ႕မွာ ေရာက္လာတဲ့ စိုးျမတ္သူဇာ ကို ေက်ာင္းသားတေယာက္က “အစိုးရကိုဖားလို႔ အကယ္ဒမီဆြတ္ခူးခဲ့တဲ့ စံုးမသူဇာ လာပါၿပီခင္ဗ်ာ”လို႔ ေအာ္ၿပီး လက္ခုပ္တီးလိုက္တယ္။

စိုးျမတ္သူဇာ ကလည္း အင္မတန္ ေမာက္မာသူလို႔ နာမည္ႀကီးသူေလ။ ဘယ္ၿငိမ္ခံေနမလဲ။

“ေက်ာင္းသားက ေက်ာင္းသားလိုမေနဘူး။ ေထာက္လွမ္းေရးနဲ႔ကို တိုင္ပစ္အံုးမယ္” ဆိုၿပီး ထြီ ထြမ္ လုပ္သြားခဲ့တယ္။ လၻက္ရည္ဆိုင္ထဲက ေရေႏြးခရား တီးသံေတြ၊ ေဒါသသံေတြ လွ်ံက်လာတယ္။ ကင္န္တင္းမွာထိုင္ေနတ့ဲ ေက်ာင္းသူေတြက အစ၊ ႐ိုက္ကြင္းဆီကို လိုက္သြားၾကတယ္။ ႐ိုက္ကြင္းကို ခ်က္ခ်င္းသိမ္းပစ္ဖို႔ ေက်ာင္းသားေတြက အမိန္႔ေပးလိုက္တယ္။ ဆက္ေနရင္ ျပႆနာက မ်ားလာေတာ့မွာဆိုေတာ့ သူတို႔တေတြ ႐ိုက္ကြင္းသိမ္းျပန္သြားရတယ္။

ျပႆနာက မၿပီးေသးပါဘူး။ စိုးျမတ္သူဇာ က စစ္ေထာက္လွမ္းေရးကို တိုင္ခဲ့တဲ့အတြက္ ပါေမာကၡခ်ဳပ္ ဦးၾကင္စိုးက က်ေနာ့္ သူငယ္ခ်င္းကို ေက်ာင္းထုတ္ဖို႔ ႀကိဳးစားပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ကလည္း ဘယ္ရမလဲ။ ႀကိဳ႕ကုန္းေဆာင္အတြင္းက ေယာကၤ်ားေလးေဆာင္ ၆ ေဆာင္နဲ႔ ဂ်ီေဟာေဆာင္က ေက်ာင္းသူေတြအားလံုးရဲ႕ လက္မွတ္ကိုေတာင္းယူလိုက္ၿပီး ဦးၾကင္စိုး ကို သတိေပးလိုက္တယ္။ ေထာက္လွမ္းေရးကို ပေရာပရီသြားလုပ္တဲ့ ဖက္ခြက္စားကို အေရးမယူပဲ က်ေနာ္တို႔ သူငယ္ခ်င္းကို ေက်ာင္းထုတ္မယ္ဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔အားလံုး တိုက္ပြဲကို ရင္ဆိုင္ဖို႔အတြက္ အားလံုးအသင့္ျပင္ထားပါၿပီလို႔။ ေက်ာင္းအာဏာပိုင္ေတြက က်ေနာ့္တို႔ကို ထိပ္တိုက္ ရင္မဆိုင္ရဲပါဘူး။ ဒီသတင္းကို မဂၢဇင္းတိုက္ေတြမွာ ေဖာ္ျပျခင္း မျပဳရဘူးလို႔ စစ္ေထာက္လွမ္းေရးက အမိန္႔ေပးထားခဲ့တယ္။

တကယ္ေတာ့ ၁၉၉၆ ကာလ၊ ရန္ကုန္ စက္မႈတကၠသိုလ္အတြင္းမွာ ျဖစ္ပြားခဲ့တဲ့ အျဖစ္အပ်က္ေတြက ေက်ာင္းသားေတြကို ေသြးပူေလ့က်င့္ခန္း လုပ္ေပးလိုက္သလို ျဖစ္သြားတယ္။ ေက်ာင္းသားေတြဟာ စစ္အစိုးရနဲ႔ ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္ေနသူေတြကို ဖိအားေပးရင္း လႈပ္ရွားမႈကို ျပန္ျမႇင့္ရေတာ့မယ္ဆိုတာ သေဘာေပါက္ေနၾက တယ္။ ဒီလိုနဲ႔ … မတ္လ ၁၃ ရက္ အခမ္းအနားေတြ အႀကီးအက်ယ္ ေပၚလာတယ္။ ၁၉၉၆ ဒီဇင္ဘာ ေက်ာင္းသားလႈပ္ရွားမႈမွာ ေက်ာင္းသားေတြ တက္တက္ႂကြႂကြ ေဖာက္ခြဲၾကေတာ့တယ္။

(၄)

အႏုပညာသည္ေတြဘက္က အလြန္အကၽြံ ကာကြယ္ေျပာဆိုၿပီး ျပည္ပႏိုင္ငံေရးသမားေတြကို အေပၚစီးက လူတတ္လုပ္၊ ေဝဖန္တိုက္ခိုက္ေနတဲ့အသံေတြ ၾကားေနရတယ္။ ဆင္းရဲၾကပ္တည္းမႈေတြနဲ႔ ဒုကၡေတြေအာက္မွာ ရပ္တည္ေနရတဲ့သူေတြရဲ႕ ခံစားခ်က္ေတြ၊ ဘဝကိုဖ်က္လာရသူေတြရဲ႕စိတ္ဒဏ္ရာေတြကို တစက္မွထည့္ စဥ္းစားမေပးဘဲ တေလ်ာက္လံုး အခြင့္အေရးေတြရေနသူေတြဘက္က ဆတ္ဆတ္ခါ နာေနသူေတြကိုေတာ့ နားမလည္ႏိုင္ေအာင္ပါပဲ။

“ျပန္ေပးဆြဲခံရတဲ့ အႏုပညာသည္ေတြကို အစိုးရ ဝါဒျဖန္႔ခ်ိေရးဇာတ္ကား ႐ိုက္ရေကာင္းလားလုိ႔ အျပစ္တင္ေနၾကမလား။ အႏုပညာသည္ေတြကို ဆႏၵျပရင္ အကုသိုလ္ရမယ္” ဆိုေတာ့ ဗိုလ္ေအာင္ႀကီးရဲ႕ စစ္တပ္ကို စိတ္နဲ႔ေတာင္ မပစ္မွားၾကနဲ႔ ဆိုတဲ့စကားကို သြားသတိရမိတယ္။

ေသခ်ာစဥ္းစားပါဦး ဆရာတို႔ရယ္။ တခ်ဳိ႕အႏုပညာသမားေတြက ဟိုဘက္ကသာရင္ ဟိုဘက္ကို ေပါင္းမယ္။ ဒီဘက္ကသာရင္ ဒီဘက္ ေပါင္းမယ္။ ၿပီးရင္ ရတဲ့အခြင့္အေရးကို ယူ။ ကိုယ့္ေအာင္ျမင္မႈအတြက္ ခႏၶာကိုယ္ကိုပါ လိုအပ္ရင္ ရင္းပစ္လုိက္မယ္ဆိုတာ လူၿဗိန္းေတာင္နားလည္တဲ့ အဲ့ဒီေလာကသားအမ်ားစုရဲ႕ အျဖစ္အပ်က္ေတြ ပါ။ အထူးအဆန္းေတြ မဟုတ္ပါဘူး။ သိပ္လည္း ခံစားေနစရာမလိုပါဘူး။ ႏိုင္ငံေရးလုပ္ေနတဲ့သူေတြကို “သူတို႔က အစုိးရ ဖိအားေပးလို႔ လုပ္ရတာပါ” ဆိုတာေတြကိုလည္း ရွင္းျပေနစရာမလိုပါဘူး။

“သူတို႔ကို စည္း႐ံုးေရးလုပ္ခ်င္ရင္ ေငြမ်ားမ်ား သံုးျဖဳန္းျပလိုက္” ဆိုတဲ့ ခပ္ညံ့ညံ့သီအုိရီေတြလည္း က်ေနာ္တို႔ နားလည္ပါတယ္။ တုိင္းျပည္မွာ ဘာေတြျဖစ္ပ်က္ေနတယ္ဆိုတာသိလို႔ပဲ သူမ်ားေတြ သီခ်င္းတေအးေအးနဲ႔ လြမ္းေနခ်ိန္၊ ဘြဲ႔ရဖို႔ႀကိဳးစားေနခ်ိန္မွာ စာသင္ခန္းေတြပစ္ၿပီး သူပုန္ဘဝေရာက္ခဲ့ၾကသူေတြပါ။ ဘေလာက္ကေလး တခုႏွစ္ခု ဖြင့္၊ ႏိုင္ငံေရးကို ဧည့္ခန္းေဆာင္မွာ အခန္႔သားထိုင္ အညႊန္႔ခူးစား လူေပၚလူေဇာ္ လုပ္မယ့္ မ်ဳိးဆက္သစ္အမည္ခံ စိတ္ကူးေတြလိုမ်ဳိး တေယာက္မွမရိွခဲ့တဲ့သူေတြပါ။

(၅)

ေက်ာင္းသားေတြ ေတာထဲမွာ ငွက္ဖ်ားပိုးနဲ႔ အသက္လုေနရခ်ိန္၊ ‘ပါပီမ’ ႐ုပ္ရွင္ ထြက္လာတယ္။ ရွစ္ေလးလံုး အေရးေတာ္ပံုအတြင္းတုန္းက စစ္တပ္ကို ေအာက္တန္းက်က် ဆဲခဲ့တဲ့ ႐ုပ္ရွင္မင္းသား၊ မင္းသမီးေတြ၊ ဝုန္းခနဲ ဘက္ေျပာင္းကုန္တယ္။ မာနယ္ပေလာတိုက္ပြဲမွာ ရြပ္ရြပ္ခၽြံခၽြံ တိုက္ခဲ့တဲ့ ဗမာစစ္တပ္ကို ဘယ္လို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးေႀကာင္း … သဝဏ္လႊာေတြ၊ သတင္းစာေတြမွာ ပလူပ်ံလာတယ္။ တခ်ဳိ႕က ကိုယ္ကိုယ္တိုင္က အားရဝမ္းသာ လိႈက္လိႈက္လွဲလွဲ ေပါင္းစည္းခဲ့တာ။ ဒါေတြက ဒါ႐ိုက္တာ ပိုင္သ ေျပာခဲ့သလိုပဲ “ေအာင္ျမင္မႈအတြက္ဆို မာန ကအစ ေစ်းေလ်ာ့ပစ္ဖို႔၊ ေအာက္ကေန တိုးဝင္ဖို႔ ဝန္မေလးတဲ့ ေလာကတခု” အျဖစ္ နားလည္ေပးလိုက္ပါတယ္။ မဆန္းၾကယ္တဲ့ေလာကကို ျမင့္ျမတ္တဲ့ဘံုလို သိပ္မညႊန္းဖို႔လည္း လိုပါတယ္။ ျပည္ပမွာေရာက္ေနတဲ့သူေတြက ဆႏၵျပလို႔၊ ရန္သူ႔ဘက္ ေပါင္းသြားမယ္၊ စည္း႐ံုးယူရမယ္ဆိုတဲ့သူေတြကို တခုပဲ အၾကံေပးခ်င္ပါတယ္။ သူတို႔ကို စည္း႐ံုးခ်င္ရင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြလို၊ ဘိန္းရာဇာေတြလိုသာ ခ်မ္းသာေအာင္လုပ္ပါ မိတ္ေဆြတို႔။

(၆)

ဂ်ိမ္းေဖာင္ဒါ လို မင္းသမီးေတြေၾကာင့္ ဗီယက္နမ္စစ္ပြဲ ရပ္တန္႔ေစမယ့္လႈပ္ရွားမႈေတြ ပိုမိုအားေကာင္း လာခဲ့တယ္။ မင္းသားႀကီး ထြန္းေဝ၊ ဦးျမတ္ေလး၊ ကိုေက်ာ္သူ၊ ကိုဇာဂနာ၊ ႏႈတ္ခမ္းေမႊး လူရႊင္ေတာ္ညီအကိုတို႔ရဲ႕ မြန္ျမတ္တဲ့ လုပ္ငန္းေတြေၾကာင့္ပဲ ျပည္သူေတြက သူတို႔ကို ခ်စ္ခဲ့တယ္။ ႏိုင္ငံေရးလုပ္တယ္ဆိုတာ ဘီဘီစီမွာ ေျပာေနတဲ့ ဆရာဦးဝင္းေဖရဲ႕ “ဝင္းေဖလြယ္အိတ္” လို ၾကံဳရာေလွ်ာက္ေျပာေနတဲ့ ဇာတ္လမ္းေတြနဲ႔ေတာ့ မတူႏိုင္ဘူး။ ပစ္မွတ္ကို တဆင့္ခ်င္း လႊတ္ရတယ္ဆိုတာ လူေတြသိပါတယ္။ ဟတ္ဒ္ (Heart) ကိုထိေအာင္ ပစ္ရတယ္ဆိုတာ ဒီကေန႔ လူငယ္ေတြေျပာေနတဲ့ စကားပါ။

“ခ်စ္သူသည္သာ ၿငိမ္းခ်မ္းရာေျမ၊ အိပ္မက္ဆန္ေသာ … ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာေသာ နယ္ေျမ …” ဆိုတဲ့ ေဒၚမာမာေအးလို သီခ်င္းဆိုၿပီး ဇာတ္သိမ္းသြားမယ့္ အေဝးေရာက္ ‘ဂႏၳဝင္’ အျဖစ္ က်န္မေနရစ္ခ်င္ပါဘူး။ ဆႏၵျပတယ္ဆိုတာ ဟဒ္ ကိုထိေအာင္ ပစ္ၾကည့္တာပါ။ ႐ုပ္ရွင္မင္းသား မင္းသမီးေတြကို ဆႏၵျပတဲ့သူေတြက သူတို႔ကိုမုန္းလို႔ မဟုတ္ပါဘူး။

“ျပည္တြင္းက ရဲေဘာ္ေတြ ေျပာခြင့္မရတဲ့အရာေတြကို က်မတို႔က ေျပာေနရတာပါ” တဲ့။ ျပည္ေတာ္ မျပန္ခင္မွာ စဥ္းစားစရာေတြ ပါသြားေအာင္၊ ႏွလံုးသားကို လွမ္းပစ္ၾကည့္တဲ့ သေဘာေလာက္ပါ။ တႏိုင္ငံလံုး ဒုကၡေရာက္ေနတဲ့ေခတ္ႀကီးမွာ ေမ့ေမ့ေလ်ာ့ေလ်ာ့ေနခ်င္သူေတြကို ဒီေလာက္ေတာ့ သတိေပးသင့္တယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။

ေတာင္ၿပိဳေနတာပါ။ လက္ဖဝါးနဲ႔ သြားကာမေနၾကပါနဲ႔။

အရိွန္နဲ႔လႈပ္ေနသူေတြသာ သမိုင္းလမ္းေၾကာင္းကို ေျပာင္းလဲႏိုင္သူေတြျဖစ္တယ္လို႔ ယံုတယ္။ ဟာ့ဒ္ ကိုသာ ထိေအာင္ပစ္ပါ မိတ္ေဆြတို႔။

ေအာင္မိုးဝင္း


ရွင္းလင္းခ်က္ … ဂႏၳဝင္ ဆိုတာ Classic ကို ေျပာျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ႐ုပ္ရွင္မင္းသမီး မဟုတ္ပါ။ ဘီဘီစီ ‘ျမန္မာ့အေရး ကမၻာ့အေရး’ မွာ ေဆြးေႏြးသြားတဲ့ ဆရာဦးဝင္းေဖရဲ႕ စကားအသံုးအႏႈန္းေတြကို လံုးဝ မႀကိဳက္ပါ။ တကယ္ဆို အႏုပညာအရ ဝါရင့္ေသာ၊ ၾသဇာႀကီးမားေသာသူမ်ားက ေျပာသင့္သည္မွာ “ျပည္သူေတြကေတာ့ အစိုးရကိုတအား မုန္းေနတယ္၊ ေခတ္ဆိုးေခတ္ၾကပ္ႀကီးမွာ ၾကားမညပ္ေစနဲ႔။ သတိထားၾကအံုး” ဟူေသာ စကားမ်ဳိးျဖင့္ ဆံုးမသင့္ပါတယ္။ တာဝန္ရိွရိွ ေျပာေစခ်င္ပါတယ္ ဆရာ။

No comments:

Post a Comment